Bab 15

6.2K 325 21
                                    

"Hai guys!" Sapa Ayina sebaik sampai di meja sebuah cafe.Terus semua mata gadis gadis di hadapannya memandang ke arah Ayina.

"Queen!!" Jerit Riana,dan bermulalah sesi peluk memeluk antara mereka,melepaskan rindulah katakan.

"Lamanya tak jumpa dengan kau?" Ucap Natul.

"Ye,Queen.Semua kat sekolah bagai nak sakit menanggung rindu dengan kau." Kata pija pula.

"Eleh,yelah,yelah.Sekarang aku nak dengar pula pasal kerja tu.Cukuplah luahkan rasa rindu korang tu,geli sia." Balas Ayina dalam gurauan.

"Hehehe,ok macam ni..." Dan Natul pun menceritakan segalanya kepada Ayina.Ayina mengerutkan dahinya dan mengangguk anggukkan kepalanya tanda faham.

Mereka memang sudah memilih tempat duduk yang agak terlindung supaya tiada orang lain yang mendengar rancangan mereka itu.

Tanpa disedari,seseorang asyik mengekori ke mana Ayina pergi.

☆ ☆ ☆

"Pija,kau tunggu kat sini.Kalau ada apa apa,cepat cepat inform kami." Arah Ayina,Pija hanya mengangguk faham.

"Natul kau cek kat situ,Riana sebelah sana.Ok,jom gerak.Kalau ada apa apa,cepat cepat inform sesiapa." Kata Ayina lagi.

"Baik,Queen!" Kata Natul,Pija dan Riana serentak tapi perlahan.Lepas itu,semua pun mula bergerak.

Ayina berjalan perlahan lahan supaya tidak meninggalkan sebarang bunyi.Pintu di hadapannya dipandang,dia melekapkan telinganya di situ.Kedengaran suara orang berbual.

Dengan beraninya Ayina membuka pintu yang tidak berkunci itu,dua orang lelaki tegap yang berada di dalam bilik itu pantas menoleh.

"Hei,kau siapa?" Soal salah satu daripada lelaki itu.

"Kau siapa?Wei,tak kan baru sebulan tak jumpa aku,kau dah tak ingat rupa aku.Hah?!" Bentak Ayina.Ingat dia takut ke?Dua lelaki itu mendekati Ayina.

"Oh,Ayina." Kata lelaki tadi sambil tersenyum sinis.

"Kenapa kau datang sayang,kau nak jumpa aku ke?" Soalnya dalam nada yang sungguh menyakitkan hati.Lelaki tadi ataupun Ryan namanya cuba menyentuh pipi Ayina.Pantas Ayina menepis tangan Ryan kasar.

"Jangan sentuh saya,si*l!" Marah Ayina.

"Bro,marahnya dia.Hahaha," Ryan tergelak besar,begitu juga dengan Ken yang berada di sebelahnya.

"Bro apalagi,dia dah datang serah diri ni.Tak kan kita nak tolak je." Kata Ken sambil tersenyum gatal macam anjing.Ayina hanya tersenyum sinis.Kau nak aku?Langkah dulu mayat kucing aku!Eh,silap aku takde kucing.Erk,apa ya,apa apa je lah.

"Hmm,bagus betul.Rezeki datang sendiri depan mata." Balas Ryan.Lalu,Ryan dan Ken mendekati Ayina perlahan lahan.Ayina tetap teguh tanpa gentar.

Tiba tiba,pintu bilik dibuka kasar dari luar dan muncul Qing di situ.QING???Yalah,tak nampak ke?

"Woii,korang jangan nak macam macam dengan Ayina!" Jerit Qing.

"Eh,Ayina bawa genglah bro.Tak sangka sekarang dia dah jadi pengecut!" Sindir Ken.Sakit hati Ayina mendengarnya.Tak guna punya Qing,dia buat apa kat sini dan macam mana?!Ayina paling benci apabila dia dikatakan pengecut.

BAD GIRL IN GLASSES Where stories live. Discover now