Bab 30

3.9K 169 5
                                    

Thank you for 5K readers❤Love you'ol💞Thank you so much for reading this cliche story.Hope you'ol have fun yah🍒
+++++
-Maafkan segala kesilapan di sini🙏

Bab 30.

Ayina melabuhkan punggungnya di atas kerusi berhadapan cermin.Dia mencapai cermin mata bulat yang besar itu lalu di sangkutkan di telinganya.

Dia memandang wajahnya dalam pantulan cermin,dalam.Rambutnya sudah ditocang dua.Memang wajahnya agak keanak anakkan bila dibuat begitu.Tapi,dia suka.Daripada wajahnya yang putih bersih itu kelihatan ganas.Huh!

Ayina bangkit berdiri dan mencapai beg sekolah dan bagasinya.Lalu dia bergerak turun ke tingkat bawah.

"Good morning,all!" Sapa Ayina sebaik memasuki kawasan dapur,semua sudah ada di situ dan memandang tepat ke arah Ayina.Gugup pula Ayina,tapi dia cuba menutup rasa hatinya.Dia dapat rasakan pandangan tajam Qing.

"Good morning,Yina.Amboi cute nya anak mama." Balas Sharon,kembang pula Ayina dibuatnya.Eleh!

"Haah,kan aunty.Cute nya Ayina," sambung Qing.

"Hah,Qing kau tergoda ke?" Sharon mengusik Qing.Ayina meletak begnya dan duduk di sebuah kerusi kosong berhadapan papanya.

"Ya,kot." Balas Qing sambil tergelak,Ayina hanya buat buat tak tahu.

"Haha,bolehlah ni kita jodohkan Qing dengan Ayina,bang,Zaim." Kata Sharon sambil menghulurkan sepinggan nasi lemak kepada Ayina.

"Special untuk hari ni,mama masak nasi lemak."

"Thanks,ma.Ada ada je lah mama ni,sejak bila pandai nak jodohkan Yina ni?Entah entah Qing dah ada girlfriend." Ayina menyambut huluran itu sambil mengucapkan terima kasih,dia cuba menutup getaran di hati.Kenapa pula dadanya asyik nak bergetar ni?

"Hah,dahlah tu Ron.Jangan diusik lagi budak budak tu.Diorang muda lagi kot," Grenny menutup sesi mengusik oleh isterinya itu.

"Hah,yelah,yelah.Ni,Ayina,Qing,dengar jap mama nak membebel.Korang jaga diri baik baik tau.Jangan nakal nakal kat asrama.Kalau hujung minggu,korang balik je kat sini.Nanti ada pembantu rumah yang jaga rumah ni.Sebulan sekali je kami akan balik nanti,kalau rindu video call je eh Yina." Ucap Sharon.

"Yelah,ma."

"Yelah,aunty."

Qing dan Ayina menjawab serentak,Sharon dah pernah dah cakap pun sebelum.Itu yang diorang rasa macam nak tutup telinga.

Kemudian Sharon menyambung bebelannya lagi.Bla,bla bla...Sampai sarapan pun,jadi sesi ceramah pula.Grenny dan Zaim pun tadah telinga je lah,nak menyampuk pun takde apa dah nak cakap.

☆ ☆ ☆

Ayina berpeluk dengan mamanya,dia rasa macam nak menangis pun ada juga.Jarang mereka berpisah lama macam tu.Ayina sudah tersingut singut.Lepas tu,Ayina memeluk papanya pula dan menyalam tangan uncle Zaim.

Qing hanya menyalam ketiga tiga orang tua di hadapnnya itu,dilihatnya wajah Ayina sudah merah menahan tangis.Budak ni,kata kuat.Tapi hati lembut je macam tauhu.Qing mengata Ayina dalam hati.

BAD GIRL IN GLASSES Where stories live. Discover now