Bab 7

7.7K 360 37
                                    

Waktu pulang,Ayina tinggal seorang menunggu papa mengambilnya di situ.Kim sudah diambil oleh papanya tadi.

Tiba tiba sebuah kereta melintasinya dan...

Sprash!!

"Arghh!!" Jerit Ayina apabila lumpur yang berada di hadapannya tiba tiba terpecik ke arahnya.Ouh,s**t!Habis kotor dia jadinya.Apakah?!!!Ayina membersihkan percikan lumpur di badannya itu dengan perasaan yang betul betul tidak puas hati.Dasar pemandu buta,kenapa tak accident je?

Kereta itu berhenti beberapa meter di hadapan Ayina dan keluarlah jembalang yang pandu kereta tak pandai guna mata tu.QING!Ok,Qing,Qing dan Qing saja yang akan ditemuinya di sekolah ini.Memang malang dia berpindah ke sekolah ini.Huh!

"Hai,sayang!" Qing menyapa Ayina gedik.Erk,sayang.Makan kau punya sayang nak mampus tu Qing.Marah Ayina dalam hati.Dia tidak membalas sapaan Qing.

"Eh,kenapa awak kotor ni baby.Awak main lumpur tadi eh.Kalau nak main pun,tengok tengoklah honey." Qing sudah menyeret semua panggilan mesra nak mati dia di depan Ayina,padahal wajah Ayina sudah merah menahan marah.

"Diamlah kau Qing,bagus kau blah." Marah Ayina.Geram dia dengan Qing.Dari hari pertama iaitu semalam dia berpindah ke sekolah sini,Qing asyik kenakan dia.Entah,apa yang Qing tak puas hati sangat dengannya pun dia tidak tahu.

"Ei,marah nampak." Qing tidak berhenti henti mahu mengusik Ayina.

"Baliklah kau Qing!!" Ayina menahan sepenuh hati amarahnya.Ya Tuhan,ada juga manusia psiko macam ni ye.

"Kalau saya tak nak."

"Hah,kau tunggulah papa saya sampai.Biar papa saya yang ajar kau." Ugut Ayina.

"Huh,saya tak takutlah." Wajah Qing sudah berubah.

"Untuk pengetahuan kau,budak nerd!Saya benci perempuan macam kau,nerd!Nerd okay." Qing menekan perkataan budak nerd.

"Walaupun saya nerd,tapi saya tak menghina orang lain." Balas Ayina.Sakit hatinya,ok.

"Tapi,aku benci tengok kau!" Zap!!Qing terasa macam ada aura kebohongan di situ.Aku benci dengan perempuan ni ke?Tapi,kenapa??!Bisik Qing dalam hati.

Aku pun benci kau,Qing!!!Benci yang paling dalam!Jerit batin Ayina,sakit hatinya dengan Qing.

"Oklah,saya pergi dulu nerdy.Selagi kau kat sini,hidup kau tak kan pernah aman." Kata Qing dingin dan terus berlalu dari situ.

Ayina tertunduk.Qing..Kau..Jangan cabar aku!!Wajahnya masih merah,hatinya betul betul marah.

Beberapa minit baru papanya sampai di situ.Ayina masuk ke dalam kereta tanpa sebarang suara.

"Hai,dear.Macam mana sekolah hari ni?" Soal Grenny.Tapi Ayina langsung tidak menjawab,dia meletakkan kepalanya di kerusi kereta dan menutup matanya erat.

Aii,kenapa pula dengan anak aku hari ni.Macam takde mood je.Selalu,dia ceria aje.Siapalah yang telah membuat anak aku macam ni.Nak mati ke?Bisik hati Grenny.Dan dia terus memandu ke arah rumah mereka.

☆ ☆ ☆

"Kau apahal nak jumpa,aku?" Soal Qing dingin.Dia memandang tajam ke arah Kim di hadapannya.Sekarang mereka berada di sebuah gerai.Ok,dah nama kat pedalaman kan.Mana ada cafe bagai lagi.

"Aku cuma nak bagi kau amaran supaya kau jangan nak buli Ayina lagi." Kata Qing keras.Dia dengan Qing memang musuh sejak Kim pindah ke situ masa tingkatan satu dulu.Tambah lagi,mereka asyik satu kelas.Otak sama geniuslah katakan.Sama sama kelas pertama.

Lepas tu,mereka ni memang popular di kalangan warga sekolah.Tetapi,sekarang jaranglah.Sebab kebanyakan peminat diorang ni lower form,so mereka dah jarang jumpa dengan pelajar sesi petang tu a.k.a peminat mereka(sebenarnya author malas nak munculkan watak watak gedik ni,eii).

"Suka hati akulah nak buat apa.Kau jangan sibuklah dalam urusan aku." Kata Qing selamba.

"Aku kena sibuk dalam urusan kau tu sebab yang kau kacau,Ayina." Kim cuba menahan amarahnya.

"Eii,kau takde apa apa kaitanlah dengan Ayina.Or kau suka Ayina ni,sebab tu kau backup dia sampai macam ni kan."

"Apa apa jelah,Qing.Yang penting kau jangan kacau Ayina lagi lepas ni."

"Kalau aku tak nak." Balik balik ayat kalau aku tak nak dia tu.Eii,bikin sakit hati betul.Ada juga yang kena tanam hidup hidup dalam tanah ni karang.

"Kau buatlah apa yang kau nak,Qing.Tapi,aku harap kau jangan menyesal." Kata Kim penuh tersirat.Kim berdiri dan mahu beredar dari situ tetapi dihalang oleh Qing.

"Aku akan buat apa yang aku nak.Tapi,kau tak kan boleh buat apa apa,Kim." Bisik Qing dekat dengan Kim.Lalu,Kim terus beredar dari situ dengan hati yang membara.Mahu saja dia menumbuk wajah Qing tu tapi kesabarannya masih ada.Jaga kau,Qing!

Ray yang memerhati sejak tadi dan duduk selang beberapa meja dari Qing dan Kim,melangkah mendekati Qing.

"Hei,bro.Kim apahal tu.Korang macam dah nak bergusti tadi aku tengok." Soal Ray dan duduk di hadapan Qing.

"Itulah Ray,macam aku nak belasah aje si Kim tu.Berlagak sangat."

"Kenapa pula?" Soal Ray lagi,bingung.Tidak faham dia kenapa permusuhan Qing dengan Kim bertambah erat.Memanglah dia tahu Qing dengan Kim musuh sejak dulu,tapi belum pernah pun mereka berbicara empat mata macam tadi.Huh,seram gila.

"Dia nak backup sangat Ayina,budak nerd tu.Eii,sakit hati aku.Lepas ni aku nak plan kenakan si Kim tu.Baru dia rasa.Sibuk aje dia aku nak kacau si Ayina." Marah betul nampaknya si Qing ni.

"Bro,kau ni apahal nak kacau si Ayina tu sangat.Kesian aku tengok Ayina tadi kena siram satu baldi air.Kau ni jahat betullah." Ucap Ray.

"Entahlah,aku happy dapat buli budak nerd tu.Siapa suruh nerd nak mampus.Spek besar gedabak dengan rambut ditocang dua.Ei,fesyen tahun berapalah tu?" Bebel Qing,tapi yang peliknya dia tersenyum senyum pula.

"Kau ni sakitlah Qing,ei seram sia." Serius Ray rasa seram sejuk nampak Qing macam tu.Bagus lagi tengok beruk daripada tengok Qing senyum senyum macam tu.

"Suka hati akulah,weii!!"

###

BAD GIRL IN GLASSES Where stories live. Discover now