Part 29

362 41 12
                                    

"Hiyarghhhh!!!!"

Serang Iqbal melapiskan kedua pedangnya menjadi satu lalu dihayun tepat ke arah Haziq.

Kchingggg!!!!

Haziq sempat menahan serangan itu dengan belati yang sama menikam Azra menggunakan tangan kirinya. Tangan kanan Haziq masih lumpuh. Entah apa yang Azra lakukan ketika dia menikam gadis itu.

"Apa yang kau nak sebenarnya, hah?!"

Pekik Iqbal melonjak ke belakang setelah serangannya masih hebat ditahan. Haziq tersengih mengejek. Namun diam tidak menjawab menyebabkan Iqbal makin menyinga.

Manakala langkah Hana laju menuju ke tempat Iqbal. Entah kenapa tiba-tiba kepalanya berdenyut kuat. Jantungnya laju mengepam darah ke seluruh badan. Hana berhenti. Dia jatuh melutut menekan dadanya. Baju tshirt birunya penuh dengan kesan darah. Darah milik siapa juga sudah tidak dapat dikenal pasti. Hana menarik nafas dalam. Cuba bertenang. Tubuh itu perlu dikuasai sehingga habis perlawanan ini. Jika tidak, mungkin sesuatu yang lebih buruk akan terjadi. Gadis itu bangun semula. Langkahnya diteruskan. Sakit yang menyegat langsung diabaikan.

"Haziq, its done. Selesaikan apa yang patut."

Suara Awina bergema di dalam kepalanya. Haziq melangkah setapak ke belakang. Cuba melarikan diri.

"Insendier!"

Bulatan magis muncul mematikan langkah remaja itu. Iqbal terkejut lalu segera memandang Hana tidak jauh dari situ. Haziq pula hanya matanya yang mampu menoleh. Hana mencungap sambil mendepakan tangan kanannya ke depan, mengunci gerakan lawan.

"Phis.. urghhh.."

Berkerut wajah Haziq. Tenaganya sudah tiada. Sepanjang berlawan dengan Iqbal, tenaganya sudah banyak dihabiskan. Hana tersengih puas. Haziq pula mengetap bibir, geram.

"Sekarang Iqbal!"

Arah Hana lalu Iqbal pantas menghunus pedang tajamnya ke arah Haziq yang masih kaku. Berubah wajah Haziq. Dia langsung tidak boleh bergerak untuk mempertahankan dirinya.

Kchingggg!!!!

Pedang Iqbal ditepis lalu tercampak jauh membuka peluang untuk musuh menumbuk padu wajah remaja itu. Iqbal tercampak jauh, menghempaskan tubuhnya pada dinding konkrit dengan kuat. Hana terkesima dengan kehadiran bantuan lain secara tiba-tiba. Seorang lelaki berbadan besar bersama sebilah pedang besar yang sama tinggi dengannya berdiri membelakangi Haziq. Bulatan magis Hana hilang. Kuasa Hana juga sudah sampai pada penghujungnya.

Hana melutut menahan pedih yang menyerang kembali kepalanya. Haziq pula hanya tersenyum mengejek lalu pergi melarikan diri bersama lelaki berbadan besar yang datangnya entah dari mana.

Pandangan mata Hana mulai kabur. Sakit yang menyerang tidak mampu lagi ditahan. Kelihatan satu susuk seorang manusia berjalan ke arahnya dipandang jerih. Rambut hitamnya ditarik mendongak wajah lelaki itu. Apa yang Hana nampak cuma senyuman sinis sebelum keadaan bertukar menjadi serba gelap.

***

Jari jemari Azra mula menunjukkan pergerakan. Arman yang sudah tersengguk-sengguk mengantuk berubah segar serta merta.

"Azra?"

Panggil Arman perlahan. Butang merah berhampiran katil Azra ditekan bagi memanggil jururawat serta doktor yang bertugas.

Perlahan Azra membuka mata. Cahaya terang yang menyusup masuk membuatkan dia agak sukar untuk terus melihat keadaan sekeliling. Dia cuba bangun namun pantas ditahan oleh Arman.

"Kau baring je. Luka kau sembuh lambat."

Azra diam. Lambat? Kuasa yang ada pada Azra sepatutnya mempercepatkan tahap sembuhan pada badannya, kenapa pula lambat? Namun Azra cuma diam. Dia masih tiada tenaga untuk menyahut segala apa yang Arman ucapkan. Azra menoleh sebelah katilnya. Kelihatan Iqbal yang masih terbaring kaku. Kepalanya berbalut rapi. Tangan kanannya bersimen keras. Iqbal yang baginya begitu hebat juga cedera teruk. Azra melilau lagi. Matanya mencari susuk Hafiz dan Hana. Dadanya berombak kencang.

NOXIOUSWhere stories live. Discover now