CLARA (THE GIRL THEY NEVER NO...

Oleh maroonscarlet

1M 22.5K 826

Dia Clara, gadis nerd yang tiada siapa anggap dia wujud sehinggalah pada alumni diadakan, dia merupakan wanit... Lebih Banyak

Casting
Prolog
1: Flash Back
2: Ariana
3: Goda
4: This means wars
5: Lasagna
6: Flash Back II
7: Intro of Clara
9 : Still Thorn
10: Sandwich
11: Warning
12: Rayyan
13: Conflict
14: Memory
15: Nizam's Story
16: Nizam' Story II
17: Nizam's Story III
18: Cheat
19: Trap
20: Black Canyon
21: Flash Back III
22: Gym
23: Cikgu Aril
25: View from Highland
26: Fight
Casting II
27: Coax
28: Family Rayyan
29: Family Rayyan II
30: Perfume
31: Ingin berubah
32: Family Rayyan III
33: Complicated
34: Engaged
35: 2weeks before
36: A week before
37: Bad news
38: Answer
39: Bad News II
40: Confession I
41: Confession II
42: Confession III
43: Gaung
44: Awake
45: Solat
46: Hidayah
Epilog
47: Ignored
48: Sorry
50: Forgive me
49: Forget
Notes
Notes II
2.0 (Prolog)
51: Honeymoon
52: Honeymoon II
53: Setia menanti
54: Ditinggalkan ditepi jalan
55: Rayyan is back!
56: Ariana is back too.
57: An hour with Rayyan
58: Fight again
59: Pengsan
60: Ditampar
61: Jatuh
62: Hospitalized
63: Man-to-man
64: Awake
65:
66
67: Persoalan
68: Memori itu lagi
69: Kebenaran
70: Mardiyah
71: Kata Maaf
72: Lukisan hati
73: Manisnya cinta
74: Kenduri Kahwin
TAMAT
Hello!

75: Hospital Ampang

10.5K 185 26
Oleh maroonscarlet

Jangan melawan!" lelaki bertopeng memulas tangan Clara kebelakang, dia bergelut melepaskan diri. Dua orang lelaki yang turut bertopeng mengangkat tubuhnya, dia hilang upaya untuk melawan. Nizam sudah cedera dibahagian kepala akibat dipukul dengan kayu. Akibat dari kecederaan itu dia berasa agak lemah, langkah menjadi terhuyung-hayang.

"Clara..." dia memegang kepala yang berdenyut kuat. Rasa macam nak pengsan pun ada dan lama-lama dia tahu pandangannya menjadi makin gelap. Sayup-sayup kedengaran Clara menjerit meminta tolong.

"Apa yang korang nak ni!" Clara sudah menggigil ketakutan, pisau yang dipegang oleh penjahat itu kalau dihunuskan, dia tak dapat bayangkan kesakitannya.

"Bagi aku apa yang kau ada! Bak telefon tu." Iphone Nizam dirampas dari tangan Clara. Clara lantas memberi jam tangannya. Penjahat itu masih belum puas hati, dia menyeluk poket Nizam dan mendapatkan wallet yang berisi RM700 cash, tergopoh-gapah dia memasukkan duit tersebut kedalam beg yang disandang. Wallet Nizam dicampak ketepi.

"Dah cepat-cepat blah nanti orang nampak!" Tempik si pembonceng, mereka hanya menaiki motorsikal, lengan Clara ditolak kasar sehingga dia jatuh terjelupuk atas jalan tar. Telapak tangan ada kesan calar dan darah mula menitis, dia pantas mendapatkan Nizam yang sudah mengalami pendarahan pada kepalanya.

Dalam kesusah payahan dia mengangkat Nizam masuk kedalam kereta pada seat belakang. Kereta dipandu laju beredar dari kawasan asing itu. Dia menuju ke hospital Ampang.

"Emergency, husband saya dipukul kat kepala. Tolong." Clara merayu pada nurse yang lalu lalang, dalam keadaan menangis dia tidak heran lagi pada baju yang sudah kusut. Iphone dicapai dan dia bersama Nizam sama-sama masuk keruangan hospital.

Nizam sedang dirawat. Clara mendapatkan kaunter pertanyaan.

"Boleh tak saya nak pinjam charge fasal battery mati, ada emergency." Ujarnya dalam keadaan menangis teresak-esak. Jururawat bername tag Lina terus mengangkat muka.

"Kalau Cik Puan nak call, boleh guna telefon ni." Dia meletakkan telefon dekat dengan Clara, Clara mengangguk berterima kasih.

Sebaik sahaja nombor didail, gagang diletak pada telinga.

"Qis...Qis..." Clara menangis lagi.

"Ya Allah, Clara kau okay tak ni. Kau kat mana?" Dia memang menantikan panggilan dari Clara. Dia dan suami tak tahu macam mana nak cari Clara namun mereka ada buat laporan polis selepas itu. Rayyan dan Mardiyah yang baru mengangkat akad nikah yang mengetahui perkara tersebut terkejut mendengarnya. Namun para tetamu tidak dikejutkan hal tersebut.

"Rayyan dan Mar ikut prosedur macam biasa, kalau ada apa-apa biar kami sahaja. yang uruskan-" Jelas Rizki, mereka dikelilingi beberapa orang ahli keluarga. Mama dan Papa kepada Nizam dan Clara turut terkejut nasib baik tiada serangan jantung. Lain pulak yang jadi kang.

"No... kitorang akan buat yang mana penting and kalau ada apa yang penting, inform je and kita pergi sama-sama. Boleh kan Mar?" Soal Rayyan dengan risau namun nadanya masih tenang. Mar hanya mengangguk setuju.

Clara sejak tadi tak boleh berhenti menangis, dia masih shock dengan kejadian tadi, dan paling dia takut ialah keselamatan Nizam.

"Kitorang kena samun tadi, sekarang aku kat hospital Ampang. Nizam cedera dikepala." Ujarnya dengan satu nafas.

"Ya Allah, kau macam mana okay tak? Macam mana lah boleh jadi macam mana." Qistina masih mengeluh. Semasa panggilan dibuat memang kebetulan Rayyan, Mar, Rizki dan ahli keluarga yang lain sedang berbincang.

"Aku okay cuma Nizam yang parah. Datang sini okay, aku perlukan kau. Tsk tsk.."

"Aku pergi sana okay? Kau tunggu." Qistina terus meletakkan panggilan. Setelah memaklumkan dimana lokasi Clara dan kondisi Nizam, mereka menuju ke hospital Ampang dengan menaiki tiga buah kereta. Ibu bapa Mardiyah dan Nizam tidak dibenarkan ikut kerana tidak elok untuk biarkan tetamu tidak dilayan.

"Puan ni ahli keluarga Encik Nizam?" Soal seorang doktor wanita berkaca mata, Clara menoleh dan mengangguk, dia mengesat air mata.

"Saya isterinya."

"Saya nak bagitahu yang Encik Nizam sekarang stabil, dia bernasib baik kerana tidak mengalami kecederaan dalaman. Cuma bahagian dahi ada kesan jahitan akibat kecederaan tadi. Puan boleh melawat suami Puan tapi suami Puan masih belum sedarkan diri." Doktor wanita itu beredar sebelum menyentuh bahu Clara sekadar memberi sokongan.

"Terima kasih." Dia terus masuk kebilik dimana Nizam ditempatkan. Nizam sedang terbaring kaku. Dia lihat kepalanya sudah kemas di bandage. Ada message masuk, Clara membalas nombor bilik yang Nizam ditempatkan kepada Qistina.

Lama dia tenung wajah Nizam yang sudah kaku, macam ni ke perasaan Nizam apabila aku terbaring kaku? Dia tak dapat tahan lalu dia mencapai jari Nizam dan mengucup perlahan.

"Abang bangun cepat, sayang rindukan abang.." Dia bermonolog mana tahu Nizam akan sedar nanti. Mana lah tahu kan...

Agak lama dia bermonolog sebelum Qistina dan Mama Nizam masuk kedalam bilik. Yang lain sedang menunggu diluar.

"Qis, Mama..." Clara lantas memeluk mereka berdua. Tangisan makin kuat, Qistina mengusap lembut belakang badannya.

"Kau macam mana ni, macam mana boleh jadi? Aku risau sangat kat kau." Qistina masih memeluk Clara. Mama Nizam sudah mendapatkan anaknya.

"Apa doktor kata tentang Nizam?"

"Doktor kata Nizam stabil dia tak ada alami kecederaan dalaman. Mama jangan risau." Clara menghampiri Nizam dan memeluk tubuh tua itu, ibu mana yang tidak risau?

"Ergh.. " Nizam mula mendengus kesakitan, dia sudah sedar! Clara berdebar-debar, gembira namun takut. Dia takut kalau...

"Abang..." Clara mencapai jari Nizam, mereka sudah saling berpandangan.

"Kau siapa?" Aha! Ini yang Clara takutkan! Bukan ke doktor kata Nizam tak ada alami kecederaan dalaman? Clara sudah mengalirkan lagi air matanya.

"Abang tak kenal saya?" Suaranya tersekat-sekat. Dugaan apa ini? Aku baru nak mengecapi bahagia namun kau timpakan aku lagi ujian. Ya Allah kuatkan aku. Katanya dalam hati.

**********

"Apa ni Razlan?! Kenapa nak libatkan Nizam dalam hal kita?" Ariana berkata dengan keras. Nizam tak boleh tahu kewujudan Razlan.

"I cuma mintak berapa ribu je tapi you tak nak bagi. So I terpaksa gunakan dia." Razlan yang merancang untuk menyamun Nizam dan memukulnya. Itu hanya sekadar amaran kecil supaya Ariana sentiasa tunduk padanya.

"You ni betul-betul melampau! You ingat I ni apa? Bank? Nak duit, kerjalah!" Herdik Ariana, dia marah sebab Razlan memukul Nizam. Dia baru dapat tahu yang Nizam disamun dan dipukul oleh geng Razlan.

Lengan Ariana dipulas dan leher dicekik, "Kau jangan banyak bunyik! Kalau kau tak ikut apa aku nak, dengan kau sekali masuk kubur!" Razlan bertindak agressif. Ariana cuba melawan.

"Lepaslah bodoh!" Ariana cuba melarikan diri namun konco-konco Razlan terlebih dahulu mendapatkannya.

"Bawak dia dalam bilik." Razlan memberi arahan. Baju dikoyakkan dengan ganas, tangan Ariana diikat pada penjuru katil. Menangis Ariana minta dilepaskan namun peduli apa Razlan dengan tangisan itu. Sekujur tubuh Ariana tanpa seurat benang dijamah. Nafsu yang membuak-buak membuatkan dia gila macam orang tiada pedoman.

"Jangan Razlan please no..." Dia merayu sambil menangis namun lelaki itu tidak peduli, dia segera membuka pakaiannya juga.

"Ini bukan kali pertama kau jadi perempuan jalang, macam tak biasa pulak!" Senyuman sinis.

"You jahat Razlan!" Ariana menjerit meminta tolong. Dia diperkosa oleh Razlan dan konco-konconya. Apabila mereka sudah puas, Ariana dibiarkan dalam keadaan lemah. Tali pada katil dibuka.

"Kalau kau ada terfikir nak buat report polis, aku masih ada semua gambar dan video ni." Razlan membuka satu botol kaca berisi asid.

"Thanks untuk hari ni and I ada lagi satu hadiah buat you." Razlan mencampakkan cecair asid pada wajah Ariana dan cecair itu jatuh tumpah juga pada bahagian atas dadanya.

"Arghhhhh!" Ariana menjerit kesakitan, asid tersebut memakan sebahagian dari mukanya. Razlan dan konco beredar. Ariana dalam keadaan kesakitan mencapai telefon dan meminta pertolongan.

Aku tak nak mati lagi, aku belum bersedia.

Dia rasakan nafasnya sudah berombak. Dalam keadaannya yang lemah, sahabatnya Erin dan Boy mendapatkannya. Mereka membawa Ariana ke hospital dengan segera.

Hospital Ampang.

Lanjutkan Membaca

Kamu Akan Menyukai Ini

175K 12.8K 70
Mengisahkan tentang seorang gadis yang bernama Adellea Zayra. Dia merupakan anak yatim piatu dan mengusahakan bisnes kecilnya. Dia seorang yang tegas...
221K 7.5K 61
You're My Heart ⏩ Raiyan's Babyboo ⚠️RED FLAG HERO🚩 *hanya suka-suka
72.8K 2.5K 66
1𝓼𝓽 𝓼𝓽𝓸𝓻𝔂 𝓫𝔂 𝓯𝓵𝓸𝓵𝓮𝓼𝔂𝓪 𝐀𝐋𝐄𝐄𝐒𝐀 𝐙𝐔𝐋𝐀𝐈𝐊𝐇𝐀 Mempunyai masa silam yang teruk. Dia seumpama iblis bertopengkan malaikat. Namu...
2.8M 55.3K 43
PERLU KAMU (COMPLETED) (UNEDITED) Tanpa diduga Marisa terikat dengan lelaki itu tanpa kerelaan hati disebabkan kepentingan mereka. Marisa menjadi ma...