CLARA (THE GIRL THEY NEVER NO...

By maroonscarlet

1M 22.5K 826

Dia Clara, gadis nerd yang tiada siapa anggap dia wujud sehinggalah pada alumni diadakan, dia merupakan wanit... More

Casting
Prolog
1: Flash Back
2: Ariana
3: Goda
4: This means wars
5: Lasagna
6: Flash Back II
7: Intro of Clara
9 : Still Thorn
10: Sandwich
11: Warning
12: Rayyan
13: Conflict
14: Memory
15: Nizam's Story
16: Nizam' Story II
17: Nizam's Story III
18: Cheat
19: Trap
20: Black Canyon
21: Flash Back III
22: Gym
23: Cikgu Aril
25: View from Highland
26: Fight
Casting II
27: Coax
28: Family Rayyan
29: Family Rayyan II
30: Perfume
31: Ingin berubah
32: Family Rayyan III
33: Complicated
34: Engaged
35: 2weeks before
36: A week before
37: Bad news
38: Answer
39: Bad News II
40: Confession I
41: Confession II
42: Confession III
43: Gaung
44: Awake
45: Solat
46: Hidayah
Epilog
47: Ignored
48: Sorry
50: Forgive me
49: Forget
Notes
Notes II
2.0 (Prolog)
51: Honeymoon
52: Honeymoon II
53: Setia menanti
54: Ditinggalkan ditepi jalan
55: Rayyan is back!
56: Ariana is back too.
57: An hour with Rayyan
58: Fight again
59: Pengsan
60: Ditampar
61: Jatuh
62: Hospitalized
63: Man-to-man
64: Awake
65:
66
67: Persoalan
68: Memori itu lagi
69: Kebenaran
70: Mardiyah
72: Lukisan hati
73: Manisnya cinta
74: Kenduri Kahwin
75: Hospital Ampang
TAMAT
Hello!

71: Kata Maaf

7.6K 215 25
By maroonscarlet

Selepas pulang dari Cafe Canopy, Clara tidak terus kerumah tapi sebaliknya dia singgah kesebuah taman. Ada tasik dan entah kenapa dia kenal dengan pemandangan tasik itu. Tasik itu sebenarnya tempat dia dan Rayyan singgah, tempat dia dan Rayyan meluahkan perasaan dan tempat dimana dia lihat Nizam bersama Ariana.

What?!

Dia ingat???

Dadanya kembali berdebar, takkanlah dah ingat semula? Soalnya kepada diri sendiri. Cepat-cepat dia tempis tapi ada lagi memori tentang tasik itu bermain diminda.

"Kita akan bernikah tak lama lagi." Ujar Rayyan, dia ingat lagi suara itu. Mata yang memandang wajahnya redup.

"I harap you ialah jodoh I yang dah tertulis..."

"Hei, jangan lah risau. Kalau takdir kata kita berjodoh, it won't exchange. Follow the flow..." Tangkis Clara bagi menghilangkan kerisauan Rayyan. Dia senyum dan dia lihat Rayyan juga senyum.

Dia ingat, ya dia ingat. Tak tahu nak menangis kerana gembira atau apa tapi yang pasti memori Nizam paling dia tidak ingin ingat.

Angin sepoi-sepoi menerbangkan juraian shawl yang disarung. Dia memejam mata, menikmati indahnya suasana itu. Tanpa dia sedar sebenarnya hatinya berasa sangat sayu, takungan air pada tubir mata ditahan rapat.

"Boleh tak janji dengan I, tiga benda ni." Ujar Nizam pada malam sebelum dia ketasik. Malam dimana dia hampir jatuh cinta pada Nizam lagi.

"You nak I janji apa?" Clara menongkat dagu. Matanya bercahaya, Nizam kembali terpukau dengan keindahan mata Clara.

"Janji yang you akan cintakan I, suatu hari nanti..." Nizam mula menyentuh pipi Clara dan membuatkan rona wajahnya merah padam. Ya dia tahu Clara belum mampu menyayanginya kerana masalah pada ingatan itu tapi dia mahu Clara janji untuk cuba menyayanginya dan masih menyayanginya meskipun kebenaran didedahkan.

"Kedua, I nak you sentiasa maafkan I-"

"You tak ada buat salah pada I... kenapa you kata macamtu? You kan husband I and bila I dah dapat ingatan I semula, for sure I akan sayangkan you." Clara memegang jari Nizam yang melekap pada pipinya sejak tadi.

"Bila you dah dapat ingatan you... I takut you can't forgive me. I bukan suami yang baik untuk you but I really love you.." Nizam merapatkan wajahnya pada Clara, hidung mereka bergesel lembut.

"I promise..." Clara memberikan senyuman pada Nizam biarpun lelaki itu rasa sedikit aman namun ketakutan pada kebenaran masih dirasai.

"Yang ketiga?"

"When you are ready, give me a child." Nizam lantas mencium bibir Clara perlahan. Terbuntang mata Clara mendengar permintaan terakhir itu.

Angin menerpa lagi wajahnya. Mata dibuka, ah kenapa Nizam lagi yang muncul dalam ingatannya?

Kini dia tahu kenapa Nizam memintanya untuk berjanji pada tiga perkara tersebut. Langit dilihat, mendung. Clara lantas mendapatkan kereta sebelum hujan turun. Punggung ditepuk-tepuk dan kaki dilangkah ke kereta.

Didalam perjalanan kerumah, memori bersama Nizam sudah mampu untuk dia ingati kembali. Cuma satu, kejadian pada malam itu. Dia belum ingat sepenuhnya. Namun dia akan cuba sehingga segalanya jelas. Ketika itu dia akan mempersoalkan semuanya.

"You keluar kemana?" Nizam menyoal sebaik sahaja Clara tiba dirumah. Clara langsung tidak memandang muka Nizam malahan soalan itu dibiar sepi. Hatinya rasa sakit setelah mengetahui kecurangan Nizam. Pertama melalui Qistina kedua setelah melihat gambar-gambar dari Ariana dan semuanya makin kuat setelah ingatannya kembali pulih sedikit demi sedikit. Ya memori tentang barannya Nizam dan bagaimana amarah Nizam membuatkannya jatuh tersungkur. Dia ingat semuanya dengan jelas.

"Clara, I tanya you ni.." Nizam sudah bangkit dari sofa. Suara masih dikawal, dia tidak mahu barannya menjadi-jadi. Cukuplah Clara telah menjadi mangsa sebelum-sebelum ini.

"Answer me." Nizam bertindak pantas mengunci lengan Clara. Wanita itu menoleh dan mengeleng kepala.

"I jumpa Qis.. ada masalah?"

"That's it, I cuma tanya and kalau you jawab kan senang. Susah sangat nak jawab?" Nizam memang pantang kalau soalan dia dibiar sepi macamtu.

"Okay so now you may let me go."

"What's wrong with you?" Tangan masih dikunci.

"Take off your hand!" Clara menarik kuat lengannya.

"Kalau you marah dengan I, bagitahu I apa sebabnya. Dengan diam macamni and act macam tak puas hati, sampai bila-bila pun tak akan selesaikan masalah." Tubuh Clara ditolak kearah dinding, lengan dikunci. Clara cuba melepaskan diri namun kekuatan Nizam mengatasi segalanya.

Ingatannya kembali melayang, dia ingat bagaimana marahnya Nizam sehingga menampar pipinya pada malam itu. Dadanya sesak, peluh menitik.

"You know what the problem is, isn't Mr.Nizam?" Katanya dengan lantang. Bergema satu rumah. Terperanjat Nizam dengan perubahan Clara.

"Apa yang Qistina bagitahu you pasal I?" Nizam meneka, pasti Qistina bercerita buruk mengenainya. Bukan dia tak tahu betapa anginnya Qistina masa Clara terlantar dihospital.

"And please jangan nak salahkan orang lain when all the thing is about you!" Suara ditinggikan. Mata dijegilkan. Dia ingat, ya dia sudah ingat. Kepala kembali pusing. Dia sudah ingat detik-detik cemas itu. Dia ingat bahawa dirinya sedang sarat mengandung ketika Nizam membawa Ariana masuk kerumah. Malahan dia ingat bagaimana Nizam menolaknya tepi dan mempertahankan kehadiran Ariana. Dia sedar ya dia sedar, semua yang dia dengar dari mulut Qistina dan Ariana tadi benar belaka.

Ya Allah kuatkan aku.

"Kenapa you lebih percaya cakap orang luar? I ni husband you tau!"

"For me right now, everyone is stranger!" Dia memilih untuk terus berpura-pura yang dia belum pulih. Apabila segalanya sudah jelas dan apabila keadaan tenang, dia akan timbulkan kembali semua ini. Jika Nizam ingin menduakannya, jika Nizam ingin mengahwini Ariana, dia sepatutnya jujur dan dia sepatutnya tahu untuk bersikap adil. Masa kan dia mampu bersikap adil sekiranya waktu sebelum bernikah ini dia sudah mengabaikan Clara. Buktinya Clara dimarahi, Clara diketepikan!

Rahang diketap rapat, menahan amarahnya. Perlahan-lahan Tubuh Clara dilepaskan. Clara merenung tajam mata Nizam.

"Please don't control me when you can't even control yourself!" Clara merengus dan masuk kebilik.

Ya Allah.

Nizam meraup wajah, rambut disisir kasar.

Aku tak mahu semua ni berulang lagi. Kesalnya.

"Clara...." Panggil Nizam, dia memujuk Clara.

"Wait Clara..." Kejarnya pula. Clara pantas mengalihkan tubuh menghadap Nizam. Tangan silangkan.

"I'm sorry... for everything.... everything you heard from Qis, I swear that I want explain it to you... I swear Clara." Nizam mencapai jari-jari runcing milik Clara.

"Apa pun yang you dengar dari Qis, I won't denied it but one thing you should know and I'm sure that Qis not talk about it... that I really love you. Deep inside my heart-" dia meletakkan jari Clara pada dadanya.

"Every beep of my heart it is because of you. I swear, there is no one else." Nizam merenung dalam mata Clara. Ketahuilah bahawa dia hanya mangsa Ariana.

"Jangan tipu I... Ariana dah tunjuk semua gambar, you slept her..." ada getar pada ayat akhir itu, dia memang kesal dan kecewa sangat-sangat dengan Nizam. Baginya perbuatan itu sangat hina dan hatinya terasa seakan disiat-siat.

"No, itu semua fitnah. I tak buat semua tu. Even you ada nampak I dengan Ariana berdua sekalipun and even gambar-gambar itu ditunjukkan sekalipun...."

Clara terlebih dahulu menarik tangannya. Dia dah penat dengan semua konflik ini. Airmata dilap dengan jari.

"Apa yang you lihat tak sama dengan apa yang berlaku. Ariana ugut I, dia perangkap I. All those pictures are fakes. Dia rancang pertemuan dengan I and dia buat sesuatu supaya it looks real and I swear yang I tak buat semua tu. Please percayakan I." Jari Clara diraih lagi, dibawa kedalam pelukannya. Tubuh Clara yang sudah lemah dipeluk semahunya, supaya wanita itu tahu betapa tersepitnya dia dengan Ariana dan betapa cintanya dia pada Clara.

"Stop crying sayang.... I promise everything is well. I akan handle Ariana and I akan make sure yang dia tak akan ganggu hubungan kita lagi." Nizam mengelap tubir mata Clara, Clara hanya kaku bagai patung. Dia tak tahu nak percaya atau tidak apa yang Nizam kata kan malahan dia juga masih menyimpan rasa dendam kerana keguguran itu. Dendam kerana Nizam membelakangkan dirinya.

"Please say something sayang, jangan buat I macam ni.." Nizam mencium berkali-kali rambut Clara, airmatanya turut menitis. Banyak sangat dosa dia pada isterinya.

***Mampu tak Clara maafkan Nizam? Senyum ;)

Continue Reading

You'll Also Like

131K 6.3K 48
Lelaki psycho! Itulah tanggapan pertama sewaktu bertemu dengannya. Kemalangan kecil yang menjadi permulaan pertemuan demi pertemuan diantara Keisha Y...
914K 23.6K 67
Karya Pertama In Editing Start : 26/3/2022 End : 28/4/2022 Let's jump to our hero first Alexander Malokev (Zane) Berumur 26 tahun.Ceo of Royal A.M...
221K 7.5K 61
You're My Heart ⏩ Raiyan's Babyboo ⚠️RED FLAG HERO🚩 *hanya suka-suka
958K 54.9K 115
Siri Ketiga. (1 in Romantic),(1 in Actionromance),(1 in Comedy),(1 in Seksi),(1 in Goda),(1 in Manja),(1 in Hot),(1 in Kejam),(1 in Dendam),(1 in Mis...