CHAPTER 58

3K 87 4
                                    





"I want you for always...days, years, and eternities"









" APA BERLAKU NI??" soal Ungku Ismail. Matanya tajam memandang Iskandar, dia tahu yang anak dia takkan buat senonoh. Tapi kenapa?

Puteri Aleesya dari tadi tak terhenti menangis. Ellina hanya terdiam di tepi Iskandar. Hari yang baik bertukar tragedi macam ni.


FLASHBACK!!


" ARGHHHHH.... TOLONG LEESYA, MAMI AYAH!!!" bergema seluruh rumah dengan jeritan seseorang.

Jeritan yang bergema membuat semua orang berlari ke atas. Malam kegembiraan bagi Ellina perihal dia mengandung menjadi malapetaka bila dia nampak suaminya berada di bilik bersama dengan minah gedik.

Dalam bilik dia!

" HAAANNNN!!" jerit Ellina kuat. Iskandar yang dengar terus berpaling. Isterinya tergaman dengan apa yang berlaku dengan pantas dia turun ke bawah.

" ISKANDAR!!"

" ALEESYA!!"

Jerit mereka semua.

Iskandar terus bangun dari menindih badan sepupunya. Senyuman Puteri Aleesya mekar dibibirnya, ' akhirnya plan aku berjaya jugak tak sia-sia aku naik ke atas!'

Iskandar menjadi kaku di biliknya, sudah mesti jadi lagi teruk lepas ni.

" MA..MAMI.." ujar Puteri Aleesya yang tersekat. Aleesya yang menangis meraih simpati orang. Maminya terus membawa anaknya turun ke bawah. Datin Mariah terkejut dengan anaknya baju terkoyaknya.

" TURUN BAWAH!!" kata ayah Iskandar menahan marah yang memecahkan kesunyian.


END FLASHBACK!!



" ANAK ABANG KENA BERTANGGUNGJAWAB PADA ANAK KAMI!!" kata Datin Mariah yang lantang. Dia tak sanggup tengok anaknya jadi macam tu. DIa nakkan keadilan.

" Sebelum kita ambil tindakan kita kena dengar dari pihak, jangan nak tuduh melulu la." Ungku Ismail tahu yang anak dia takkan lakukan perkara bodoh macam ni. Mesti anak dia kena dia khianat dengan orang.

Datin Mariah yang dengar terus berdiri, muka dia tak puas hati dengan kata abang iparnya. Dah terang anak dia salah.

" Abang tak payah la nak back up anak abang tu, dah tahu salah kena la bertanggungjawab. Habis tu nak tunggu anak saya si Aleesya ni mengandung ke? Malu saya tau abang. Mana saya nak letak muka nanti kalau semua orang tahu pasal ni nanti?" kata Datin Mariah tak puas hati.

Atiff yang tengok Aleesya memang nak kena, dia salah orang lain kena.

" Tak semestinya kalau lelaki salah, macam mana kalau ada orang lain salah?" sampuk Atiff. Dia tahu yang Iskandar tak buat.

SURATAN TAKDIR CINTAWhere stories live. Discover now