CHAPTER 48

2.2K 69 4
                                    




Whenever you're having a bad day, remember this: I Love You.





" Mami dengan ayah Leesya sihat je pak lang." Kata ALeesya sopan. Kalau dengan bakal mentua mesti la kena sopan-santun. Nanti kena reject.

Mengada...

" Ooo, lama dah tak jumpa mereka. Nanti suruh la mami dengan ayah Leesya datang rumah pak lang boleh la kita makan sama-sama ke borak ke." Kata Ungku Ismail dengan nada yang senang. Lama dah tak jumpa dengan adik dia yang sorang tu Ungku Ahmad. Dua tahun duduk dekat London ni pon baru balik sebelum anak dia balik belajar.

" Boleh jugak pak lang."

" Hmm... pak lang jumpa dengan menantu pak lang macam mana?" soal Aleesya kepada Ungku Ismail. Nak tahu jugak siapa perempuan yang rampas Iskandar daripada dia. Bagus sangat ke perempuan tu sampai abang Is pon tak pandang aku.

" Abang Is kamu la yang suka sangat dengan Ellina tu. Pak lang dengan mak lang kamu ni ikutkan, asalkan dia boleh bahagiakan Iskandar pon dah buatkan kami gembira." Kata Ungku Ismail dengan nada gembira. Mana tak anak sulung dia dah kahwin, tenang hati dia.

" Mami kata menantu mak lang janda? Betul ke?" soal Aleesya.

" Betul la tu." jawab mummy Iskandar.

" Mak lang tak malu ke?" soal Aleesya lagi.

" Mana ada la, janda tukan manusia. Asalkan dia tak terikat dengan siapa-siapa mak lang tak kisah pon."

" Ooo.. yela la mak long. Hmm..."

Aleesya yang tengok hanya tersenyum manis je.'Sakitnya hati aku ni, siap kau betina ambil aku punya abang Is. Memang kau nak kena dengan aku ni.'






LONDON...



Jam tangan jenama Rolex dipakai pada pergelangan tangan kirinya lalu kedua-dua tali kasut diikat rapi. Iskandar mendekati cermin yang ada di hotel diduduki. Senyuman Iskandar melebar tatkala melihat penampilan diri. 'Segak jugak aku ni kan.' Pujinya diri sendiri.

Dia sendiri pilih pakaian untuk majlis makan malam ni. Dengan pakaian yang dibelinya digosok oleh isterinya, kemeja hitam dan seluar panjang warna Khaki. Tak lupa jugak dengan sepasang kasut Giacometti. Rambutnya pula digayakan oleh isteri sendiri, semua benda boleh buat.

Setelah puas hati dengan penampilan, Iskandar bergerak ke arah meja solek di sebelahnya, Pure Secret Seduction disemburnya. Langkahnya terus menuju ke arah isterinya. Iskandar yang apabila isterinya tengah bergelut untuk zip baju dibelakangnya. Minyak wangi yang dipegangnya tadi diletakkan ke tepi.

Tangan isterinya yang terkial-kial ingin menarik zip tetapi tetap tak berhasil terus dipegangnya. " Han kana da dekat sini, kenapa tak minta tolong? Nak jugak susahkan diri neey tu." kata Iskandar yang sinis.

Ellina yang dengar tersentak apabila suaminya berbicara. Dekat sangat suaranya suaminya yang berada di cuping telinga. Ellina yang dengar menoleh ke kanan sikit. Iskandar yang tengok hanya tergelak je.

SURATAN TAKDIR CINTAWhere stories live. Discover now