CHAPTER 33

3K 80 0
                                    



Though I smile and seem carefree, there's no one who misses you more than me!!



Keisha yang tengah memberi anaknya makan di Restoren Village Island. Mereka menikmati makanan yang dipesannya. Selama dia bekerja, Keisha kurang memberi perhatian dan kasih sayangnya terhadap Aiden. Sejak dia dibuang oleh suaminya, kehidupannya sangat sesak. Dia terpaksa kerja keras untuk menyara dia dan Aiden di Sabah. Mujur la dia ada kenalan di Sabah yang boleh beri dia kerja walaupun sebagai housekeeping.

Tiba-tiba...

" Keisha jom balik." Kata lelaki tersebut.

" Jom balik!!!"

" Saya tak nak, awak siapa nak arah-arahkan saya hah??" kata Keisha dengan lebih berani.

" Saya siapa?? Saya suami awak tau, sedar sikit awak tu masih lagi isteri saya!!"

" Saya dah bagi awak banyak masa dah. Sekarang ni saya nak awak ikut saya balik ke KL SEKARANG!!!" Sambungnya pulak.

" Ish tak nak lahhhh!!"

Tanpa berkata Tuan Adam, suami kepada Keisha Airis menarik isterinya keluar dari Restoren Village Island bersama anaknya. Keisha masih meronta-ronta untuk melepaskan dirinya daripada suaminya. Anaknya menangis tanpa berhenti.

" Lepaskan la.. jangan pegang tangan saya la!!"

" Saya kata jangan pegang la!!!" ujar seorang Keisha yang tengah tahan marah manakala tangan sebelahnya memegang tangan anaknya.

Pergolakan yang berlaku antara mereka berdua dapat menarik perhatian seseorang yang lalu di situ.

" Woiiiii"

Jeritan Iskandar yang berada di situ mematikan pergaduhan mereka.

" Lepaskan Keisha!!!"

" Kau siapa nak haling aku??" kata Tuan Adam dengan tegas.

" Aku kawan dia, kau jangna nak berkasar la dengan perempuan tak gentleman la!!"

" Aku ni suami dia so kau tak ada hak nak haling aku dengan Keisha. FAHAM!!!"

Ellina yang melihat keadaan Keisha dan Aiden yang berada dalam kesusahan lalu menarik Aiden untuk kurangkan tangisannya. Kesian dekat Aiden yang terbabit sekali dalam masalah ibu bapanya. Aiden masih kecil lagi nak tahu masalah mereka.

" Dah la Adam kau tak serik ke buat Keisha macam ni??"

" Tolong la jangan buat kawan aku macam ni. Boleh tak!!" sambung Ellina lagi. Siapa yang tak marah kalau bff dia kena buat macam ni. Siapa yang tak sayang dengan kawan yang dianggap keluarga sendiri.

" Ak..aku just nak Keisha ada dalam hidup aku sekarang ni. Aku tak boleh hidup tanpa. Sayang jom ikut abang balik." Pujuk Tuan Adam. Dia rindu dengan telatah Keisha sebelum masalah tu menimpa keluarganya yang membuatkan isterinya dihalau. Kalau dia tak ikut kata hati mesti dia happy sekarang ni.

" Kau tak percaya dekat aku, kau tak dengar penjelasan aku malahan Kau terus buang aku dalam hidup kau!!" jerit Keisha.

Tuan Adam hanya melihat sahaja kemarahan oleh Keisha. Dia tahu banyak kesalahannya yang dia lakukan. Tak dengar penjelasan isterinya terus menuduh isterinya curang. Dia hanya mendengar kata-kata orang lain malahan dia halau isterinya tu. Dia hanya nak tebus kesalahan yang dia lakukan selama ni. Banyak dah masa dia bagi dekat isterinya, tiba masanya dia tebus segala kesilapannya.

SURATAN TAKDIR CINTAWhere stories live. Discover now