CHAPTER 11

3.1K 113 5
                                    



When the night comes, look at the sky. If you see a falling star, don't wonder why, just make a wish. Trust me, it will come true, because I did it and I found you!



Ellina memisatkan matanya. Bangun pagi itu, matanya begitu sembabp dan bengkak akibat kuat menangis perihal semalam antara dia dan Dani. Ell melihat suaminya tidak pulang pada hari ini. Betulah tekaannya suaminya cuba nak curang dengannya. Patutnya semalam dia ingin membuat kejutan pada suaminya tentang kandungan tapi hal lain terjadi. ' Taka pa sayang mama akan jaga sayang walaupun papa tak ada di sisi kita,' kata Ell dalam hatinya sambil mengusap perutnya yang baru berusia dua bulan.

Selepas Ell menunaikan kewajipan ibadahnya kepada Allah terlebih dahulu. Dia turun ke dapur untuk menyiapkan sarapan ringkas. Sesekali dia menjeling ke arah pintu masuk dengan berharap Dani akan pulang ke rumah. Bertapa sedihnya jiwa seorang wanita. Terbit rasa bersalah dalam dirinya.

Tapi hati wanita mana tahan suaminya curang dengannya??. Sekarang ni dia perlu pertahankan rumah tangganya. Demi anak yang baru dia kandung anak Dani, Ell sanggup bertahan walaupun rasa sakit masih ada dengan sikap suaminya berubah seratus peratus.

Habis sahaja sarapannya, dia ingin pergi ke rumah mentua. Dia yakin bahawa Dani akan duduk di rumah maknya. Mana lagi Dani akan pergi.

Kunci keretanya dicapai lalu memandu dengan berhati-hati. Hampir satu jam dia memandu, keretanya sampai di rumah mak mentuanya. Apabila Ell melihat kereta suaminya senyumannya makin lebar. Lantas Ell menuju ke rumah mak Dani.

" Assalamualaikum abang!!" Ell mengetuk daun pintu yang tertutup rapat. Tak sampai beberapa minit, pintu rumah dibuka dari dalam. Bukan Dani membukanya tapi mentuanya.

" Mak.." Ell menghulurkan tangannya untuk disalam tapi tak disambut oleh mak Dani. Akan tetapi, dijeling olehnya.

" Kau buat apa dekat sini perempuan??" soal mak Dani. Dipandang tajam olehnya kepada Ell yang duduk di hadapan. Pandangan yang begitu meluat.

" Ell nak jumpa dengan abang. Abang ada tak?." Ell menahan rasa dalam hatinya dengan kata-kata yang sinis.

" Aku cakap berambus la perempuan. Wehhh anak aku tu tak nak jumpa  dengan kau betina sial!!" amarah Puan Rafiadah sambil mengempal tangannya.

Garang siottt...

" Ell nak jumpa dia sekejap je mak." Balas Ell dengan tegas.

" Kau ni memang tak faham bahasakan perempuan. Aku kata anak aku tak nak jumpa dah dengan kau la. Aku nak cakap ehh, kau dengar sini. Aku akan kahwinkan anak aku Dani dengan Amanda. Aku akan pastikan anak aku akan ceraikan kau, FAHAM BETINA." Kata Puan Rafiadah tanpa bertapis. Dengarkan perihal itu membuatkan Ell terkedu.

Tubuh Ell ditolak oleh ke arah kereta Ell. Ell mengusap tangannya yang merah akibat dicengkam kuat oleh Puan Rafiadah. " Balik kau perempuan, aku tak nak jumpa dah dengan kau betina. Kau ingat ehh jangan pernah sekali jejak kaki di sini lagi." Kata Puan Rafiadah dengan sinis. Dihalaunya Ell bagaikan anjing kurap.

" Mak apa bising ni, Dani dengar sampai dekat dalam ni." Dani berdiri di muka pintu masuk utama sambil memandang ke arah Puan Rafiadah dengan Ell. Selipar disarung oleh Dani mula menuju ke arah mereka.

" Dani.." Ell memanggil dengan senyuman.

" Apa awak buat sini?" soal Dani.

" Dani, saya risaukan awak. Saya minta maaf pasal semalam Dani." Tangan Dani ditarik, Ell bersalam dan dikucup berkali-kali.

SURATAN TAKDIR CINTAWhere stories live. Discover now