CHAPTER 14

3.3K 125 5
                                    



I promise that i'll love you in every step of mine



Perlahan-lahan Ell cuba membuka matanya. Dia menoleh alik kiri kanan. Kelihatan ada seseorang yang sedang nyenyak tidur di atas sofa dekat dengan ward yang dia kena tahan. Ellina berasa sedih sebab semua yang berlaku puncanya daripadanya. Dia tahu banyak kali dah umi dan abangnya menasihatinya sebelum dia mengambil keputusan untuk kahwin dengan Ramadani Uzaini. ' kalau dia boleh ada kuasa, dia berharap dapat putarkan masa untuk tidak mengenali siapa Ramadani Uzaini'. Bisik hatinya, betu la, takdir Allah siapa yang tahu bukan.

Ell try untuk memanggil abangnya.

" Abang ... Abang Atiff.." panggil Ell dengan suara yang serak. Abangnya yang terdengar akan ada orang panggil nama terus tersedar dari lenanya. Dia terus memegang kedua-dua belah tangan adiknya.

Siapa yang tak sayang akan adiknya bukan. " Ell... adik okey ke?? Abang risau sangat bila kawan abang Atiff bawa Ell dalam keadaan yang tak sedarkan diri. Abang mana tak risau." Kata abangnya.

Mata Ell mula mengeluarkan air mata disebabkan keprihatinan abangnya terhadapnya. " Abang Atiff .." Ell cuba untuk bangkit dari kati tapi badannya yang lemah tak mampu untuk bangun bersandar. Tangisan Ell makin kuat, Ell memeluk abangnya untuk menguatkan dirinya. Dia tak ada sesiapa di dunia ini kecuali uminya dana bang Atiff. Belakang Ell dipeluk dan digosoknya untuk kurangkan tangisan.

" Dah la Ell, abang tahu apa yang dah jadi. Iskandar dah ceritakan semuanya pada abang yang berlaku sebenarnya. Kalau abang jumpa dengan jantan keparat tu siap la." Kata Atiff. Dia tahu keadaan adiknya makin merosot dengan keadaan persekitaran yang membolehkan dia stress dan depression.

" Ell dah kena cerai dengan abang Dani. Macam mana dengan anak yang Ell kandung ni." Kata Ell dengan tangisan yang mula reda. Banyak kali dah air matanya tumpuh disebabkan jantan tu. Ellina yang kuat menangis terasa kepalanya berpusing-pusing. Kepalanya kian berat akhirnya dia pitam di pelukan abangnya.

" Ell ... Ell ??"

" Ya Allah Ell, bangun" nagis si abang apabila adiknya pengsan lagi.

'Adik jangan tinggalkan abang'




Semasa pemeriksaan doktor keadaan Ell..

Atiff I tahu U doktor juga. U tahu kan ibu mengandung dalam trimester pertama mana bole stress menyebabkan kandungan boleh gugur and trimester first kena jaga teliti. By the way, adik U ni kena banyak berehat. I takut nanti adik U mengalami depres yang melampau pulak." Kata Doktor Marrine.

" Okey la, I tahu la. Thanks Doktor Rine."

" You are welcome. Okeh la I gerak dulu kalau ada apa-apa call me Doktor Atiff."

Selepas matanya memandang kelibatan doktor tersebut makin jauh. Dia memandang tubuh adiknya yang baring di atas katil. Pandangannya makin sayu dengan keadaan adiknya.

" Adik, abang harap adik kuat ehh. Abang akan ada dengan adik."

....

Di bilik kerja abangnya.

Tengah Atiff buat kerja tiba-tiba kerusi di hadapan ada orang duduk. Siapa lagi kalau bukan Ungku Ezhil Iskandar. " Kau nak apa bro??" tanya Atiff.

" Aku bukan nak meyebok hal kau bro, tapi aku kesian la dengan adik kau. Dalam keadaan mengandung pon kena cerai. Sadis bro" kata Iskandar.

" Memang pom dari dulu lagi aku tak berkenan dengan adik ipar aku, bukan apa bro. Muka memang baik tapi hati hmmm haram."

SURATAN TAKDIR CINTAWhere stories live. Discover now