CHAPTER 4

3.1K 116 3
                                    



My heart is perfect because there is a piece of your heart in it




Sembilan bulan kemudian...


Dani mula menyentuh bahu Ell yang baring membelakanginya.

" Sayang.. are you sleeping?" soal Dani. Lambat-lambat Ell menghadap kea rah Dani di katil tidur.

" Hmm.. abang nak apa?"

" Tak ada apa-apa pon. Sayang kenapa ni? Ada masalah ke? Kalu ada masalah cakap jer la dekat abang, tak payah nak sorok-sorok."

" Kenapa abang sejak kebelakangan ni abang asyik-asyik dengan telefon je, bukan sekali dua sayang tengok. Ni dah banyak kali dah sayang tengok abang asyik tersenyum je bila wassap masuk."

' Pelik perangai suami aku sejak kebelakangan ni, macam ada sorokkan something dari aku je, asuik-asyik sibuk dengan kerja sampai tak ada masa dengan aku langsung je' rungut si Ell.

" Mana ada la sayangku, abang sibuk dengan projek baru tu, abang baru dapat projek dengan orang lain. Alah semua kerja keras abangkan untuk sayang."

" Yela kerja-kerja jugak takkan la sampai abang balik lewat selalu."

" Dah dah la Ell lewat malam ni jom kita tidur, dah lama dah abang tak peluk sayang ni,"




" ABANG ada nak pergi mana ke hari ini? Abang tak kerja ke hari ni ?" soal Ell prihatin

" Abang tak kerja hari ni, plus kita nak balik rumah mak hari ni, mak kata ada tetamu istimewa datang rumah hari ni." balas Dani.

Ell hanya terdiam sahaja setelah mendapat balasan dari Dani. Senyuman yang mengukir di bibirnya mekar tadi kian pudar. Matanya hanya memandang ke arah tingkap kereta.

" Sayang awak okey ke?" Dani mula menyentuh bahu Ell yang sudah termenung jauh. Ell menoleh kea rah suaminya yang sedang memandangnya dengan muka yang berkerut.

" Aba .. abang kata apa tadi?"

" Sayang saya ni fikirkan apa ni sampai termenung jauh, abang panggil pon tak menyahut." rajuk si suami.

" Tak ada la abang, sayang taka da fikir apa pun" balas si isteri.

Dani mula tersenyum lalu memulakan pemanduannya ke arah rumah maknya. Ell membuang pandangan ke luar tingkap kereta, dia mula meramas-ramas jarinya. Bukannya dia tak mahu pulang ke rumah mak mentuanya tapi sikap mak mentuanya yang tak suka akan dirinya susah untuk serasi dengan mak mentuanya.

Dia tidak tahu apa salahnya sampai sekarang mak Dani tak suka akan dia dan keluarganya. Bahkan sejak kahwin dengan Dani lagi maknya asyik mencari kesalahannya. Pasti ada yang tak kena jika Ell membuat sesuatu kerja.




RUMAH banglo tiga tingkat kediaman rumah mak mentuanya terbentang di hadapan matanya. Ell mula menanggalkan seat belt di tubuhnya sambil mengerling Dani di bahagian tempat pemandu. Tanpa menunggu Ell untuk keluar bersama Dani terlebih dahulu keluar dari perut kereta. Ell dengan segera melangkah keluar menghampiri Dani yang sedang berpelukan dengan Puan Rafiadah, mak Dani.

SURATAN TAKDIR CINTAWhere stories live. Discover now