CHAPTER 31

3K 82 3
                                    



You make me feel so perfect.



HARI KEDUA DI SIPADAN WATER VILLAGE RESORT...


Ellina memandang susuk tubuh manusia yang sedang berlegar-legar di tepi pantai. Mereka sudah siap untuk ber-snorkeling. Dia sekarang ni tengah happy dan tak sabar nak buat aktiviti tu sebab apa? dia punya favourite lerrr.

Kalau boleh sekarang ni dia nak terjun.

Berani sangat si mek Ellina ni. Hohohohoho....

Sebelum dia nak ber-snorkeling, mereka dapatkan barangan di area waterfront todak. Mereka terus bertolak dari Jetty Jeselton, bot yang disewa terus menuju ke Sipadan. Ellina terus menutup teling apabila kedengaran suara budak yang menjerit. Hmmm, siapa lagi kalau bukan dua ekor tu. Aina dan Fatin lerrr. Iskandar hanya tengok telatah si Ell, alah macam tak tahu dia syok sangat dengan Ell lagi lagi lepas Ell dah tak terikat dengan sape-sape.

Kalau boleh nak je dia hentikan masa kat dunia ni. Nak je berduaan dengan Ellina jah.

"Arrkkkkkkk!!!!!"

Tiberr je nak menjerit. Bukan nyer ada ikan paus ke jerung ke. Pelik.. pelik..

Orang zaman sekarang. Dunia dah berubah.

"Wehhh Aina takut wehh aku."

"Alah kau ni je pon nak menjerit. Boleh pekak aku balik nanti."

"Kau tak sayang aku ke Aina." Jawab Fatin. Aina hanya menjeling je ke arah Fatin. Malas dia nak layan kerenah si mek gelenya tu.

"Tu pon takut, bukan kena makan dengan ikan jerung pon."

"Diam kau Ikhram. Blurrrkkkk.."

"Dah.. dah jangan nak bergaduh sangat. Kang tak pasal akak tinggalkan korang kat sini. Pandai-pandai la korang nak balik nanti."

"Alah akak.. yela la." jawab Fatin dan Ikhram serantak dengan pasrah. Mana tak nye nanti kena betul-betul tinggal kat sini sampai ke subuh tak menyesal. Tak boleh buat main dengan akak Ell kita tu. Kang jadi harimau kalau tak pon jadi mak ikan buntal.

Hohohohoho....




Mereka terus masuk ke dalam laut, Ellina yang melihat ikan yang berenang. Banyak yang dia lihat di dasar laut. Iskandar hanya mengikut je ke mana Ellina pergi manakala budak lain sudah pergi lain.

Selepas puas meneroka Ellina terus naik ke pantai. Dia tengok ramai orang tengah membuat pelbagai aktiviti. Beberapa keluarga yang tengah bercuti membawa anaknya malahan ada juga yang tengah honeymoon maybe.. huhuhuhuhu

'Bila la kita nak honyemoon dengan hubby kita ni.'

'Rindunya aku dengan kenangan aku dan si dia. Jangan fikirkan sangat Ell pasal lelaki tu. Tak guna pon, buang masa je.'

"Lin??"

"Oii cik adik manis?"

"SAYANG!!!!"

"Hah apa?"

"Ohh.. kita panggil sayang baru menyahut. Cakap la nak suruh kita panggil dia sayang"

"Eii mana ada la Ezz..."

"Ele.. ele.. ele.. muka merah tu. Nak apa? Kasih sayang Ezz ke"

"Ma.. mana ada la!! Ezz nak apa ni?" Ujar Ellina. Saja nak tukar topik nanti kena pulak bahan dengan mamat sengal sebelah dia ni.

SURATAN TAKDIR CINTAWhere stories live. Discover now