Forgive Us

1.2K 117 12
                                    

"Jadi? Apa yang korang semua nak buat hari ni? "

Gempa melihat wajah keenam lelaki di hadapannya. 3 wajah yang berharap dan 3 lagi wajah datar sedatar tubuh Gempa.

"Kami bawa kau datang sebab nak ajak main game lah! Kau kan tak bersama dengan kitorang dah? "

"Jadi? " Gempa bertanya dengan nada yang malas.

"Jadi, kitorang ambil inisiatif untuk cuba pujuk kau! Dan kami yakin kau pasti akan maafkan kitorang lepasni! " Thorn menerangkan dengan nada suara yang bersemangat.

"Tu pun sebab kitorang terpaksa je. " Halilintar menambah lagi ayat Thorn yang akhirnya dia mendapat jelingan maut dari Taufan dan Blaze. Ralat, dia abaikan sahaja pandangan itu.

Gempa menatap wajah trio tadi satu per satu. Begitu bersemangat sekali wajah Taufan, Blaze dan Thorn untuk cuba memujuknya supaya dirinya dapat bersama dengan mereka. Walaupun Gempa sendiri tidak tahu kenapa watak dia begitu penting sekali untuk bersama dengan mereka, tapi nampaknya kali ini dia terpaksa mengalah.

"Haih... Baiklah. " Gempa berkata sembari menghela nafas lelah.

"Yaaayy!! " Wajah trio tadi terus berubah menjadi teruja. Mereka melompat dengan riang sekali seperti kanak-kanak yang teruja apabila permintaan mereka ditunaikan. Gempa yang melihat kegembiraan mereka terus tersenyum.

"Mungkin tak salah kalau aku berikan mereka peluang. "

Lalu, Taufan dan Thorn memegang kedua belah tangan Gempa dan mereka bersama-sama menarik gadis itu untuk menuju ke hadapan dan mengekori Blaze sebagai pemandu arah untuk mencari destinasi mereka. Manakala trio cool tadi hanya mengikuti mereka berempat dari belakang sahaja.

"Apa yang diorang bertiga ni plan sebenarnya? " Ais bertanya dengan nada yang malas.

"Hmm.. Aku rasa diorang pun ikut suka dengan Gempa. Tapi aku tak rasa yang diorang ada niat nak dapatkan syarikat tu dah lepasni. " Solar menjawab.

Ais menoleh ke arah Solar. "Maksud kau, diorang dah tak nak ke syarikat ayah Gempa? "

"Lebih kurang? Sebab diorang dah anggap Gempa sebagai kawan diorang, mestilah diorang tak nak sakiti Gempa, kan? " Solar menoleh ke arah Ais.

"Hmm... Betul juga tu. Jadi nampaknya, kita bertiga sajalah yang akan bersaing? " Ais bertanya diselang dengan senyuman bermakna nya.

Solar tersenyum sinis. "Aku tak kisah berapa ramai pun. Asalkan syarikat ayah Gempa tu jadi dapat dimiliki, aku akan lawan. "

Ais dan Solar saling berbalas pandangan antara satu sama lain sebelum mereka berdua semakin mempercepatkan langkah kaki mereka ke hadapan.

Sementara itu, Halilintar hanya mengekori mereka tanpa berkata apa-apa. Di dalam fikiran Halilintar ligat dia memikirkan tentang apa yang sedang dibualkan oleh Ais dan Solar tadi. Banyak perkara yang sering difikirkan olehnya terutama tentang topik untuk memilik syarikat milik ayah Gempa.

Halilintar mula mengimbas kembali akan situasi di mana Gempa tidak pernah lagi hadir di dalam hidup mereka 6 sekawan. Mereka sudah sering bersaing kerana masing-masing adalah peneraju untuk syarikat tersendiri. Tetapi mereka sering bersaing secara sihat dan walaupun ada yang kalah, mereka tidak akan saling membenci antara satu sama lain. Mereka juga sudah lama menargetkan syarikat Amato iaitu syarikat ayah Gempa kerana syarikat beliau sangat berpotensi untuk kekal beroperasi. Ditambah pula bukannya senang untuk menghasilkan sebuah syarikat yang boleh menguruskan pesawat untuk Angkasa dan angkasawan.

Selepas mendapat tahu bahawa Amato mempunyai seorang lagi anak gadis tunggal yang ternyata adalah anak kandungnya, mereka berenam mula membuat perancangan untuk menyerang hendap gadis itu. Mereka masing-masing akan membuat kemunculan tersendiri pada Gempa supaya gadis itu akan sentiasa ingat akan mereka.

Don't Play with Her! [🔰]Where stories live. Discover now