This Girl

3.7K 196 56
                                    

"Dengar cerita anak kepada isteri pertama Encik Amato akan pulang semula ke bandar. "

"Pasti beliau mengadakan majlis besar-besaran untuk anaknya. Yelah, Encik Amato kan terkenal di bandar ni kerana syarikatnya yang hebat? "

"Bagaimana agaknya rupa anak gadis tunggalnya yang pertama, ya? "

Di kawasan stesen kereta api yang padat dengan orang lalu lalang, terdapat beberapa orang yang sedang berbual tentang sesuatu. Bukan mereka sahaja, masih ada orang lain yang turut berbual topik yang sama.

Namun dalam keramaian orang itu, hanya seorang gadis sahaja yang tidak mempedulikan apa yang sedang menjadi topik hangat pada hari itu. Dia hanya berjalan lurus sebaik sahaja dia keluar dari gate kereta api setelah berjam berada di dalam gerabak.

Dia bersama beg bagasinya hanya terus berjalan. Surai rambut hitam panjangnya berterbangan bebas apabila dia berjalan.

Sebaik sahaja gadis itu keluar dari stesen, dia mendongak ke langit dan melihat suasana hangat musim luruh. Daun-daun berguguran dan ada yang jatuh di atas kepalanya. Dia mengambil daun tersebut lalu dengan senyuman dia memandang daun yang kekuningan itu yang persis iris emasnya.

"Cik! Tunggu sekejap! "

Seorang pengawal yang bekerja di stesen kereta api tersebut memanggil gadis tadi.

Sebaik sahaja gadis itu berpaling, hembusan angin mula menerpa dan menerbangkan dedaun yang berguguran dan rambutnya juga dibelai oleh angin dengan lembut.

(Ok author tak pandai nak describe cerita so, teruskan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Ok author tak pandai nak describe cerita so, teruskan... 😐)

"Ya..?"

Gadis itu memandang ke arah pengawal tadi. Pengawal itu segera menghampiri gadis tadi berserta wajah kemeriahannya.

"Umm.. Cik tertinggal kad pass cik. "

Pengawal tadi menghulurkan kad pass yang ada wajah gadis tadi kepadanya. Gadis tadi menerima huluran tersebut lalu tersenyum.

"Ah, terima kasih. Maaf sebab menyusahkan encik, ya? "

Dengan senyuman manisnya, gadis itu menundukkan kepalanya dengan sopan sehingga membuatkan pengawal tadi semakin kemerahan.

"Aahh!! T-takpe! I-itu... Cik Gempa... Anak kepada Tuan Besar Amato ke? "

Dengan wajah yang masih kemerahan pengawal tadi memberanikan diri bertanya. Gempa, si gadis manis tadi mengangkat semula kepalanya lalu memandang pengawal itu.

"Y-ya.. Macam mana encik tahu? "

"S-saya ternampak nama cik di kad pass itu. Maafkan saya. Dan uhh... Sebenarnya, Tuan Amato telah mengarahkan pemandu peribadi untuk mengambil Cik Gempa. Dia sedang tunggu sekarang. "

"Ah, yeke? Baiklah, boleh encik tolong tunjukkan di mana kereta tersebut? "

Dengan senyuman sopan Gempa berikannya kepada encik pengawal tadi. Bagaikan dipukau oleh senyuman itu, pantas pengawal itu mengangguk lalu menunjukkan jalan kepada Gempa. Mereka berdua berlalu pergi meninggalkan stesen kereta api tersebut.

Don't Play with Her! [🔰]Where stories live. Discover now