SOMETHINGS WRONG

217 23 2
                                    

"Mereka dah pulang"ucap Permaisuri yang mencemarkan duli bersama anakda nya berdiri di hadapan pintu istana. White witch , hwang min hyung, lee dae hwi, jisung berserta pengawal istana menunggu kepulangan mereka. Tiga buah kereta kuda di berhentikan disitu.

Ke enam pemuda menapak keluar dari kereta kuda itu.

"Pengembaraan yang mencabar" Jihoon meregangkan badan nya "gembira dapat kembali"ucap nya sambil tersenyum. "Selamat kembali semua."ucap Permaisuri "Korang lakukan tugas dengan baik"Kwang min menunjukan ibu jari nya. "Syukurlah..gembira korang tak tercedera dengan teruk"Young min tersenyum "Terima kasih Tuanku permaisuri, dan tuanku" mereka semua menunduk hormat.

"Sila lah berehat dan menjamu selera..semua telah di sediakan.."Permaisuri tersenyum lalu beredar bersama anakdanya.

Sepemergian mereka bertiga

"Sama ada aku sahaja yang perasaan akan hal ini atau apa..tapi..Daniel dan Jaehwan"ucap Bae jinyoung serius sambil melihat sekeliling. "oh ye.. Kemana mereka?"Soal Ong seong wu pula. "Mereka .. Ada di bilik rawatan.."Mendengarkan itu masing masing memasang riak wajah cuak "Apa yang berlaku kepada mereka? Teruk ke keadaan mereka?"soal jihoon khuatir. "Jadi.. Mereka dah sampai terlebih dahulu? Alah kuan lin..kita kalah dengan diaorang!"rengek Ong seong wu. Lalu
Kepala nya di luku oleh kuan lin "Ini bukan perlumbaan siapa cepat lah mangkuk!" marah kuan lin "Apa dah jadi dengan mereka?"Giliran woojin pula bersuara menanya kan soalan yang logik

"Saya yang bawa mereka pulang" White witch bersuara "Pertempuran di The Death Valley bukan sesuatu yang mudah.. Mereka tidak sedarkan diri selama 3 hari" mendengarkan penjelasan itu membuatkan Mereka terngaga "Tiga.. HARI!" serentak suara itu kedengaran. "Terlalu banyak element magik yang mereka gunakan .. Dan...satu magik larangan.."terang white witch "Pasti musuh mereka tu ..sangat sukar bukan..em.. Serba salah tak dapat membantu"Jihoon menunduk kecewa. "Pun begitu.. Mereka dapat melaksanakan misi..buatkn aku kagum.. Crystal itu.. Sudah lengkap"Ujar Min hyung dan dua rakan nya mengangguk "Mereka hebat"Puji sungwoo.

"Magik larangan apa yang mereka gunakan.. Sampai begitu sekali kesan nya" soalan yang di ajukan oleh Jinyoung membuatkn air muka white witch berubah mendadak. Hwang min hyung mengambil kesempatan itu untuk memerhatikan tingkah wanita itu. Soalan itu juga di tanyakan namun..dia tidak mendapat jawapan "Korang mesti letihkan.. Berehatlah dulu.. Saya perlu kebilik rawatan" Ucap White witch mengulam senyuman lalu dia berlalu pergi.

"Wuraghhhhh!!! aku nak tidur" ucap Seong wu "Tidur? jom lah kita mandi kolam?"Soal Jihoon. "Wahhh jom!"sokong Sungwoo. Lalu mereka berdua berlari seperti anak kecil kearah kolam renang istana "Eh macm best pulak tak jadi lah tidur, Aku nak join jugakkkk!!!"seongwu menarik tangan Kuan lin bersama "Apa hal pulak kau tarik aku ni wei!!! Lepas lah aku nak tidur huwarhhhhh!!!"kedengaran suara kuanlin merengek.

"Energetic betul lah mereka tu.. Em! Bagus lah kalau begitu" Jisung berlalu pergi dan di ikuti oleh Dae hwi.

Min hyung , Jin young dan woojin berdiri di situ. "Jin young.. Ada apa apa yang tak kena?"soal Min hyung "Hyung..tahu sesuatu ke?"Soal Jin young serius. "apa yang hyung tahu...ada sesuatu yang tak kena"Ujar Hwang min hyung "Kalau ada.. Ia berkenaan apa.? Daniel dan Jae hwan.. Crystal.. Atau keamanan sword kingdom....apa yang aku rasa sekarang ni...semua nya serba tak kena.. Seperti ada sesuatu yang salah" mendengarkan itu Jin young dan min hyung memandang woojin dengan perasaan bercampur baur.

Woojin mengulam senyuman.. "Mungkin hanya mainan perasaan aku sahaja kan.. Da.. Aku masuk dulu"Woojin kemudian melangkah pergi meninggalkan dua orang jejaka yang kelihatan serius.

Di sudut lain..

White witch sedang merawat dua orang jejaka yang terbaring lemah.

Dia terkenang imbasan kejadian beberapa hari lepas.

"Aku boleh kembali...tetapi dengan syarat" Selepas mengatakan itu . Daniel menoleh memandang gadis itu. "White witch.... Saudara kau tu perlu mati"ucap nya tegas. White witch terpanah. Andai itu pilihan terakhir... Dia sangat terluka. "Kau tak boleh penting kan diri..  Kau tahu perkara sebenar bukan? Beritahu mereka...selepas misi ini.. Atau... Kami kesemua the element ....akan masuk campur"Tatapan dingin dari jejaka bernama Daniel itu hanya mampu di balas dengan menunduk kan wajah "kalau itu....jalan terakhir... Baik lah"akur White witch . "Bagus...aku pegang itu sebagai janji" selepas menyatakan ayat tersebut.

Daniel jejaka itu rebah kebumi...

Seketika white witch tersedar dari khayalan nya apabila terdengar suara.

"Aku..dekat mana ni.."

{✔️} SWORD (WANNA ONE)Où les histoires vivent. Découvrez maintenant