Thunder Sword

509 51 0
                                    

Wilayah Cahaya
Daerah Kuning
Kampung Gok

Di suatu petang hujan turun dengan lebat ketika sebelas orang jejaka sedang bermain bola di padang. "Hei guys.. Hujan ni.. Tak payah lah main lagi..jom balik"laung seorang lelaki bernama Chan. Mereka semua kini mula berkumpul "Alah game baru start kot"keluh Byun "Masalah nye.. Kita dah basah macm...ni"sokong Hyuk . Doom! Boom! Bunyi kilat kedengaran. "Jom lah..kita balik jelah..aku tak sedap hati pula"ujar Daniel "Yelah...dengan kilat lagi.. Hiss sejuk lah"Bambam berkata sambil memeluk tubuh. Mereka semua akhirnya bersetuju dan mula menapak untuk beredar.

Doom Boom Debush! Kedengaran bunyi kilat menyambar dengan dasyat dibelakang mereka. Daniel menoleh dan di melihat sesuatu yang aneh iaitu kilat sedang menyambar ketanah dan sepertinya ada sesuatu disitu.

"Guys..apa be..benda tu?"soal Daniel. Mereka semua berhenti melangkah dan menoleh "Serangan ke?"soal Hoshi. "Kita kena bersedia jelah nampak nya"Ucap Byun. Jejaka itu mula menanggalkan saver sword berwarna kuning dari penutupnya , begitu juga dengan yang lain.

"Kenapa..aku rasa..lain macm je" detik Daniel "Mungkin mereka guna cara baru"balas Chan. "Jom kita tengok"jelas Byun.

Mereka sekumpulan mula menapak mendekati objek tersebut "Wow"mereka mengumam "Ia sebilah pedang"Jelas hoshi. Kilat berhenti menyambar namun hujan masih turun dengan lebat. "Aku betul tak sedap hati ni..jom lah..wei"pintas Daniel "Apa kau nak takut...bukan kah kau yg paling handal dalam hal berlawan ..kalau apa apa jadi..kau protext lah diri kau"Ungkap Byun yang sudah rimas dengan Daniel. "Aku sokong Daniel"balas Sehun. Pedang tersebut kini mengeluarkan cahaya ungu yang memancar kearah setiap seorang dari mereka.

 Pedang tersebut kini mengeluarkan cahaya ungu yang memancar kearah setiap seorang dari mereka

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Aku bukan apa..tapi cuba kau perhati..pedang tu..seolah olah..sedang mengimbas kita Satu persatu"jelas Daniel. "Hey..ia berwarna ungu.. Mungkin ia dari wilayah gelap iaitu daerah ungu"tegur Jun. Cahaya iaitu kemudian memancar kearah Daniel yang merupakan orang terakhir. Kemudian cahaya itu terpadam.

"Ia dah tak bercahaya.. Em..Byun cuba kau try..cabut"Ucap Chan sambil mengangkat kening "Ok"Balas Byun selamba . "wei bahaya wei"ujar Daniel risau. "Bawa bertenang boleh tak?"pinta Hoshi. Byun mula menarik pedang tersebut namun ia sukar. Kini seorang demi seorang cuba menarik pedang itu keluar dari tanah.

Hujan lebat tidak diendahkan
hal ini kerana rasa ingin tahu lebih menguasai segala nya.

"Daniel..cuba kau try..kau kan ahli yang paling kuat antara kami"jelas Byun. "Aku tak nak masuk campur"gumam Daniel lalu jejaka itu terus menoleh kebelakang dan menapak untuk beredar. Namun Byun menahan tangan nya. "Sampai bila... Kau nak bermain ditempat yang selamat?"soal Byun mengunakan bahasa tersirat "ye...aku bermain ditempat yang selamat sebab aku takut..aku takut untuk bahaya kan diri aku dengan benda macam ni..aku ada orang yang perlu dilindungi"jelas Daniel lalu merentap tangan nya dari dipegang oleh Byun.

Doom Boom! Pedang itu mengelurkan petir dan ia menghentikan laluan Daniel. "Nampak nya ia mahu kan kau"jelas Sehun kagum "Aku tak mahu kan ia"Daniel berkata lalu dia melangkah lagi namun kali ini pedang itu tercabut dari tanah dan terpacak dihadapan Daniel. Doom Boom petir menyambar pedang itu dan ia bercahaya lagi.

"Ke..kenapa ni.."Daniel menjadi cuak. Saver sword berwarna kuning itu diacukan dan ia mula hancur menjadi debu. "Em.. Daniel"Jun menjadi cuak "Tanpa Saver sword.. Macm mana kau nak lindungi..mereka Daniel?"Bam bam menghampiri jejaka itu "Em..betul Saver sword.. Ia penting untuk kita"jelas Chan "Ada satu untuk Daniel..kenapa kau masih tak nak?"soal byun merujuk kepada pedang aneh itu "kau segaja cakap macm itu bukan?"duga Daniel "Ini kenyataan ..tanpa Saver sword..kau dalam bahaya.. Daniel"jelas Byun sinis. "Huh.. Baik lah" jejaka itu menarik nafas. Petir berhenti menyambar. Namun pedang itu bercahaya dengan terang.

Perlahan lahan tangan kanan Daniel memegang pedang itu lalu dia menarik nya dengan sepenuh tenaga dan ia berhasil "Wow"teruja mereka "Nampak ia..dari mula lagi..dia telah memilih kau"jelas Jun takjub. Daniel menanggalkan penutup pedang itu dan melihat nya . "Ia..sangat...luar biasa"Ungkap Daniel.

{✔️} SWORD (WANNA ONE)Where stories live. Discover now