Nature Elemen Sword

451 47 0
                                    

  Wilayah Cahaya
  Daerah Hijau
   Kampung Flora

Kampung Flora.. Ia terletak di daerah Hijau yang paling pendalaman. Kawasan yang sedikit tenang. Meskipun telah banyak flora yang mati dan layu akibat sumpahan kegelapan itu namun disini.. Masih terdapat kawasan yang mempunyai tumbuhan hijau yang dapat hidup dengan baik.

"Baik lah.. Anak murid sekalian
Hari ini kita akan mempelajari seni mempertahan kan diri tanpa melihat"ucapan Tok guru itu membuatkan 20 orang anak murid berpandangan diantara satu sama lain. "Ia.. Walaupun tanpa melihat.. Awak dapat menyerang balas musuh. Baik lah saya akan pilih 4 orang murid terbaik saya untuk menyerang saya."ucapan itu membuatkan mereka terngaga.

"Baik lah.. Kai, Sung woon, Dae, dan Han. Sila bersedia dengan Saver sword masing masing"ucap nya. Kemudian Tok guru itu mula mengikat kain dimatanya. "Serang saya dari empat arah ni okey?"ucap Tok guru itu. "Baik.. Serang!"mendengarkan itu. Keempat empat pemuda itu mula menyerang.
Gerakan dan serangan balas dari tok guru mereka sangat hebat. Dan mereka berempat tumpas pada seorang yang berlawan dengan menutup mata sungguh hebat.

"wow..macam mana Tok guru ..lakukan itu?"soal Kenta takjub "Fokus..dan..bersatu dengan sekeliling.. peka dengan keadaan dan kita akan dapat tahu dari mana punca serangan"ungkap nya.

"Untuk memperolehi fokus..bukan sesuatu yang mudah"ujar Sung woon "Ia mudah..kalau kamu..peka dengan sekeliling..peka dengan suasana ini..jadi..latihan untuk hari nya..saya mahu kamu semua cari titik fokus.. Pergi berlatih seorang diri dalam keadaan senyap. Keesok kan hari.. Saya nak tengok kamu berlawan sesama sendiri dalam keadaan mata tertutup"sebaik itu diucapkan. Mereka mula mengeluh "Hui susah macm ni" ujar Yeol "Korang esok jangan pukul kuat kuat eh..kalau cedera otot lengan aku..aku hempuk guna Saver sword ni"jelas Park "Silap silap kita semua dapat pukul angin je tak" mendengarkan ucapan dari Lee masing masing mula tertawa.
"Sudah.. Jadi sila mula berlatih sekarang!"tegas ucapan tok guru. Mereka semua bangun dari duduk nya "Baik Tok guru"selepas menuturkan itu mereka tunduk 90 darjah dan mula beredar.

   Sung woon menapak memasuki hutan yang tumbuh dengan pepohonan hijau itu. Dia duduk diatas tanah dan mula untuk fokus. Saver Sword berwarna hijau itu mula dibuka dari penutupnya. Ingatan lalu mula memasuki minda. Ia memori dimana dia masih berusia 15 tahun.

Dulu semasa saya kecil tempat ni penuh dengan bunga bungaan.. Rama rama..tapi kenapa sekarang.. Ia hanya sebuah hutan yang kosong =sung woo

Kita masih beruntung kerana hutan ini masih dapat hidup walaupun ia suram dan tidak seceria seperti dulu..=Tok guru

Kenapa ia jadi begini tok guru?= sung woon

Apabila kegelapan menguasi segala nye..ini lah yang berlaku=Tok guru

Jadi macam mana nak hapus kan kegelapan ?=Sung woo

Kenapa kamu tanya? Kamu nak hapuskan kegelapan ke?=Tok guru

Ye.. Bila sung woon dah besar.. Sung woon nak pastikan..semau nya kembali keasal=sung woon

Terus kan dengan impian tu.. Tok..gembira mendengarnya=Tok guru.

Perlahan lahan sungwoon bangun dari duduk nya lalu dia mengacukan senjata itu sambil menutup matanya. Gerakan serangan mula di buat "Fokus"Ungkap nya didalam hati.

Setelah beberapa detik dia kepenatan. Perlahan lahan mata dibuka dan..dia menjadi cuak. Kelihatan di pegangan nya bukan saver sword yang biasa ia sebilah pedang yang aneh.

 Kelihatan di pegangan nya bukan saver sword yang biasa ia sebilah pedang yang aneh

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Sung woon bergegas berjumpa dengan tok guru yang merupakan atok nya sendiri.

"Tok"Ungkap Sungwoon termengah ketika dia tiba di pondok itu. "Kenapa dengan kamu ni?"soal Tok guru. "Sung woon tak dapat nak berlatih esok"ungkapnya "kenapa? Kamu sakit ke?"soal Tok guru prihatin "Saver Sword sung woon, hilang. Sungwoon tak tahu..ia tiba tiba bila sung woon buka mata masa berlatih tadi.. Pedang pelik ni muncul" sung woon menyua kan pedang tersebut.

Terbutang mata orang tua itu. Dia mengambil pedang tersebut. "Mana kamu dapat ni sung woon?"soal Tok guru "Saya tak tahu...ia tiba tiba muncul"jelas Sung woon keliru "kalau tak silap Tok.. Ia..adalah..seperti salah satu daripada The Element sword"jelas Tok guru. Sungwoon mengaru kepalanya "Saya...tak faham lah"gumam Sung woon "Huh.. Tok pun tak pasti..apa yang tok tahu.. Semua kesatria telah tumpas..tapi.. Kehilangan pedang mereka menjadi misteri..dan ia dirahsia kan oleh pihak istana"jelas Tok guru "Jadi macm mana tok tahu ia merupakan salah satu the element sword?"soal Sung woon "Ia kelihatan sama..dengan mendiang kawan atok.. Dia merupakan kesatria tu"jelas Tok guru sayu. Sung woon tergamam .

Pedang itu diberikan semula kepada Sungwoon "simpan baik baik..dan guna ketika perlu"pinta Tok guru. Sung woon mengangguk.

Dalam hati Tok guru berdesis

Adakah ini takdir untuk kamu ..sung woon...kalau betul tu adalah The element sword ..kenapa ia datg kepada kamu..huh..sung woon apa pun bersedia lah cu..

{✔️} SWORD (WANNA ONE)Where stories live. Discover now