Daerah Hijau (Shang)

309 36 0
                                    

"Tolong!!!"teriak kan kedengaran disana sini. Penduduk berlari tanpa arah tujuan . Secara kebetulan kereta kuda yang di pandu oleh Bang chan tiba di pekan perkampungan Shang. "Peperangan?"soal Sung woon "eh tak boleh jadi ni"Segera Dae hwi turun dari kereta kuda di ikuti oleh sung woon dan mereka mula beraksi "Bang chan ..awak jaga kereta kuda tu.. Jangan bagi kena serang" pesan Dae hwi , Bang chan mengangguk dan siap sedia dengan saver sword nya. CING bunyi pedang kedengaran.

Sementara itu di bahagian berhampiran

CING
Bunyi pedang kedengaran "Mereka telalu ramai ni"ujar Mingyu . "Hiyak" Jae hwan menendang perut tentera itu lalu dia memacak kan wave sword nya dan gelombang yang kuat itu bergema. "Argh!!"mingyu turut menutup telingga pedih menahan gelombang itu. Jae hwan juga begitu.

"Yah apa ni bingit nya.."Teriak Sung woon .. Dia terduduk di atas tanah sambil menutup telingga nya. Dae hwi juga begitu "Tu..lelaki itu.."Dae hwi menunjuk kan kearah seorang lelaki yang tidak jauh dari mereka. "pedang tu...WAVE SWORD..ARGH!!" kesakitan mula terasa.

"Jae hwan!"kedengaran suara memanggil nya . "Berhenti lah!!"teriak Jae hwan dan gelombang itu terhenti. "Huh.."keluh nya "Jae hwan.. Guru muzik kita..dia..sedang..cedera parah" mendengarkan itu segara Jae hwan mencabut pedang nya "Mana dia Min?"soal nya kepada gadis itu. "Jom ikut aku cepat ..jae hwan...mingyu"Min segera berlari.

"Kita tak boleh terlepas dia!"tegas Dae hwi . Jejaka itu cuba bangun namun jatuh semula "Kuat betul gelombang tu.. Nampak sangat dia belum belajar atau memang tak tahu kawal nya.. Ini bahaya"Jelas Dae hwi . Bang chan membantu nya untuk berdiri "Biar saya pergi"sungwoon berkata seraya berlari mengikut jejak jejaka itu.

"Cikgu!"teriak jae hwan lalu dia mendapat kan guru perempuan nya yang sedang terbaring dengan perut yang berdarah. Guru itu terbatuk batuk. Darah terkeluar dari mulut nya. Kelihatan Chun A dan Ara berada disitu sambil menangis. "Jae hwan" guru itu tersenyum menyebut nama nya. "Cikgu"Jae hwan memegang tangan guru itu "Cikgu..bangun lah..kalau x ada cikgu siapa nak ajar muzik kepada kami lagi"Tangis Chun A. Mingyu hanya mampu menunduk kan wajah. "Maaf kan saya se..se..semua"dengan itu cikgu tersebut memejamkan mata buat selama nya. Sung woon yang baru tiba disitu dengan termengah turut tergamam. "Tak!!Cikgu!!!"Tangis Jae hwan. Hujan turun membasahi bumi secara tiba tiba seakan akan turut bersimpati.

..................................................................

Majlis pengembumian..

"Saya..akan...tuntut bela... Sampai bila kami nak kehilangan macam ni" tekad Jae hwan sewaktu melihat jasad cikgu nya yang berada didalam keranda memasuki tanah.

Terdapat mata mata yang memerhati. "em..sesuai ke..pada waktu begini?"soal Sung woon prihatin "Mungkin kita patut beri dia masa seketika tpi..kita mesti perhatikan dia"ucap Dae hwi.

Kini sung woon dan Dae hwi berjalan mengikuti jejak jae hwan yang berada di hadapan mereka. Jelasnya jejaka itu sangat terkesan dengan kematian guru muzik nya.. Mungkin ini kerana muzik adalah sepatuh jiwa nya yg terselamat dari kegelapan yg melanda Sword kingdom.

Sudah dua hari berlalu Jae hwan menjadi semakin pasif .. Dia hanya berdiam diri dan duduk di atas pangkin seorang diri dengan gitar nya di bawah sebatang pohon yang tandus dihadapan rumahnya.

"Jae hwan"sapaan itu membuatkan jejaka itu menoleh. Dia melihat mingyu bersama dua orang lelaki yang asing disitu.

........................................

Kini Sungwoon duduk disebelah Jae hwan sementara Dae hwi sedang berbincang sesuatu bersama keluarga jae hwan di dalam rumah .

Mereka telah pun menceritakan semua nya kepada Jae hwan dan aneh nya jejaka itu mengatakan persetujuan tanpa menanyakan banyak hal atau membantah.

"Saya..tumpang simpati.."ucap Sung woon memulakan perbualan "Saya berada disitu semasa beliau menghempuskan nafas terakhir"jelas sung woon lagi "Huh.. Saya rasa kosong..macam tak ada apa yang perlu di buat...muzik..sangat penting bagi saya"ungkap Jae hwan "Saya tahu.."jelas Sung woon sambil tersenyum . Jae hwan memandang nya "Kenapa ..awak..turut serta? Awak tahu ia misi peperangan kan?"soal Jae hwan "Em.. Terlalu banyak alasan dan sebab untuk saya serta..tapi yang paling kukuh adalah.. Untuk membebaskan sword kingdom dari kegelapan. Awak pulak?"Jawab sung woon bersahaja. Jae hwan mengulam senyuman nipis "saya pulak..huh..saya masih tak jumpa alasan untuk apa saya sertai..dan saya juga masih tak jumpa alasan untuk saya terus ada disini"penjelasan itu membuatkan sung woon menepuk bahu jae hwan "Jangan pernah berputus asa dalam hidup ni..awak."ucap Sung woon.

"Jae hwan..awak boleh kemas barang sekarang.. Keluarga awak telah beri kebenaran"Ucap Dae hwi sebaik mendapatkan mereka. Jae hwan dan sung woon berpandangan sebelum jae hwan menapak menghampiri rumah.

The war outside our door keeps raging on
Hold onto this lullaby even when the musics gone...

{✔️} SWORD (WANNA ONE)Wo Geschichten leben. Entdecke jetzt