GLOBE

322 27 0
                                    

Hari berganti hari, malam berganti malam..

Seorang jejaka dan seorang wanita sedang berada didalam sebuah bilik rahsia yang mengandungi pelbagai ramuan penawar yang terdapat dirak yang disusun serta buku buku lama.. di dalam istana pada malam ini..

"Dae hwi.. Akhir nya usaha kita berjaya..tak sia sia kamu mengumpul herba 2x tersebut" White witch memegang bahu Dae hwi yang sedang mengacau ramuan didalam bekas telaga yang membuak buak tu. "Akhir nya..."Dae hwi menuang cecair berwarna putih itu kedalam suatu botol kaca bersaiz kecil . "Penawar kepada racun yang selama ini di beri kepada Putera Kwang min.. Telah siap sepenuh nya"Dae hwi mengelap peluh didahi."Usaha kita tidak sia sia.. Persoalan nya..siapa diantara mereka akan membawa tanggung jawab berat ni."Duga white witch. "Masih belum tahu lagi..nampak nya segala nya akan diatur apabila tiba hari nya nanti"jelas Dae hwi. White witch mengangguk seketika kedengaran bunyi sesuatu mengelegak diatas meja kayu disudut sana. Mereka menoleh dan mendapati sebuah glob kaca berasap disitu.

Segera mereka mendekati glob tersebut. Satu susuk tubuh manusia mula kelihatan disitu .

"Dark Witch!"ucap mereka "Wa hahaha ..saudara ku..lama tak dengar khabar berita?"soalnya sinis "Apa yang kau nak ah! Sudah sudah lah tu..semua ni hanya salah faham Dark witch!" tegas White witch. "Tidak! Aku tak akan henti kan sumpahan ni!" ucap wanita yang berpakaian hitam itu.

"Sedarlah ..sumpahan yang kau letakkan akan memakan diri"Nada suara wanita putih itu mula kendur.
"Ah! Aku tak perduli! Kau ingat aku tak tahu apa yang korang rancang kan? 8 orang kesatrian the element sword telah kembali bukan? Hahahahahah dan korang kena ingat yang aku akan hapus kan mereka..seperti mana aku hapus kan yang terdahulu hahaha"Tawanya "Jahanam kau ! Dark Witch!"marah White witch sebelum kepulan asap mula memenuhi ruangan glob tersebut.

White witch terduduk diatas kerusi kayu tu. "Awak kena bersabar.. Kita semakin hampir untuk kalah kan mereka"ujar Dae hwi "huh.. Putera Kwang min dan young min..perlu dibawa kembali kesini"luah White witch "Saya akan cuba selamat kan young min bersama mereka..tapi kwang min"kata -kata dae hwi dipintas "Apa pun ..putera kwang min perlu meminum penawar tu..dengan rela hati.."luah White witch "Itu lah yang menjadi masalah macam mana untuk buatkan dia..terima minuman penawar ini"Dae hwi merenung lama botol kaca yang dipegang nya. "Percayalah Dae hwi..setiap hati yang diracun dengan kegelapan tanpa rela..masih ada cahaya yang terselindung..buka kan jalan agar cahaya itu dapat bebas..dan disitu..ia akan berhasil"ungkap White witch dengan penuh tersirat.

Prang! Bunyi kaca pecah kedengaran.
Seorang lelaki sedang duduk di atas tahta dengan wajah yang bercelaru. Gelas yang pecah akibat di baling segera dibersihkan oleh para dayang. "Kenapa dengan aku.." dia memicit kepala nya. "Putera.."sapaan itu membuatkan dia menoleh "Putera mungkin belum mengambil ubat ini lagi sebab tu..ada kesan ..jadi ini masa putera makan ubat"ucapan itu datang nya dari seorang wanita berjubah hitam dengan hood . Botol kecil yang mempunyai cecair hitam diletak kan diatas meja kecil disebelah tahta. Kwang min hanya mengangguk.

 Kwang min hanya mengangguk

¡Ay! Esta imagen no sigue nuestras pautas de contenido. Para continuar la publicación, intente quitarla o subir otra.

.................................................................

Pagi Ahad yang hening jam menunjuk kan keangka 8.30 pagi..
Mereka semua mula memenuhi ruangan makan..

"Wah.. Ini lah kehidupan"ceria Sung woon berkata kerana setiap hari Ahad kelas akan bermula pada jam 9.30.pagi. Jadi mereka bebas bersuka ria diawal pagi seperti ini. "Hari ini kita akan belajar benda yang diluar peperangan kan?"soal Seong wu "Aku dengar..ia adalah muzik"celah Jihoon. "Guys..aku tak perasan pulak mana tiga orang cikgu kita tu ye?"soal woo jin "Mungkin dia orang dah sarapan dulu.. Kita ini bangun pun dah lambat"bals Daniel lalu menyumbat makanan kedalam mulut nya.
"Em.. Mana Jae hwan?"soalan Lai kuan lin membuatkan mereka semua menoleh. "ye tak ia jugak kan.. Mana pulak mamat tu"sung woon mengaru kepala nya.

. Bunyi petikan gitar itu diserap dan ditukarkan menjadi gelombang yang memancar dan kedengaran diseisi kawasan istana itu.

(Waka waka semasa tengk vid tolong abaikan seong wu😂😂😂)

Kedengaran bunyi orang bertepuk tangan . Lelaki itu menoleh "Jae hwan! Debak!"ucap Jihoon. "Sedap suara kau bro"ujar Daniel "Eh kejap ..kejap..macm mana korang boleh tahu aku dekat sini? Dah lama ke korang terconggok belakang aku ni?"soal jae hwan sambil berdiri. "Lah..dah kau punya suara kuat macam.speker.. Siapa yang tak dengar?"balas woo jin selamba "pembetulan"ucapan itu membuatkan mereka menoleh "Dae hwi"serentak mereka berkata.

"Sebenarnya.. Wave sword milik Jae hwan yang menguatkan suara dan muzik gitar tu"jelas Dae hwi "Eh tak perasan pulak aku"Jae hwan mengaru kepalanya "wah..gabungan yang menarik"seong wu menepuk tangan. "Ingat tak Jae hwan.. Kalau kamu mula bertoleransi dengan nya.. Sesuatu yang harmoni akan tercetus.. Baik lah semua.. Mari kita mula kan kelas muzik pada hari ini"ceria suara Dae hwi kedengaran "Yeah!"sorak mereka.

{✔️} SWORD (WANNA ONE)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora