Daerah Biru (Snow)

350 42 0
                                    

Seminggu kemudian...

"Nampak nya ni perkampungan terakhir"ujar Woojin . "Ye..kampung Air. Adalah perkampungan terakhir"sokong Jihoon. "Jadi selepas ni kita akan kemana hyung?"soal Woo jin kepada minhyun yang sibuk membelek peta "perkampungan snow"ucapan itu membuatkan woojin dan jihoon berpandangan sebelum serentak berkata "perkampungan snow?". Minhyun mengangguk.

"Ye ..ada satu buah lagi perkampungan yang terletak di hujung daerah dan ia terletak diatas pergunungan ..iklim nya adalah sejuk beku"ulas Minhyun ketika mereka bertiga berada didalam kereta kuda yang bergerak mengarah kesana. "Wah seronok nya..ada salji"teruja Jihoon.

Berita tentang seorang lelaki dan pedang ais misteri menular luas di perkampungan Snow. "kuan lin..boleh tolong tak?"soal Youn ji yang baru memuncul kan diri bersama beberapa orang kanak kanak "Apa dia?"soal Kuan lin "Boleh tak kau bina taman permainan ais untuk kanak-kanak?"soalnya. "Kau ingat aku ni arkitek ke?"soalan berbalas soalan "Tapi kau kan ada pedang ais itu.. Selalu kau guna tolong penduduk apa salah kau tolong untuk bantu kanak kanak ye tak?"soal Youn ji sambil mengangkat angkat kening nya. Lai kuan lin memandang haiwan kecil yang bernama pin itu. Haiwan itu hanya mengangkat angkat kening nye "ok.. Let's try" kuan lin mengukir senyuman.

Tiga orang itu terpaksa mendaki bukit untuk tiba di puncak perkampungan itu "Se..sejuk nya"woojin memeluk lengan Jihoon "A..aku pun"Jihoon juga memegang lengan Woojin "Haiss.korang berdua ni" Ungkap Minhyun. Alex pula hanya menunggu di kaki gunung bersama kereta kuda. "Ok kita dah sampai" ungkap Minyuk. Mereka melihat suasana di situ kelihatan banyak rumah ais didirikan dan penduduk menjalan kan aktiviti mereka. Kanak kanak ada yang bermain baling salji dan meluncur air . "Woh"Tengaga seketika. "Jom kita mula mencari"Minhyun terlebih dahulu melangkah mendekati seorang penduduk. Jihoon menandah tangan nya "Salji.."riang nya. "A..aku..tak biasa hidup dalam sejuk"woo jin memeluk tubuh menahan kedinginan.

"Jadi..kau nak aku buat taman ais tu dekat sini?"soal Lai kuan lin. "yes"jawab youn ji teruja. Lai kuan lin mengeluarkan pedang nya yang tersarung di sisi tepi pinggang nya.
Mata di pejam kan. Lai kuan lin mengetuk tanah ais yang kosong itu dengan pedang kemudian perlahan lahan ia menaikan pedang nya keatas dan ..blok ais tercetus. "wah" teruja mereka.

"Betul ke..dekat sini hyung?"soal Jihoon yang mengejar langkah Minhyun. Woojin ketinggalan di belakang "woi..aku penat ni tunggu lah wei!"teriak Woojin. Debuk! Woo jin terlanggar tubuh Jihoon yang berhenti mengejut "Apa hal brek mengejut ni?"soal.woo jin . Namun tiada balasan dari Minhyun dan Jihoon hanya terpaku kesatu arah dan apa bila woojin menoleh mulutnya hanya mengungkap kan " wow". Kelihatan seorang lelaki sedang berpusing dan libaskan pedang nya di kawasan lapang itu dan ia akan menciptakan blok ais yang membentuk permainan.

  Kelihatan seorang lelaki sedang berpusing dan libaskan pedang nya di kawasan lapang itu dan ia akan menciptakan blok ais yang membentuk permainan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Ok done"ucap kuan lin "So kids what do you need to say?"soal Youn ji "Thank you uncle Kuan lin"ucap mereka. "Welcome dear"senyuman dilemparkan. Lalu kanak kanak itu terus berlari dan bermain. Kuan lin menyimpan pedang nya semula dan mengangkat Pin di bawah.

"Ehem"kedengaran suara. Kuan lin mengangkat wajah dan dia melihat tiga orang asing disitu. "Boleh saya nak bercakap dengan awak sekejap?"soal salah seorang dari mereka. Kuan lin dan youn ji berpandangan. "Pingu pin gu.gu"ucap Pin . Salah seorang dari mereka tersenyum melihat pin dan ada juga yang kelihatan takut. "Baik lah"ujar Kuan lin.

Kini mereka berada didalam rumah ais milik lai guan lin. Api yang menyala di kotak api memberikan kehangatan disitu. "Sebelum tu.. Nama saya Minhyun. Sebelah ni Jihoon dan hujung tu woo jin"Minhyun memperkenalkan mereka semua "Saya..lai kuan lin" balas Kuan lin "gu gu pin"pin yang berada diatas riba kuan lin bersuara. Kuan lin tertawa kecil lalu mengusap kepala pin "yang ni nama dia Pin"kuan lin memperkenalkan pin. "Hei hei.. Er..kau faham apa haiwan tu cakap ke?"soal woo jin memandang pelik. Sebenar nya dari tadi dia sensetif ataupun penakut dengan haiwan berkaki dua yang banyak berkeliaran di kawasan kampung ni. "Boleh tak saya nak pegang dia?"soal Jihoon dengan wajah comel nya . Tergangga mulut woo jin seketika. Kuan lin memandang Pin meminta kepastian haiwan itu "Gu"haiwan itu tersenyum. Kuan lin menyerah kan nya kepada jihoon dan lelaki itu mengambil nya dengan berhati hati "omo cute nye..awak..woo jin tengok nk" jihoon menyuakan haiwan itu kearah woojin yang duduk disebelah nya "Tolong lah jauh kan"woojin mengesot ketepi. "Apa lah kan..awak comel macm ni..ada juga mahluk yg penakut dengn awak"Jihoon mengusap kepala haiwan itu . Pin hanya tertawa kecil. "kau tunggu kau jihoon sesedap maggie cukup rasa je kau pekena kan aku.."Ujar Woo jin sambil mata nya tak lepas memandang pin seolah olah pin adalah buaya yang akan memakan nya bebila masa shja.

"Baik lah peduli kan mereka berdua ni"minhyun mencelah kerana telah lama dia bersabar dengan karenah dua buah mangkuk di sebelah nya tu. "sebenar nya.. Kedatangan kami..adalah untuk membawa..awak..bersama kami"ungkap Minhyun serius. Kuan lin kelihatan terkebil "Ia ..kerana awak adalah salah satu pemilik..The element sword.. Ia pedang yang saya maksud kan adalah itu. Elemen nya adalah Ice ..dia adalah yang paling dingin bernama Winter Sword"ucapan itu membuatkan kuan lin terpanah "Ta..tapi..pedang ni.."kata kata Kuan lin dipintas "Awak jumpa?..kuanlin element sword tidak akan menunjuk kan diri nya sesuka hati sehingga dia jumpai tuan yang sesuai..dalam kes awak..pedang tu tunjuk nya diri nya pada awak.. Dia memilih awak sebagai tuan nya"Jelas Minhyun padat. "A..apa yang saya perlu buat dengan ikut kamu semua?"soal Kuan lin "Berperang..kita semua..akan berperang dan menentang Dark witch.."ungkap Minhyun "tch.mustahil"ujar Kaun lin , jejaka itu ingin bangkit dari tempat duduk nya dan ingin melangkah pergi "Demi keaman Sword Kingdom.. Dan alih kan sumpahan yang melanda..awak tak mahu berjuang?"soalan dari jihoon menghentikan langkah nya. "Tapi ia mustahil.."kata kta Kuan lin dipintas "Bro..ini bukan pasl mustahil atau tak..ini..adalah berkenaan kalah atau menang.. Tapi lebih baik aku.usaha.. Dari hidup macm ni"woo jin bersuara pula.Kuan lin menarik nafas dan berfikir seketika "Huh..baik lah"keluhan dilepaskan dan dia berlalu pergi ke bilik nya bagi mengemas barang.

"Pin gug.ugauin" haiwan itu memeluk kuan lin. "Saya janji akan balik kesini semula ya.. Pin.. Em..puan Gu.. Tolong tengok kan Pin ya"pinta Kuan lin kepada ibu kepda kwan pin iaitu guin. Haiwan itu mengangguk.

Mereka kini berjalan menuruni bukit. "Jadi semua telah selesai..ni.kampung terakhir kan?"soal Woojin sambil meregang kan badan nya. "Ye..kita akan keistana" ujar Minhyun sambil tersenyum

Sword kingdom..dengar lah bahawa..saya telah menjumpai kesatria anda..bertahan lah..untuk sedikit lagi -MiN hyun

{✔️} SWORD (WANNA ONE)Where stories live. Discover now