THE DEATH VALLEY

192 26 0
                                    

Daniel dan Jae hwan meredah kegelapan hutan pada waktu malam. Waktu pantas berlalu kini jam menunjuk kan ke angka 11.45 malam. Mereka berdua telah tiba berhampiran kawasan lembah hitam.

"Aku rasa lebih baik kita letak kan kuda kita disini dan berjalan kesana" cadang Daniel. Jae hwan bersetuju, lalu mereka pantas turun dari kuda lalu mengikat talinya pada pohon. Sedang mereka melakukan itu secara tiba tiba...

"Jae hwan jaga-jaga"

zupp

Sebatang anak panah mengenai tepat kearah batang pohon itu berhampiran tempat Jae hwan mengikat kuda nya. Daniel pantas mengeluarkan Thunder Sword nya, "Siapa di sana!"Gertak Daniel.

Secara tiba tiba kelihatan tiga orang jejaka berpakaian hitam dan hanya mata nya kelihatan. Dua daripada mereka memegang saver sword berwarna ungu dan seorang lagi berwarna merah. "Korang nak apa?"soal Jae hwan mengacukan Wave Sword nya.

Mereka bertiga berpandangan..senjata di turun kan perlahan dan mereka membuka kain yang menutup wajah mereka.

"Apa yang korang berdua buat dekat sini?"sapaan dari salah seorang kedengaran "Korang ni siapa?"soal Daniel lalu menurunkan Thunder Sword nya. Jae hwan juga. "Apa kata...korang berdua perkenal kan diri dulu..nama siapa? Apa tujuan kedatangan korang? Memandang kan korang dari luar wilayah" jelas lagi seorang. Daniel dan Jae hwan berpandangan "baiklah..asalkan tiada pertumpahan darah" ucap Daniel. "Bertenang..kami bukan orang jahat" ucap mereka sambil mengulam senyuman bersahaja. "Harap begitulah" balas Jae hwan.

....................

"oh begitu" ucap mereka bertiga. "Ah kitaorang dah puas membawang pasal diri kami ni, korang bertiga ni bila lagi?"soal Daniel "Ha betul tu baik hang habaq cepat siapa korang bertiga ni laq ni jugak" Jae hwan sudah mula meroyan. "Okey okey... Em.. Taeyong .. Kau intro" ucap jejaka berambut coklat tu "Aku juga..aiss.. Yelah..em.. Nama aku.. Taeyong...yang ni hyung aku..Taeyang.. Kita orang asal dri daerah ungu kampung DONGHAN Yang rambut perang tu.. Kawan aku .. Dari daerah merah... Yuta"jelas Taeyong bersahaja. "Kami semua ni..datang ke sini... Bukan nak tempah keranda atau ...nak tempah maut .. Memang jauh sekali... Kami kesini semata mata nak selamat kan adik perempuan kami..merangkap tunang Yuta yang bernama Taeyu, dia telah di culik oleh The King Of Corpse" tambah Taeyang. "Lah al kisah nya awat boleh jadi lagu tu?"soal Daniel penuh minat. "Pada malam kejadian..kami bertiga ke daerah merah.. Untuk bincang pasal majlis perkhawinan mereka berdua ni.. Tapi nak buat macm mana...kan...omma beri tahu dia diserang sakit di dada pada malm tu.. Dan Taeyu cuba bawa omma keluar ke rumah tok ginseng .. Malang tak berbau apa bila dia di kepung oleh sekumpulan corpse.. Omma cerita...Taeyu merayu kepada mereka..dia sanggup laku kan apa sahaja..asal kan.. Omma dilepaskan...dan..mereka berbincang dengan ketua mereka.. The king of cropse memutuskan untuk bersetuju dengan syarat..."kata kata Taeyang terhenti apabila yuta menyambung "Kalau tunang aku... Menjadi The corpse bride... Dan..kerana terpaksa Taeyu setuju"Yuta menumbuk pohon yang berada disebelah nya dengan penuh perasaan amarah.

Dalam pada itu tanpa mereka sedari jam telah pun menunjuk kan tepat ke angka 12 malam. Serta merta gegaran yang dasyat berlaku tidak jauh dari mereka. "Apahal ni?"serentak Daniel dan Jaehwan bertanya kaget. "Tengok arah sana.. The Death Valley..telah muncul"ucapan itu membuatkan mereka berdua menoleh. Kelihatan kawasan lapang yang di pagari besi itu mula membangun nya istana yang menyeramkan.

 Kelihatan kawasan lapang yang di pagari besi itu mula membangun nya istana yang menyeramkan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kelawar dan burung gagak serta burung hantu mula melebarkan sayap mereka. Keluarnya tengkorak2x dari dalam tanah di hadapan kawasan lapang istana. Serta kelihatan seperti roh roh hitam bertebaran di angkasa.

"Okey cukup! Aku nak Balik! Ini seram gila sampai aku boleh jadi gila!!"Bentak Jaehwan sambil meraup rambut nya kasar "Eh ...eh ...kau gila ke nak balik dengan tangan kosong ?"soal Daniel "aku tak puas hati dengan White witch ...dia gila ke letak muka aku dekat kawasan ni? Muka kau layak lah dekat sini, dah alang alang kau pun macm mayat hidup..aku ni ah!!!" marah Jae hwan. Sementara mereka bertiga hanya memerhati. "Kita..kita..kita kena jugak" ucap Daniel gagap dan tidak penuh keyakinan "kita ni..kita ni berdua je tau!" tegas Jae hwan. "Mereka bertiga kan ada!" mendengar itu tersedak ketiga jejaka itu. "huh.. Guys ...hello..listen.. Huh..kita bergabung nak tak?"soal Taeyong memecah ketegangan . Jae hwan dan Daniel berpandangan "Tolong lah wei..tunang aku..dekat sana tau..aku tak ada masa untuk semua ni"ucap Yuta "Huh..kami pun.. Tak ada masa.. Kami perlukan kristal itu untuk sword kingdom" ucap mereka serentak "Nah kalau macam tu.. Mari lah kita"Taeyang mencabut saver sword nya. "Jom" Akhir nya mereka berdua turut bersetuju.

Apa masalah lah Jaehwan meroyan dalam situasi macam tu😰
Dan yang kedua nye apa masalah lah author ni makin merepek hahaha😂😂😂😂

{✔️} SWORD (WANNA ONE)Where stories live. Discover now