Latihan3

398 34 5
                                    

Keesok kan hari nya..

"Semua sihat ke? Rasa nya bertambah sihat kan lepas bersenam dengan Encik Diva kita.. Dan ..saya juga nak ucapkan tahniah kerana semua bangun awal pada pagi ini..sila beri tepukan"ujar Min hyun. Mereka semua bertepuk tangan tak cukup dengan itu. Mereka turut bersorak. "Ok.. Jadi.. Hari ni.. Kita akan belajar macm mana nak keluarkan kuasa elemen yang ada pada The element sword korang.. Kita mula seorang demi seorang.." Ujar Min hyun "Kejap..ada soalan"Woo jin mengangkat tangan "Yup?"soal Min hyun "Dengar cerita..ada perkataan kena sebut untuk keluarkan kuasa magik tu"ujar Woo jin "Betul..jadi..kita akan mula kan dengan.. Sung woon" Min hyun berkata seraya menyelak buku tebal itu.

Sung woon telah pun berdiri sambil mencabut penutup pedang nya . "Baik lah.. Dengar baik baik sungwoon.. Element awak ialah Nature.. Awak boleh mengunakan Akar, flora dan tanah atau pasir. Perkataan yang perlu awak ingat adalah Root, Flora dan sand. Sebut sahaja salah satu bila awak nak keluar kan kuasa nya mengikut kesesuaian keadaan."jelas Minhyun.

"Saya cuba sekarang boleh?"soal Sungwoon. Min hyun mengangguk. "Anggap saya sebagai musuh dan .. Arahkan kuasa tu untuk menyerang saya"Minhyun mengeluarkan Light sword nya. Sung woon mengangguk. Dia menghalakan pedang tersebut kepada Minhyun "Root"ungkap nya . Serta merta akar2x mula menjalar keluar dari pedang itu dan meluru laju kearah Minhyun . Minhyun laju memotong akar 2x tersebut "Sekarang saya nak awak bina benteng" Minhyun berkata seraya "Light attack"ucap Minhyun . Serata merta light sword nya mengeluarkan cahaya yang berbentuk belatih tajam menyerang sung woon . Sung woon mengelak nya dan menepis dengan pedang namun serangan itu terlalu banyak akhirnya dia memacak kan pedang itu ke tanah lalu menyebut "SAND BUILD" dengan itu benteng yang terbina dari tanah dan pasir mengeliling sung woon dan menyelamatkan nya dari serangan itu.

"wah!!"mereka mula bertepuk tangan. "Tahniah sungwoon"ucap Minhyun. Benteng itu roboh semula "Wah! Wah! Wah!" sungwoon menjerit bak sungwoon wanna one apabila masuk kedalam zero base untuk sekali lagi. "Yah yah..sudah sudah lah tu"tegur Seong wu. "Dah sila duduk sung woon" sambil menunduk ketanh kecewa sung woon berjalan lalu duduk disebelah Jae hwan "Bertabahlah"ucap jejaka itu.

"Lai kuan lin"ucap Minhyun. "Yup.. It is me yo"ucap Lai kuan lin dengan gaya swag lalu berjalan kearah Minhyun. "Winter sword dan Nature elemen sword dua pedang ni..adalah pedang yang mudah untuk digunakan dan di kawal.. Em.. Perkataan awak ialah ICE, sekiranya awak nak bekukan air ingat FROZEN . Dan sekiranya awak nak hancurkan serangan musuh sebut SNOWFLAKE" ujar Minhyun. Kuan lin mengangguk. "Mari kita minta bantuan sungwoon untuk uji kuasa nya"ujar Minhyun "Tak nak ..saya sedang merajuk"bentak Sungwoon "Ada juga yang rentung kejap lagi" Daniel mengusap Thunder sword nya sambil buat muka creepy memandang sung woon "Ah yelah" akur sung woon sebab tak nak rentung punya pasal.

"Ok sedia.. Sungwoon serang lai kuan lin guna Root"arah minhyun "Baik lah.. Em.. ROOT" pedang itu diacu kepada kuan lin dan akar mula menyerang nya "ICE" ucap Kuan lin seraya winter sword nya menyentuh akar itu dan keseluruh akar berubah beku dan terapung namun tidak bergerak. "SNOWFLAKE" ucap kuan lin lalu membuat libasan dan akar akar itu berubah menjadi debu salji yang berterbangan.

"Wah cantik pulak aku tengok" Jihoon menepuk tangan "Macam tengok movie fantasi"tegur Jae hwan. Jin young pula dari tadi hanya membisu.

"Daniel"panggil Minhyun "Yeah akhirnya abang sado beraksi"Ujar Seong wu. "Tch"Jin young berdecit dan Daniel memandang jejaka itu dengan pandangan membunuh. Perang dingin masih belum berakhir nampak nya.

Minhyun menyelak muka surat seterusnya "Thunder Sword.. Unsur nya ialah kilat, petir dan guruh Perkataan awak ialah,LIGHTNING, THUNDER dan THUNDER ATTACK. Awak juga boleh memerangkap musuh dengan mengunakan FOUR CONERS OF LIGHTNING (petir empat penjuru). Disusuli dengan BOLT OF LIGHTNING (sambaran kilat) Awak akan belajar cara nya sebentar lagi tapi ingat ia kuasa yang besar.. Jadi kawalan.. Sila kawal ia sebaik mungkin lepaskan kuasa nya bila awak mahu berhenti"jelas Minhyun tegas. Dengan yakin Daniel mengangguk.

{✔️} SWORD (WANNA ONE)Where stories live. Discover now