Misi Mencari Bermula

395 45 2
                                    

  Istana Sword Kingdom..
Wilayah cahaya..

   Di Dewan Tahta diraja..

Permaisuri sedang duduk diatas tahta. White witch pula setia berdiri disebelah nya. Sementara tiga orang kesatria The Light Sword sedang menghadap. Suasana istana amat lah hening. Hanya pengawal istana, dan dayang dayang istana sahaja yang masih berada disitu. Hampir kesemua tentera dan kesatria kini berada dalam tawanan Dark Witch di wilayah gelap.

"Jadi benarkah 8 the element sword telah menjumpai tuan masing masing?"soal Pemaisuri kepada white witch "Benar.. Tuan ku..cuma kebolehan saya tidak boleh mengenal pasti mereka..jadi..tugas mencari akan diserah kan kepada mereka bertiga"dengan ucapan itu. Pemaisuri memandang kearah Jisung ,min hyun dan Daehwi "Jadi..bersedia ke anda bertiga memikul tanggungjawab ni? Bersedia kah anda bertiga untuk mengumpulkan mereka dan berjuang untuk keamanan sword kingdom..dan...boleh kah anda semua berjuang untuk kembalikan kedua anakda beta?"soalan diakhir kata nadanya di kendurkan jujur.. Pemaisuri itu berasa sangat sedih "Kami akan menjungjung titah.. Dan kami akan berusaha sehingga akhir untuk mengembalikan keamanan sword kingdom"ujar Min hyun . "Baik lah misi anda semua..telah bermula" ungkap pemaisuri dengan segaris senyuman.

    Seusai sahaja...

Mereka bertiga mula berkemas. Dan kini mereka berada dihadapan istana di mana terdapat tiga buah kereta kuda disitu dan setiap nya terdapat seorang pemandu yang berada dihadapan.

 Dan kini mereka berada dihadapan istana di mana terdapat tiga buah kereta kuda disitu dan setiap nya terdapat seorang pemandu yang berada dihadapan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Sebelum itu kita kena bawa berbincang dulu.. Em.. Wilayah cahaya mempunyai tiga daerah bukan?"soal Daehwi yang memberikan 2helai peta kepada Minhyun dan Jisung "Ye..jadi masih tak faham ni..apa hal kau mintak dengan pemaisuri tiga buah kereta kuda..bukan kita boleh naik sekali ke?"soal Jisung hairan "Ah tulah hyung.. Lain kali guna ni.."Daehwi menunjuk kan kepalanya dengan gaya lembut tu "Hiss kau ni"Jisung membuat gaya hendek menghempuk budak tu "Em.. Jadi?"soal Minhyun "Jadi kita boleh berpecah..menjimatkan masa kan.."jelas Daehwi lagi. "Okey.. Kalau macam tu.. Biar hyung ke Daerah Biru memandang kan hyung membesar disana"jelas Minhyuk "Em..kalau macm tu biar jisung hyung ke daerah kuning ..sebab hyung lebih mahir disana memandngkan hyung membesar disana dan biar daehwi kedaerah hijau okey?"soal Daehwi kepada jisung yang hanya memandang pelik dan jejaka itu hanya mengangguk angguk kan kepala. "So..let's start" ujar Daehwi teruja dan dia terus meninggalkan hyung nya dengan menaiki kereta kuda tu. "Budak ni..itu hari dia juga yang menangis tak suka nak buat misi ni"cebik jisung "Sudah lah tu jom ..kita kena bergerak"tegur min hyuk.

{✔️} SWORD (WANNA ONE)Where stories live. Discover now