WORST

307 30 0
                                    

  "Water Rolling"
"Root Attack"
"FIRE DRAGON"
"THUNDER"

CING!
Bunyi pedang berlaga di medan tempur itu kedengaran dengan kuat.

Pelbagai teknik di gunakan untuk menumpas kan ribuan mayat hidup tu.

"Hahahahaha!"tawaan kedengaran kelihatan seorang gadis berjubah hitam terapung di situ. "Dia! Dia punca semua ni!"ujar Dae hwi . Jejaka itu termengah mengah kepenatan. "Apa yang korang semua mahu laku kan? Hahaha ia tidak berhasil" ujar gadis itu nyaring "Argh!!" woo jin mengerang kesakitan apa bila dia di gigit oleh mahluk itu.

CING! "Frozen!" ucap kuan lin sebaik melibas winter sword nya kepada mahluk yang menyerang woo jin itu. "Kau ok tak ni..darah" kuan lin membantu woo jin. Di bahu nya darah mengalih. "Hahaha kasihan sungguh pemaisuri.. Berharap kepada budak budak mentah untuk selamat kan sword kingdom? Ia memang angan angan yang nyata hahahaha!!"Tawaan kedengaran lagi.

"WAVE" Jae hwan melibas pedang nya dan gelombang yang terhasil menolak berpuluh mayat hidup kebelakang dan mereka lenyap. Namun dia mengunakan nya terlalu kerap. Cecair merah panas mengalir dari hidung nya dia terduduk lemah di atas tanah sambil berpahut pada wave sword yang dipacak kan.

Semakin banyak kuasa magic dari element sword yang digunakan semakin banyak tenaga akan diserap..

Mengenang kan ucapan dari Dae hwi .  Jae hwan hanya mampu mengeluh lemah. "Aku.. Kehabisan tenaga"ujar nya.

"Hanya ada suatu cara sahaja"ucap Min hyun lalu memandang kearah jisung dan Dae hwi. "Kita kena laku kan" balas mereka berdua serentak .

Dibahagian lain..

Daniel, Jin young, jihoon dan sung woon  sudah semakin mendekati pintu pagar istana. "Ada tentera yang berjaga di kawasan dalam istana.."keluh sung woon selepas memerhati dengan terperinci.

Cing!

"Huh.. Ini memenatkan"luah Daniel lalu mengelap peluh nya. 

.......................................

"Jae hwan! Woo jin! Seong wu! Kuan lin!..cuba lindungi kami sementara kami lakukan sesuatu" ujar Minhyun. Mereka berpandangan "Apa yang korang nak lakukan?"soal Seong wu kalut. "Sesuatu yang boleh melenyapkan kegelapan"Jelas Jisung. "Baik lah" balas mereka serentak.

Dae hwi , Minhyun dan jisung duduk bersila di atas tanah yang di banjiri dengan darah hitam pekat hasil daripada kematian zombi tu.

Mereka membentuk bulatan lalu memacak kan light sword masing masing di atas tanah. "Sedia?"soal Dae hwi. Mereka mengangguk lalu memejam kan mata. Seong wu membuat garisan bulatan disekeliling mereka bertiga dengan mengunakan Shadow sword nya sementara rakan yang lain terus menghalang mayat hidup yang cuba menganggu upacara itu.

"Shadow shield!" dengan ucapan itu perisai dari bayang berwarna hitam keunguan mula kelihatan melindungi Mereka bertiga sementara Seong wu, woo jin , kuan lin dan Jae hwan berada di luar perisai untuk bertarung bersama tentera mayat hidup itu. "Apa yang korang cuba rancang! TAK GUNA!!!! BLACK  CRYSTAL ATTACK" jerit dark witch marah sambil menghalakan pedang nya ke arah perisai itu. "WIND FLIPS" woo jin menghalang serangan itu dengan melibas wind sword nya. "TAK GUNA!!!"laung Dark witch. Woo jin termengah tambahan pula dengan kecederaan yang dia hadapi.

......................................

"Sekarang kita kena serang serentak dengan mengunakan kuasa the element sword kita untuk serang kelompok mayat hidup yang menghalang pintu pagar!" arah Jin young seperti yang dirancang tadi.

Sung woon mengangguk lalu memacak kan Nature elemen sword nya di atas tanah .
"ROOT WINDING" ucap nya lalu dia memegang nature element sword nya yang terpacak bagi menyalurkan tenaga. Serta merta berpuluh akar tumbuh dari tanah dan membelit berpuluh puluh mayat hidup yang menghalang pintu pagar istana.

"Cepat! Aku tak boleh lama..tenaga aku sedang diserap!"gesa Sung woon . Mereka bertiga mengangguk lalu Jihoon memulakan seranagan.

"Water Wave"
"BOLT OF LIGHTNING"
"Fire Dargon Attack"

CiNG! Bunyi lipasan sword kedengaran BOOM! Letupan yang besar berlaku. Berpuluh mayat hidup lesap dan yang tinggal adalah laluan untuk memasuki pintu pagar istana itu. "Kita tak boleh berlenggah! Sungwoon kau ok?"Soal Daniel lalu memapah sung woon untuk bangun. Sung woon mengangguk. "Fire Attack!"Laung Jin young. Dan api yang terpancar dari Fire sword nya membakar pagar tersebut. Mereka kini dapat melihat beratus orang askar sedang berdiri di hadapan istana dan bersedia untuk menyerang mereka.

"Macam mana ini.. Kita pun dah kehilangan kuda untuk rempuh mereka"ujar Jihoon risau . Ye semasa bertempur tadi mereka terpaksa turun dari kuda mereka dan kuda mereka turut hilang entah kemana. "Mereka tidak menunggang kuda kan?"soal Sung woon. Jin young mengangguk. "Sana ..ada seekor kuda disana.." Daniel menunding terdapat seekor kuda berdiri di sudut sana.

"Jihoon! Sung woon! Pergi tunggang kuda tu dan terus memecut masuk kedalam istana. Jangan toleh kebelakang..jangan risau..aku dan daniel akan buka kan laluan untuk korang!"Jin young berkata yakin "Tapi..mereka terlalu ramai..
Korang berdua" prihatin sungwoon. Jihoon mengangguk. "Jangan risau kn kami... Masa berjalan.. Cepat"gesa Daniel. Dia melihat mahluk mayat hidup sudah semakin menghampiri mereka. Walhal baru tadi mereka memusnah kan mayat hidup itu dalam jumlah yang besar. Mereka seolah olah tidak pupus.

"Hati hati"pesan kedua jejaka itu sebelum berlari mendapat kan seekor kuda itu. Jin young dan Daniel berpandang dan menoleh kehadapan.  "MOVE!"ucap mereka serentak lalu menyerang tentera manusia itu.
...............................................................

Ketiga tiga Light Sword itu bercahaya dengan terang. "Dae hwi bertahan ..sikit je lagi"ucap Min hyun. Mereka masih memejam kan mata . Dae hwi kembali memberikan fokus dan tenaganya. Mereka mula memegang tangan membentuk bulatan. Cahaya itu semakin lama semakin membesar dan menembus keluar dari perisai shadow yang di buat oleh seong wu. Ia mula menerangi kegelapan yang berpunca dari sihir itu.

"Argh!!!" raungan yang mengerikan kedengaran. Perlahan lahan langit mula memancar kan cahaya. Mayat hidup yang beribu itu hilang menjadi asap hitam. Matahari kembali bersinar.

Fenomena itu membuatkan pertarungan diantara Dark witch bersama empat sekawan itu turun terhenti "Argh!!! Tak guna!"jerkah Dark witch kegeraman. "Apa yang berlaku ini?"soal seong wu

............................................................

Ink!!! Bunyi kuda kedengaran. Jihoon dan Sung woon telah berjaya memasuki istana dengan membawa kuda tersebut. Mereka berdua turun dari kuda tersebut.

"Aku akan pergi ke bilik tahanan.. Kau pergi dapat kan putera Kwang Min"Ujar Sung woon. Jihoon membalas dengan anggukan lalu mereka terus beredar ke tempat masing -masing.

Di luar istana..

"Lepas kan aku!!!"Jin young meronta apa bila Fire sword nya di rampas dan kini di leher nya di acukan pedang tajam. Daniel dipaksa meniarap diatas tanah dengan belakang badan nya di pijak oleh askar itu. Seperti Jin young pedang nya turut dirampas.

"ARGH!!!"secara tiba tiba kesemua tentera memegang telinga mereka. "Uwek!" mereka memuntah kan cecairan hitam ke tanah. "Apa dah jadi ni"segera Daniel bangun dan mendapat kan pedang nya sama seperti jin young. "Tengok" Jin young menunding kearah langit yang mula memancarkan cahaya matahari. Tentera itu kesemua nya tidak menyadarkan diri selepas memuntah kan cecair hitam itu.

.............................................................

"Argh! Tak guna.. Mungkin aku kalah .. Tapi Sword Kingdom tak akan kembali bercahaya dan subur seperti dulu hahahaha.. Ia di sumpah" tawa nya. "Tak Guna betul lah!"hambur woo jin geram. "Lion Shadow Attack!!" banyangan singa terbentuk dan mahu menerkam gadis itu namun sekelip mata gadis itu menghilang.

"Korang!! Mari sini!"panggil Kuan lin. Kelihatan Min hyun dan Dae hwi tidak sedarkan diri sementara Jisung dalam keadaan lemah sedang dipangku oleh Jae hwan. "Uhuk!!"darah merah tersembur keluar dari mulut jisung. "Jisung!! Kenapa dengan korang ni!!!"teriak Jae hwan kalut. Seong wu dan Woo jin yang mengalami kecederaan itu datang mendapat kan mereka. "Jisung!!!" teriak mereka cuak apabila Jisung turut tidak menyedarkan diri.

{✔️} SWORD (WANNA ONE)Where stories live. Discover now