Daerah Kuning (Gok)

331 32 0
                                    

   Perjalanan di teruskan lagi..
"Huh..tinggal lagi dua buah kampung"Ujar Jisung. "Jadi selama ni..kau mengembara ke beberapa buah kampung untuk cari kami?"soal seong wu tidak percaya "Ye sememang nya"jelas Jisung. "Dan ia agak meletihkan"sambung Jin young. "Nampak nya kita sedang memasuki perkampungan Gok." ungkap jisung Doom! Kedengran seperti ada objek yang menghentam kereta kuda mereka. "Hiss budak budak ni"kedengaran omelan dari Ravi.

Segera Jisung melangkah turun dari kereta kuda yang berhenti bersama dua orang jejaka tu.

"Maaf! Kami tak sengaja"kelihatan seorang jejaka memegang bola sepak dan seorang lagi berdiri disebelah nya. "Kamu ni budak.."baru sahaja Ravi hendak berceloteh jisung memintas "Em..tak apa lah.. Lain kali hati hati"pesan Jisung. Seong wu pulak sempat berbual dengan lagi seorang rakan budak tu

"Hai..aku ,seong wu"ucapnya ramah "Oh hai , sehun"jejaka itu memperkenalkan diri. "Ah dah alang alang ni aku nak tanya .. Ada tak di kalangan korang..em.."Seong wu menjengkuk kearah padang bola dimana terdapat ramai remaja sedang bermain "Ada saver sword yang pelik?"bisik nya "Oh Daniel ke?"cepat sahaja sehun bersuara. Dengan itu kini perhatian secara tiba tiba diberikan kepada sehun.
"Jadi..Di mana...Daniel?"

"Oh dia dalam perjalanan pulang kerumah.. Sedara dia ..datang dari jauh"jelas seorang lagi jejaka yang bernama Byun "Tolong kami..boleh?"soal Jisung sambil tersengih. Serentak mereka berdua mengangguk.

Dan dengan itu mereka kini terpacak dihadapan rumah Daniel dan jejaka itu telah pun berdiri dihadapan mereka sebaik Byun dan sehun memanggil jejaka itu.

"Jadi..ini lah Daniel?"soal Jin young. Byun dan sehun mengangguk. "Hai aku , seong wu"dengan ramah seong wu berkata seraya menghulurkan tangan kepada Daniel. Jejaka itu mengulam senyuman lalu menyambut nya "Daniel"jelas nya. Jisung melihat pedang yang terletak elok di tepi pinggang Daniel "Jadi..itu lah pedang nya?"soal Jisung. Sehun dan Byun berbisik kepada Daniel dan jejaka itu kelihatan terkejut

"Oh jadi awak semua..cari ni ke?"soal daniel lalu mengambil pedang tersebut lalu ditatang di hadapan Jisung. "Thunder Sword"gumam Jisung "Wow..ia nampak hebat"teruja Seong wu "Nampak nya..kita kena berbincang lebih jauh"ungkap Jin young.

.....................................................................

"Aku tak nak pergi!" tegas ucapan dari Daniel dan pada ketika ini mereka berada di sebuah hutan yang terletak tidak jauh dari kawasan rumah Daniel.

"Aku tak nak pergi!" tegas ucapan dari Daniel dan pada ketika ini mereka berada di sebuah hutan yang terletak tidak jauh dari kawasan rumah Daniel

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Daniel dengar dulu.."jisung cuba memujuk "Aku ada keluarga yang perlu dilindungi.. Siapa yang akan jaga mereka kalau aku tak ada!"tegas Daniel "Tapi.."kata kata seong wu di pintas "Baik korang pergi je dari sini"Ucap Daniel lalu mahu beredar namun Jin young menahan tangan nya "Baik kau ikut kami..atau perlu ke aku guna cara kasar?"soal Jin young serius. "Eh.eh.eh..Jin young.. Kau ni bawa lah bertenang dulu"seong wu mengaru kepalanya yang tidak gatal. Daniel merentap tangan nya "Walau cara apa pun kau guna..aku tak akan pergi" daniel terus beredar. Jin young ingin mengejar namun Jisung menghalang "Nampak nye..kita perlu bersabar sikit kali ni"ungkap nya sekilas lalu menepuk bahu Jin young sebelum menapak memasuki kereta.

{✔️} SWORD (WANNA ONE)Where stories live. Discover now