Aqua Sword

745 51 1
                                    

Pada suatu hari disebuah kampung bernama Lake didaerah Biru .
Seorang lelaki sedang bersandar di sebuah pohon. Mata nya terpejam sambil menghirup udara segar. Rakan rakan yang lain sedang bermandi manda.

"Jihoon"sapaan itu membuatkan dia menoleh . Seorang jejaka yang bernama Dino sudah pun duduk disebelahnya "kenapa tak join kita orang sekali?"soal nya "Aku..nak cari ketenangan.."Jelas Jihoon jejaka itu memandang kehadapan "Em.. Entah lah..sampai bila agak nya semua ni.. Nak berakhir"jelas Dino. Dari kejauhan mereka melihat seorang ibu dan anak kecil "Apa kamu buat disini.. Mari balik ..bahaya diluar ni"Ujar si ibu lalu membawa anak nya pulang "Sudah! yang lain pulang ke rumah hiss.. Ibu bapa mereka tak tahu ke keadaan kerajaan gawat"omel si ibu. "Kita semua hidup dalam ketakutan dan kerisauan..sebab tu..aku mencari ketenangan"Jihoon membuang pandangan kearah tasik. "Dino.. Jihoon kitaorang balik dulu lah..bahaya lama lama dekat luar ni"jelas rakan rakan mereka yang telah naik kedarat "Hati hati"pesan Jihoon sambil tersenyum manakala dino melambaikan tangan. Kini tinggal mereka berdua dan kawasan itu menjadi sunyi .

"Kau cari ketenangan dalam keadaan gawat..memang tak jumpa lah hehehe"tawa Dino "sebab tu lah.. Kita perlu cari"jihoon memejam kan matanya. "Huh..kau..ni pelik lah...em..aku balik dulu lah..kau ni jangan lama sangat cari ketenangan tu nanti lain yang kau cari lain yang kau jumpa"pesan Dino "Hati hati ye"pesan Jihoon. Dino mengangguk.

Tidak lama selepas itu.. Jihoon membuka mata "Em..walau macam mana pun kita perlu bertenang"Jihoon bangun dari duduk nya dan berjalan menghampiri tasik. Jejaka itu mengulam senyuman "Indah nya kehidupan tanpa kerisauan"ujarnya. Debush! Tiba tiba satu objek yang entah dari mana jatuh kedalam tasik dan ia bercahaya.
"Apa itu"Jihoon merenung kedasar tasik" Lelaki itu tanpa berfikir panjang terus terjun kedalam tasik dan menyelam kedasarnya.

Kelihatan sebilah pedang terang dengan cahaya berwarna biru lembut. "Cantiknya"desis hati Jihoon. Tanpa menghiraukan diri nya yang kian lemas kedasar dia terus menyelam dan akhir nya dia berjaya mencapai pedang tersebut dan menariknya keluar. Cahaya semakin berwarna terang apabila jihoon mengambil nya "Wow".

Pedang itu mengarahkan tangan lelaki itu keatas dan ia mula bergerak Jihoon mengikut rentak nya sehingga dia tiba diatas permukaan air. "Huh"nafas diambil tercunggap seketika jejaka itu.

Setibanya didarat.

Jihoon merenung lama pedang tersebut kemudian jejaka itu membuka pedang tersebut dari penutupnya. "Awak kelihatan berbeza dari saver sword milik saya"ungkap Jihoon. Dia mengeluarkan saver sword berwarna biru miliknya. Dan mengejutkan saver sword itu hancur. "Ke..kenapa..hancur?"bingung seketika. Kini ditangan nya hanya tinggal pedang misteri itu. "Siapa awak ni em?"soal Jihoon sendiri.

"Aku kena bagi kepada pemilik asal

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Aku kena bagi kepada pemilik asal..em.."fikir Jihoon. "Awak berwarna biru...jadi mesti pemilik awak dari sini juga kan?"soal Jihoon. Serta merta pedang itu berhenti bercahaya "kenapa ni?"soal Jihoon sambil mengusap pedang tersebut. Pedang itu bercahaya semula. Jihoon merenung tanh yang kini terdapat serpihan saver sword nya "Huh macam mana aku nak jelas kan dengan omma dan appa.. Pelik sungguh lah.. Mengapa ia..hancur"desis hati Jihoon risau. Secara tiba tiba pedang itu membawa tangan Jihoon dan jejaka itu terdorong untuk mengikuti.

Mereka tiba ditepian tasik "Hehe.. Apa yang awak nak buat ni?"soal Jihoon sambil tertawa kecil. Sekali lagi tangan Jihoon bergerak berpandukan pedang tersebut. Dan menakjub kan apabila air tasik perlahan lahan terangkat membentuk tulisan yang terapung diudara. "wow"ungkap Jihoon.

Jihoon terdiam sebaik membaca tulisan itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jihoon terdiam sebaik membaca tulisan itu. Debush! Tulisan air itu jatuh semula kedalam tasik. "Hehe..awak silap..saya bukan tuan awak..saya menjumpai awak didalam tasik ni"jelas Jihoon. Pedang itu serta merta tidak bercahaya "Awak merajuk ke..hehe..comel lah awak ni..baik lah.. Kalau macam tu..saya akan jadi tuan awak sehingga tuan sebenar awak datang dan tuntut awak..okey?"soal Jihoon dengan riak comelnya. Serta merta ia bercahaya semula dan kali itu terdapat gelungan air yang berpusar meniliti mata pedang itu. "Awak ni..benar benar hebat lah"kagum Jihoon sebelum dia menutup pedang itu dengan penutupnya.

Keesokan hari nya..

"hui..Jihoon" ucap Dino jejaka itu tercungap2x "Kenapa? Hal penting apa yg kau nak jumpa aku pagi pagi macm ni?"soal Dino. Jihoon hanya berdiri ditepian Tasik dan membelakangi jejaka itu. "Jihoon"perlahan lahan Dino menapak. Namun langkahnya terhenti apabila Jihoon mendepakan sebelah tangan nya yang memegang sebilah pedang "Jihoon.."Dino masih menyapa namun dengan nada yang takut. Jihoon mengerak kan pedang nya sambil memejam kan mata, air tasik itu terapung dan membentuk diudara.

 Jihoon mengerak kan pedang nya sambil memejam kan mata, air tasik itu terapung dan membentuk diudara

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

kini air itu mengelilingi Jihoon. Dino hanya mampu terngaga. "Wow" ungkapnya. Debush! Air itu jatuh semula kedalam tasik. Jihoon menoleh kebelakang lalu memandang Dino. Pedang itu dibaling dan terpacak diatas tanah tepat dihadpan Dino. "kau Pernah nampak..mana mana penduduk Daerah Biru dengan..pedang macam ni?"soal Jihoon sambil mengangkat kening nya. Dino hanya mampu mengeleng. Pedang tersebut tercabut semula dari tanah ia terapung dan berpatah balik kearah Jihoon. Jihoon menangkapnya. "Pelik..sebab dia langsung tak nak berenggang dengan aku"ungkap Jihoon. "Mana kau..jumpa benda tu..wow..hebat nya"Dino menapak kearah Jihoon. Jihoon mengulam senyuman memandang Dino. "Kalau kau jumpa mana mana org yang tanya pasal pedang macm ni..tolong bawa dia jumpa dengan aku"pinta Jihoon . Dino mengangguk. "Jom kita duduk dan aku akan cerita"jelas Jihoon.

{✔️} SWORD (WANNA ONE)Where stories live. Discover now