Daerah Biru (Lake )

387 38 0
                                    

   Perjalanan yang panjang di lalui oleh jejaka bernama Minhyun . Dan akhir nya dia tiba disebuah perkampungan yang bernama LAKE.

"Berhenti disini dan saya akan kembali lagi"ujar Minhyun kepada pemandu kereta kuda itu sebelum dia menapak keluar. Seperti sebelum nya jejaka itu akan mencari sendiri dan ia amat melelahkan.

"susah betul nak cari pemilik the element sword ni..mungkin ia lebih mudah untuk daehwi sebb lebih bijak dan tahu banyak pasal hal ni"gumam Minhyun sambil dia berjalan di pasar itu. Rata rata penduduk yang memandang Minhyun dan menunduk kan kepala sebagai tanda hormat.

Sementara itu Dino yang sedang bekerja di kedai menjual roti hanya memerhati dari cermin kaca itu. Dia melihat minhyun bertanya kepada orang ramai dan kepada pakcik yang melepak diwarung. "Em..kenapa kesatria istana berlegar legar disini..mcm..ada sesuatu sahaja."ungkap jejaka itu. "Dino..hantar pesanan roti ni ke warung hadapan sana"Madam Sun telah bersuara. Dino hanya akur dan jejaka itu melangkah keluar dengan sebakul roti.

Di warung
"Pedang aneh?"ujar seorang pakcik "The element sword yang jadi lagenda tu ke?"ucap rakan nya . Pada ketika itu Dino baru menapak memasuki warung "Oh hai Dino"sapa Pekedai "Ni dari Madam oh"Dino menyerah kan bakul itu "tunggu sekejap biar saya ambil kan duit"ujar pekedai itu lalu beredar.

"Mustahil the element sword masih wujud.Bukan kah ke 8 satria telah tumpas dan maut?"soal pak cik itu. Perbualan itu semakin rancak dan Dino mula memasang telingga akhir nya dia menyampuk "Maaf lah pakcik..tapi..Sword?"soal Dino terkebil "Ye tadi ada kesatria datang kesini dia tanya ..ada tak kami semua kenal mana mana penduduk yang ada pedang luar biasa"jelas orang itu "Maksud nya pedang yang ada kuasa magik?"soal Dino lagi "Mungkin"jawab pak cik itu. "Dino..ini duit nye"pekedai itu memberikan sejumlah wang dan dalam pada itu "Mungkin kah..dia mencari pedang yang ada pada Jihoon"Fikir nya sekilas.

Dan pada petang itu..

  "Betul ke?"Soal Jihoon jejaka itu bersandar pada sebatang pohon dan mula berfikir. "Betul lah. Cuma nya aku tk pasti ada kah pedang pada kau tu yang dia cari"Luah Dino. Jihoon mula berjalan kehadapan tasik "Baik kita cari dia..dan tanya"ujar Jihoon tenang. Dino hanya mengangguk.

  "Masih tak jumpa lagi ke tuan Minhyun?"Soal Alex pemandu kereta kuda itu. Mereka berdua kini berada disebuah pondok untuk berehat. "Nampak nya macm tu lah
...hari pun dah malam ni..kita berehat lah dulu"ujar Minhyuk.

Keesok kan hari nya..

"Mana pulak lah orang ni..masa dicari tak jumpa"keluh Dino , dia termengah. "Apa hal kau ni?"tegur seorang gadis "Oh Jihyo... Huh..tak aku nak tanya kau ada nampak tak orang istana berjalan ke sini?"soal Dino "Oh ada dia lalu disini dengan kereta kuda nya itu. Ada jugak dia singgah di kedai bunga aku ni..."kata kata Jihyo dipintas "Mana dia?"soal Dino pantas "Dia menghala kearah sana..mungkin dia nak keluar dari kampung ni"ucapan itu menyebab kan Dino berlari kearah sana dengan segera.

Di sebuah Bar..
"Nampak nya semua tempat tiada di kawasan ni Tuan"ujar Alex. "Huh..dalam daerah ni..ada 20buah kampung..masuk ni..dah kampung kelima.."keluh Minhyun "Ia bukan misi yang mudah ..tuan kena bersabar"Luah Alex. Mereka mula melihat sekeliling "Kenapa Budak tu macm berlari kearah sini?"Soal Alex sambil mengangkat kening nya. Minhyun menoleh dan dia juga berkerut. "Tunggu..huh nasib sempat"Luah jejaka itu sambil termengah mengah . Minhyun dan Alex berpandangan sesama sendiri.

"Jadi betul ke kawan kamu tu ada pedang yang luar biasa tu?"soal Minhyun dan kini mereka berdua sudah berada didalam kereta kuda untuk ke tasik. "Ye..tapi saya tk pasti sama ada itu pedang yang tuan cari"jelas Dino "Sejak bila dia ada pedang tu?"soal Minhyun serius "Hampir 2 bulan.. Dia pun mencari pemilik pedang itu"jelas Dino "Ia boleh mengawal air..em..element air.."Gumam Minhyun , dia mengeluarkan buku dari dalam beg nya. Lalu menyelak helaian demi helaian "Mungkin kah.. Aqua Sword" fikirnya.

   "Dino..jadi...ni orang nya?"soal jihoon apabila Dino sudang berdiri dihadpan nya bersama seorang lelaki. "Ye"ujar Dino. Jihoon menunduk hormat dan Minhyun membalasnya. "Em..jadi..adakah awak ni..pemilik..pedang ni?"Jihoon mengeluarkan pedang yang bersarung penutup itu, ia bercahaya. Dia menatang nya. Minhyun mengambil pedang itu. Dan cahaya nya hilang.

"Tidak..ia bukan milik saya tapi..ia milik awak"Minhyun berkata seraya memberikan semula kepada Jihoon "Ta..tapi saya hanya menjumpai nya"jelas Jihoon gusar "Lihat baik baik.."Minhyun membuka pedang tersebut dan ia kelihatan seperti pedang biasa. "Ia tk berkuasa di tangan saya.. Ia hanya boleh digunakan oleh awak"jelas nya lagi. Dan sekelip mata pedang itu terbang dan Jihoon menangkapnya ia bercahaya dan terdapat gelungan air di sekeliling nya . "Seperti yang saya sangka kan...ia adalah kumpulan The element sword . Elemen nya adalah air..iaitu Aqua Sword." ucap Minhyun sambil tersenyum.

Kini mereka berempat termasuk Alex sedang duduk dihadpan tasik itu.
"Jadi..saya perlu ikut kamu ke istana?"soal Jihoon "ye..selepas selesai pencarian sehingga di kampung terakhir dalm daerah ni"ujar Minhyun. "Tapi..saya ..ada keluarga"balas Jihoon "Biar saya jelas kan pada mereka..jihoon , kami perlukan awak..Kingdom sword perlukan awak"ungkapnya. "Saya..memang nak pergi..untuk kingdom sword.. Cuma..saya takut..saya akan mengecewa kan semua"ujar Jihoon "Kau ni jihoon..Aqua sword..pilih kau..mesti..nya kau adalah yang paling layak..kalah menang bukah kah itu perjudian dalam peperangan.. Yang penting kita cuba dari terus hidp dalam kerisauan"Sokong Dino. Jihoon mengulam senyuman.

"Jadi anak saya pemegang The Element sword?"soal Encik Park serius "Ye.."ucap min hyun "Saya bangga dengan dia.. Huh..tak sangka pedang lagenda itu masih belum musnah"encik park memegang bahu Jihoon "Tapi..dia perlu bertarung..saya risau kan anak kita ni bang"ucap si isteri "Omma..appa..Jihoon..nak pergi"ungkap nya bersungguh "Appa setuju.."Encik Park memandang kearah puan park "Awak biarkan lah dia pergi..doa yang terbaik.. Anak awk sangat diperlukan oleh Kingdom Sword.. Sampai bila kita nak hidup begini..tak akan lah awak x mahu lepaskan Jihoon dan menyebabkan semua masyarakat bersusah?"soal Nya. Puan park menunduk "Jaga diri kamu baik baik ye nak"luah puan park "Omma..jangan lah risau ye"senyuman diberikan .

Kini Jihoon and the aqua sword telah ditemui . Minhyun akan meneruskan pencarian nya kekampung lain masih ada 15 buah kampung lagi..

{✔️} SWORD (WANNA ONE)Where stories live. Discover now