NEW JOURNEY

279 29 0
                                    

Seminggu kemudian...

  "Jadi hari ini merupakan kelas yang terakhir ..saya harap..awak semua dapat belajar banyak dari kami berdua"ucap Young min sambil tersenyum. Kelapan orang jejaka itu pula hanya berdiri sambil menunduk kan wajah. "Jadi.. Korang ini dah bersedia ke belum?"soal kwang min pula "On my shoulder yourhighness!"ucap mereka serentak.

"May Forgiveness yourhighness.."Sapa White witch sopan sebaik dia tiba disitu. "ye di persilakan"arah young min. Kelihata. Ditangan gadis itu terdapat 4 helai kertas tebal yang lusuh. "Seperti yang dijanjikan.. Peta ini..telah saya siapkan..keempat empat kristal itu..apabila saya kaji dengan lebih mendalam ..ia terdapat di empat kawasan timur ,barat,utara dan selatan di Sword kingdom..wilayah gelap"pengumuman itu membuatkan mereka semua berpandangan. Jelasnya tiada yang arif mengenai wilayah gelap ..memandang kan mereka berasal dari wilayah cahaya.

"Pasti ia sukar bagi mereka"jelas Young min. white witch mengangguk. "saya juga telag memeriksa..setiap tempat dan halangan yang awak semua akan lalui...saya telah membuat keputusan untuk membahagikan kawasan ini berpandukan elemen,tahap kebolehan dan kemahiran awak semua untuk menentang halangan bagi setiap kawasan yang saya berikan.."jelas white witch.

"Jadi..mari kita mula kan sahaja.. Bahagian Barat wilayah gelap.. Kumpulan jihoon dan sungwoon" white witch menyerahkan peta itu kepada mereka berdua.

"Kumpulan Woojin dan Jin young.. Akan pergi Bahagian Timur wilayah gelap"White witch turut melakukan hal yang sama.

"Seong wu dan lai kuan lin akan ke bahagian selatan. Manakala kumpulan Daniel dan Jaehwan akan ke bahagian utara . Kedua dua nya ada di wilayah gelap" White witch mengakhiri ucapan nya.

"Jadi.. Saya dan tentera akan iringi kamu semua kesempadan wilayah gelap.. Dan kamu semua akan bermalam di istana wilayah gelap. Keesokan hari nye..kamu semua boleh bertolak.."ujar kwang min "on my shoulder yourhighness"ucap mereka serentak.

Malam itu..
Dibilik Daniel dan seong wu..
Seperti biasa mereka mengadakan perbincangan..

Woo jin sedang asyik membelek keempat empat peta bersama Jihoon dan Jin young. Mana kala yang lain memulakan perbincangan.

"Sekarang aku nak tanya..ada tak sesiapa yang tahu selok belok wilayah gelap tu?"soal seong wu . Semua menyepi. "kali pertama aku jejak kan kaki.kesitu adalah masa misi peperangan"celah lai kuan lin . "Sword kingdom ini sebuah negara yang besar tahu.. Dalam wilayah cahaya je dah terbahagi kepada tiga buah daerah.. Aku ini hanya tahu selok belok satu daerah je tahu di wilayah cahaya.. Ini kan pulak kau tanya pasal wilayah gelap?"soal Daniel sambil menerangkan panjang lebar.

"Memang tak ah.. Aku tak tahu apa apa pun.. Pasal wilayah gelap tu.. Sejak 7tahun lalu.. Kita langsung tak berani nak berhijrah kesana.. Lain lah sekarang..semua penduduk dan diistiharkan bebas keluar masuk mana mana wilayah"terang jae hwan pula. "Aku tak tahulah nak cakap apa"Seong wu mengusutkan rambut nya.

"Jangan risau sangat lah.. Kita berdua bukan seorang"sampuk jihoon masih dengan sikap tenang. "Tapi.. Esok kita akan bermalam di istana wilayah gelap.."tegur woo jin. "Istana itu nampak creepy plus brutal beb"Sung woon berkata teruja "Putera kwang min tu.. Sempoi juga eh..sebenarnya"celah jihoon sambil tersenyum "Dia masih muda..dan bagi aku menjadi pemerintah terlalu besar tanggungjawab tu bagi mereka.. Kita ini pun..dah rasa macm tak terpikul semua ni"balas Jin young. "Entah lah..walau apa pun kita tak boleh gagal..kita dh sampai tahap ni kan?"soalan lai kuan lin berbalas anggukan dari mereka semua.

Author pov

Maaf lah reader. ..😢

Author terpaksa.. Skip banyak bahagian..sebenar nya ada idea dalam otak.ini cuma..kalau nak keluarkan ia makan masa...tak author ada hal perlu di uruskan

Jadi..untuk chapter seterusnya..author terus buat diaorang dah sampai wilayah gelap dan dah berpecah ikut haluan masing masing..dan dah jumpa kesemua kristal tu

Sekian..

{✔️} SWORD (WANNA ONE)Where stories live. Discover now