THE DARK LAKE

228 24 0
                                    

"Masuk kedalam tasik

Oups ! Cette image n'est pas conforme à nos directives de contenu. Afin de continuer la publication, veuillez la retirer ou télécharger une autre image.

"Masuk kedalam tasik... Hehehe.. Jangan risau...anda yang terpilih...jika niat korang berdua baik.. Korang tak akan mati kelemasan... Hahahah" Tawa Adriana. "Kuanlin" Seongwu memegang lengan Kuanlin . "Bertenang lah..aku pergi dulu..walau apa apa terjadi.. Aku nak kau dapat kan kristal itu untuk sword kingdom" ucap Kuan lin. "ah..nak gila aku di buatnya"kusut seong wu lalu melepaskan lengan Kuan lin. Kuanlin membekukan sebahagian permukaan tasik. Jejaka itu memijak nya dan perlahan lahan turun ke tasik. Seongwu hanya memerhati. "Cepat seongwu" Ucap Kuanlin. "Aku memang dah gila" ungkap Seongwu sekilas sebelum turut terjun. Dia kemudian timbul semula dipermukaan "Aku okey jangan risau aku okey" dia tercungap cungap. Kuanlin mengeleng kepala lalu memandang Adriana "Sekarang apa?"soal Kuanlin serius. "Follow me"Adriana berkata seraya menyelam ke dasar. "mari" ucap Kuanlin . Seongwu mengangguk lalu turut mengikuti.

Mereka mula menyelam kedasar dan melihat hidupan bawah air yang kelam semua tidak seindah yang sepatutnya.. Ini ke wilayah gelap... Langsung tiada cahaya . kuan lin mula berfikir. "Di dasar yang paling bawah...ada gua" kedengaran suara itu di dalam kepala mereka "Itu suara kau ke Adriana?"Soal kuan lin di fikirannya . Seong wu turut mendengar "Di bawah air.. Ini lah cara kita berhubung" jelas gadis itu. Seperti ada sesuatu yang pelik mereka berdua seakan tidak kehabisan pernafasan "Nampak nya korang masih bertahan hidup.. Niat yang baik..akan dipermudahkan selalunya"Tegur adriana. Mereka memandang ke hadapan kelihatan sebuah gua yang berada di dasar yang paling bawah.

..........

"Kita dah sampai jadi lepas ni apa?"Soal Kuanlin. "Sudah, macam lah aku tak tahu.. Kau nak suruh kami masuk kedalam gua tu pulak" ujar Seongwu "Hahaha awak bijak"ucapan itu membuatkan seongwu dan kuanlin berpandangan "Jangan bermain dengan kami...atau" kuan lin mengacukan Winter sword nya "aku bekukan semua" gertak kuanlin "Ini adalah betul.." ucap Adriana cuak. "Bagus...jadi tunjuk kan" kuanlin menurunkan pedang nya. "Hanya korang berdua yang boleh masuk... Tapi ia hanya sorang" ucap Adriana "okey ini gila" Seongwu berkata geram. "Lihat gua itu ada pasir jelus sepanjang laluan.. Pasir yang boleh menarik korang ke bawah " ucap Adriana memperingatkan. Kuan lin pergi kehadapan gua.. Dia melihat pasir tersebut. "Winter sword.." pedang di tusuk kan kedalam tanah "ICE AND COLD" automatik laluan berpasir jelus itu menjadi ais. Adriana tergamam. Namun seketika kemudian.. Ada tumbuhan yang menjalar di pinggang kuanlin ia adalah rumpai laut. Tangan kuanlin mula di belit. Kuanlin belum sempat untuk mencapai winter sword nya yang terpacak di atas tanah. Tidak tinggal diam Seong wu ingin membantu "Shadow..." . "Berhenti" ucap Adriana. "Apa hal kau halang aku ketepi lah" bentak Seongwu. "Gua telah membuat pilihan.. Ia adalah kau..kau yang perlu masuk" mendengar ucapan itu kuanlin dan seong wu berpandangan "Seongwu jangan fikir kan aku... Kau mesti bawa pulang kristal tu" kata kata terakhirnya sebelum mulut nya di tutup dengan rumpai yang terus menjalar membelitnya seluruh badan "Tapi kuanlin?"soal Seongwu "Jangan risau....dia hanya cagaran...kau berjaya keluar dengan selamat...dia bebas.. Jika kau kalah..dia mati" mendengarkan ucapan itu seong wu hanya mampu memandang tubuh kuanlin yang berbelit itu di tarik masuk kedalam semak rerumpai

{✔️} SWORD (WANNA ONE)Où les histoires vivent. Découvrez maintenant