THE CORPSE BRIDE OR CRYSTAL?

214 22 0
                                    

Beribu ribu Tengkorak hidup itu seolah olah berkuasa mengawal jajahan tahluk mereka iaitu lembah hitam. Kuasa itu mungkin bertahan sementara apa bila..

"WAVE"
"FLASH"
"ATTACK"

Gelombang dan petir bersatu memusnah kan gerbang pintu besi itu. Sekaligus menarik perhatian mahluk itu.

Kelihatan lima orang jejaka melangkah masuk bersama -sama sebelum mereka berpecah menentang dari pelbagai arah .

...............

"Mereka terlalu ramai! Diaorang tak mati-mati pulak tu" omel Jae hwan sambil membuat serangan "Kau lupa ke? Mereka ni semua memang dah mati"balas Daniel sambil mengelap peluh di dahi "Woi jaga jaga Jae hwan" Yuta melaung dari jauh. Belum sempat Jae hwan menoleh tubuhnya telah di cakar oleh tengkorak dari belakang. "Wave Attack" krek tengkorak itu berkecai.

"Wei wei...aku okey tak ? Ada cedera ke dekat belakang aku?"soal Jaehwan kalut. "Jaehwan.. Baju kau koyak...ada kesan cakaran dan...darah" mendengarkan ucapan itu hampir sahaja Jae hwan mahu pengsan. "Ini tak boleh jadi kita kena buat rancangan..aku yakin adik aku..ada dalam istana itu" ucap Tae yong bersungguh "Wei jangan cakap pasal adik kau...kita ni nak lepas ke pintu masuk istana pun susah ..ah tengok" Daniel menunjuk ke arah rerangka yang bercantum semula. "Tak ada cara lain ke huh?"soal Taeyang bimbang. "Jom kita kena bergabung Daniel"ucap Jae hwan serius. Kesakitan yang baru terasa di abaikan.

...............
Sementara itu ....

Sekumpulan anak muda berkumpul dengan kuda masing masing

"Kita semua tak boleh biar kan mereka di sana" ucap Ren jun serius. "Hyung tahu.. Tae yong,Taeyang dan Yuta juga.. Huh.. Kita perlu bantu mereka" Eun woon berkata seraya memandang tiga orang lagi sahabat nya iaitu Baekie, Sehun dan Mino . "Kami sentiasa on kalau korang nak kami bantu ..kami boleh"ucap Baekie bersahaja. "Betul tu"Sokong Mino "Kita tak boleh buang masa lagi...mungkin nyawa mereka dalam bahaya"Ucap Jungho serius. Junghae mengangguk "Kalau macam tu..korang tunggu apa lagi..moh lah kita"ucap Baekie bersemangat. "Ok jom!"sahut mereka semua.

Boom!!

Letupan dasyat terhasil mengegar kan lembah hitam yang sunyi sepi selama ni.

Hidupan itu hancur lebur dengan sekali ledakan kuasa yang luar biasa. Jae hwan hampir sahaja tumbang namun di sambut oleh Tae yang. Daniel juga keadaan nya lemah selepas mengeluarkan tenaga yang banyak. "Jae hwan!" Taeyang berkata cuak . "Jangan risau..aku okey" ucap nya lemah.

Sementara itu Yuta membalut tangan nya yang tercedera dengan kain.

"Hahahahhahahaha" kedengaran tawa. Mereka semua menoleh ke atas. Kelihatan seorang lelaki berwajah tengkorak dan seorang gadis dengan wajah separuh tengkorak. Terapung di situ "Itu...TAEYU!"serentak ketiga orang jejaka itu berteriak. "Oppa! Yuta!!"tangis nya. Gadis itu meronta ingin melepaskan diri namun tangan nya di pegang erat oleh lelaki tengkorak itu. "Lepas kan tunang aku lahanat" hambur Yuta sambil mengacu pedang nye. "Hahaha ia tak akan mudah... Sehari semalam ...jika dia tidak kembali...dia akan bertukar menjadi seperti aku...hahahaha...she will be my bride soon"ucap nya sambil tertawa riang " Kau ni siapa ah?"soal Daniel pula "Aku hahaha korang masuk ke kawasan aku tapi korang tak tahu siapa aku?"soal nya hairan. "Dia the king of cropse " ucap Taeyong serius . Dia renung lelaki tengkorak itu dengan perasaan marah. Dia tidak betah melihat adik kandung nya diseksa begitu. "Apa yang kau merepek ni setan!!!kau tak faham bahasa ke dia Tunang aku!!!" hambur Yuta . Jejaka itu ingin mara namun di tahan oleh Taeyang "Tch manusia lemah!"sinis lelaki tengkorak itu berkata.

 Jejaka itu ingin mara namun di tahan oleh Taeyang "Tch manusia lemah!"sinis lelaki tengkorak itu berkata

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

"Maafkan saya

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

"Maafkan saya...oppa...Yuta... Saya minta maaf..awak tahu..kan...saya...hisk hisk"Gadis itu menangis. "Shut...don't cry babe soon you will be mine..and i will make sure that u will forget about him..for,...hahah..forever.."pipi Taeyu dikucup. Yuta sudah tidak betah, Taeyang dan Taeyong juga mereka berdua memegang saver sword mereka dengan kuat melepiaskan rasa amarah yang mengunung.

Melihat kan situasi itu Jae hwan lantas cuba menenangkan keadaan yang tegang "Mana ...Kristal ..." dalam kesusahan Jaehwan cuba berdiri dengan betul "Mana Kristal tu!!!mana kau simpan!!!!" topik itu dibawa keluar. "Oh? Ada tersimpan di dalam globe kaca di dalam istana di tingkat atas.. Kenapa..perlukan ia untuk keamanan sword kingdom? Just wish in your dream" tawa nya. "woi Setan! Kau fikir aku tak tahu ke ah!!! Kau jadi anjing Dark witch untuk simpan kristal itu..dan dia beri kau...jadi raja kematian ....hohoho.. Padanlah gelaran raja kematian tu dengan kau memandangkan kau pun sebenarnya dah mampus!" hambur Taeyang . Dia tidak mampu bersabar lagi. "Dan..kau fikir ...kami tak tahu..jika kristal itu kembali...tempat ni , orang2x kau dan kau...akan musnah...tempat ini akan kembali seperti dulu"Taeyong berkata seraya mengangkat kening nya . Lelaki itu kelihatan cuak. "Korang tahu segala nya! Kenapa tak beritahu kami!"bentak Jae hwan "Maaf"ucap Taeyong.

"Hahaha.. Korang semua ni... Tak akan dapat benda dengan mudah... Hohoho chase me if you can" dengan itu dia menepuk tangan. Serta merta gegaran berlaku di tanah. "Bermain lah dengan mereka..dah selesai , baru cari aku di dalam" ucap nya lalu membawa Taeyu menghilang bersama "Oppa ! yuta!!!"hanya jeritan Taeyu kedengaran.

"Bersabar Taeyu...saya akan selamat kan awak..."

Mahluk rerangka itu merangkak keluar dari dalam tanah secara beramai.

"Apa yang berlaku ini..mereka hidup kembali!"cuak Daniel berkata. "Kita tak ada masa." Ucap Taeyong. Dia lantas membuat bunyi wisel.

Ink!!!

Seekor kuda hitan berlari memasuki kawasan itu dan berhenti di hadapan mereka. "Daniel! Jae hwan! Korang berdua.. Pergi masuk ke istana.. Kami uruskan mereka"Arah Taeyong "Betul.." Yuta memegang lengan Daniel "Bawa kedua nya..kristal..dan Taeyu" ucap Yuta merenung anak mata Daniel "Tapi korang..."kata kata Daniel dipintas "Kita tak ada masa..korang kena cepat!"Gesa Taeyang. Dia melihat mayat mayat itu yang mula membanyak.

Ink!!!!!

Kedengaran bunyi kuda bersahutan mereka semua menoleh .

"Korang!!"teriak mereka semua.

"Eunwoon!"ucap Taeyang teruja "Renjun"ucap Daniel dan Jae hwan. " Kami akan bantu" balas mereka. Daniel dan Jae hwan tersenyum lega. "Sekarang..korang berdua...kena pergi" ucap Yuta serius. Daniel memandang Jae hwan dan kedua nya mengangguk "Mari lakukan" ucap mereka.

Kuda hitam itu berlari dengan kencang dan mara kepintu masuk istana meninggalkan yg lain di medan tempur yang baru terbuka. "Mari kawan..masa untuk beraksi.. This is the real war" Ucap Yuta. "Ah i love it" balas Baekie menarik saver sword nya keluar, yang lain turut sama melakukan nya.

Semoga cahaya akan kembali...

The true soldier fights not
Because he hates what is front of him but because he Loves what is BEHIND him


{✔️} SWORD (WANNA ONE)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang