Latihan 2

327 33 0
                                    

"Baik lah.. Kita akan mula kan , kalau ada soalan .. Boleh tanya..sebb I tak makan orang u all.. Ok..The element sword.. Pedang yang menjadi lagenda.. Terdiri dari lapan element." jelas Dae hwi. "Park Jihoon" nama itu disebut. "Saya"Balas nya. "Sila.. Pegang sword awak dan pacak kan di atas tanah tanpa buka penutup nya"jelas Dae hwi. Jihoon melakukan hal yang disuruh.

Semua mata memandang kearah itu "Ia.. Adalah.. Element Air.. Dan nama nya ialah Aqua sword. Kuasa magik yang ada pada pedang aqua ialah.. Berunsur kan air seperti element nya. Kunci utama untuk mengawal element ini ialah ketenangan. Pengunanya perlu mempunyai sifat tenang yang tinggi" jelas Dae hwi. "Kamu semua akan lihat kuasa magik sword masing masing pada esok hari dalam kelas Min hyun... Dia akan ajar kamu semua, cara mengawal nya.. Tanpa kawalan.. The element sword sangat berbahaya bgi penguna nya dan orang sekeliling jadi..hati hati"pesan Dae hwi.

"Seterus nya.. Jin young.. Sila lakukan hal yang sama seperti jihoon"ungkap Dae hwi dan Jin young memacak kan pedang nya "Ia berunsurkan api.. Fire sword...pedang yg agak berbahaya...kerana api...ia element yang panas dan dapat memusnah kan benda.. Jadi..ia boleh di kawal dengan air.."jelas Dae hwi. Jin young dan Jihoon berpandangan seketika "Walau macam mana pun.. Mereka adalah element yang tak boleh bersama..untuk kerja sama dalam membuat sesuatu kuasa yang besar..element Air dan api tidak dapat bergabung.."jelas Dae hwi.

"Saya ada soalan.. Jadi.. Kuasa magik..sword kami..boleh digabung kan?"soal Kuan lin "Ye..kuasa pedang kamu boleh digabungkan Tetapi..mengikuti kesesuaian element ..ia akan jadi kuasa yang besar..kuasa pedang kamu boleh digabung kan lebih dari dua bahkan untuk element yang tidak sesuai seperti air dan api boleh juga bergabung dengan syarat.. 8elemen digabung menjadi satu dalm satu sword.
Tapi.. Awak perlu belajar mengawal nya terlebih dahulu kerana gabungan kuasa akan menghasil kan kuasa yang besar dan sukar di kawal. Ingat semakin banyak kuasa element di gabungkan semakin besar ia. Semakin banyak tenaga diperlukan. Ia ada kesan sampingan iaitu melemahkan penguna. Bagi gabungan 8 element sekali gus.. Saya harap kan awak hanya gunakan nya bila saat terlalu genting kerana.. Ia..akan membawa maut.. Hanya seorang sahaja di perlukan dan kuasa 8 element akan menyerap ke dalam sword nya dengan arahan setiap pemegang element sword masing masing."jelas Dae hwi

Seong wu meraba belakang tengkuk nya . Yang lain menyepi . Jelasnya ia..agak merisau kan dan menakut kan.. Mereka berharap tak ada sesiapa yang perlu berkorban atau terkorban.

"Seterus nya.. Sung woon"ujar Dae hwi. Jejaka itu mula memacak kan pedang nya. "Nature Element Sword.. Ia adalah unsur alam semula jadi seperti akar,flora dan tanah.. Ia unik.. Kerana dia boleh mengawal  unsur alam sekitar dan Nature Element sword.. Merupakan element yang boleh digunakan dengn baik walaupun pengunanya tidak tahu mengawal..ia tidak akan mendatangkan kemudaratan. Ia suatu unsur yang tenang..sama seperti air."ujar Dae hwi.

"Kita beralih kepada Jae hwan.. The element sword...yang agak unik juga.. Unsur nya ialah gelombang. Wave Sword. Awak betul betul perlu belajar mengawalnya atau awak dan orang sekeliling akan.. Tercedera Jae hwan"ucap Dae hwi serius.
Jae hwan pula hanya mampu gugup "Wave Sword sangat peka terhadap keadaan sekeliling dan tuan nya. Sekiranya keadaan dalam masalah..ia akan keluarkan kuasa nya dan ia akan melampaui batas.. Oleh itu sebagai tuan ..awak perlu mengawal perasaan dan emosi awak serta kena bersikap torelan terhadap nya"jelas Dae hwi. Jae hwan hanya mampu mengangguk kan kepala. Seterusnya Dae hwi memandang seong wu.

"Seong wu.. Shadow Sword. Seperti nama nya..unsur nya ialah bayang. Pedang awak lebih aktif pada waktu malam berbanding siang"jelas Dae hwi "Tapi..kenapa? Bukan ke.. Bayang akan kelihatan apabila terkena.cahaya matahari?"soal seong wu."Betul...tapi.. Shadow sword awak menjumpai awak pada waktu malam ketika bulan penuh.. Jadi Ia boleh menghasilkan kuasa yang besar dengan bayang yang dihasilkan oleh cahaya bulan berbanding matahari... Sebenar nya awak juga boleh berimaginasikan apa sahaja dengan menyebutnya dan bayang akan muncul mengikut bentuk imaginasi awak melalui shadow sword"ucap Dae hwi. "Termasuk beruang? Contoh saya berimginasi beruang dan sebut beruang dan ia akan muncul dalam bentuk bayang ? Macm tu?"soal Seong wu. "Ye betul.. Apa apa sahaja yg awak imaginasi dan sebut.. Sebutan awak patut nya berbunyi begini.. Bear Shadow, kena tambah perkataan shadow di belakang nya"jawab Dae hwi.

Selepas itu Dae hwi menyelak buku nya dan memandang Daniel.

"Daniel.. Thunder sword. Elemen petir. Sword awak sangat aktif jika digunakan semasa hujan .. Ia boleh memerangkap petir di langit dan membentuk sesuatu yang dasyat ...boleh di kata kan ia bahaya.. Saya juga tak mahu ada yang rentung semasa latihan esok..jadi kawal sebaik baik nya"ujar Dae hwi ringkas.

Pandangan dialihkan kepada Woo jin dan lai kuan lin "Woo jin .. Elemen unsur angin.. Wind sword.. Ia salah satu pedang yang sukar dikawal juga.. Kuasa terkuatnya ada lah boleh menghasilkan puting beliung.. Jika tidak dikawal ia akan menjadi besar dan boleh bawa bencana.. Jadi saya berharap awak jangan sesuka hati gunakan nya sebelum berjaya kawal kuasa magik nya" Woo jin mengangguk mendengarkan itu.

"Yang terakhir.. Lai kuan lin..winter sword.. Unsur adalah ais... Winter sword merupakan pedang yang tidak akan memudaratkan penguna walau awak tak tahu mengawalnya. Sama seperti Flora sword.. Sebb tu awak berdua dapat gunakan sword itu dengan baik . Kuasa magik nya..ia boleh mematah kan serangan dengan kaedah pembekuan. Sebagai contoh sekiranya Aqua sword menyerang awak.. Winter sword akan mematahkan serangan itu dengan merubah ia menjadi ais dan menghancurkan nya menjadi butiran salji"Ujar Dae hwi.

"Saya ada soalan"kedengaran suara. Mereka menoleh "Macam mana nak gunakan dan keluarkan kuasa magik dari the element sword?"soal Daniel "Melalui perkataan.. Seperti yang saya jelaskan kepada seong wu tadi.. Tapi perkataan nya berbeza mengikut unsur elemen sword masing masing
. Itu akan diajarkan oleh Minhyun untuk kelas esok"jwab dae hwi tenang.

Jam 6 petang..

Sedang semua ahli berada didalam bilik tidur masing masing ..namun tiga orang jejaka berdiri dengan pakaian pembersihan di hadapan kandang kuda "Apa nasib aku sampai kena mcm ni.."Jihoon aca menangis. Sung woon memandang jae hwan lama "Kau..boleh tak berenggang sikit dengan gitar tu.. Kita nak mencuci kandang kuda ni bro..agak lah bawa gitar bagai"Tegur Sungwoon . "Muzik ni jiwa aku"ungkap Jae hwan sambil dia memetik gitar sekilas. "Apa apa lah..jom Jihoon"Sungwoon menarik tangan jihoon yang masih acah menangis itu.

25 minit berlalu.

"Serius lah penat"keluh Jae hwan yang sudah terduduk "Ah jangan nak mengada.. Sekarang ni kita kena angkut air untuk basuh kandang ni.. Lepas bersih kan tadi"jelas Sung woon "eh bro kenapa kau beria ria sangat ni?"rengek jae hwan "Sebb aku nak balik bilik lah..cepat siap cepat balik"balas Sungwoon. Jihoon pula memeluk tiang kayu tu. "Aku nak mandi dengan detol balik ni...aku rasa badan aku dengan kuda bau dah lebih kurang"Jihoon mengipas topi sawah itu kebadan nya. "Eh dah lah Jihoon , jae hwan yok tolong aku angkat baldi air"Gesa Sungwoon "kalau ada magik kan bagus"luah Jihoon. "Taubat aku..tak nak bangun lambat lagi"ujar Jae hwan sendiri.

"kejap..tadi..korang cakap apa?"soal sungwoon teruja"Taubat tak nak bangun lambat lagi?"soal jae hwan pelik. "Bukan"sungwoon memandang jihoon "Apa? Yg kalau ada kuasa magik tu ke?"soal Jihoon terkebil kebil "Binga..plus Bingo tepat sekali..apa lagi keluar kan lah kuasa tu"ujar sung woon teruja. "em.. Ok lah"jihoon menghalakan pedang nya kearah kandang kuda tu "Tak keluar.."baru je dia hendak mengomel ..pancutan air telah pun keluar dari pedang tu "Wah!"Mereka tepuk tangan gembira .

"Nampak macam dah boleh satu sama lain."ujar satu suara yang memerhati "Kita akan buat hubungan mereka seperti BROTHER"ujar seorang lagi.

"wei jihoon jangan simbah kita orang lah!!"bentak Jae hwan dan sungwoon "Hahaha" tawa Jihoon. Jae hwan dan sungwoon berpandangan sebelum serentak turut tertawa.

{✔️} SWORD (WANNA ONE)Where stories live. Discover now