STILL THE SAME

334 30 0
                                    

sword kingdom
Istana wilayah cahaya..

"Jadi apa yang kita perlu lakukan sekarang ni.. Keadaan masih belum kembali ke asal?"soal Sungwoon.

Kini mereka berempat..

Iaitu Jihoon,Sungwoon,Ong seong wu, dan Lai kuan lin sedang duduk diatas sofa diruang tamu istana . Manakala ahli yang lain masih mendapatkan rawatan.

"Aku rasa..mungkin..Dark witch..masih belum tewas"ujar Jihoon "Nak tewas kan dia? aku tak rasa kita boleh.. Dia tu lain macam tahu"ujar seong wu sambil meraba tengkuknya yang mula meremang .
"Kita nak cakap apa pun tak boleh.. Sekarang ini kita kena tunggu apa apa pengumuman atau ada misi seterusnya"ujar Jihoon lagi. "Aku pun rasa benda yang sama.. Misi kita..belum berakhir lagi"Lai kuan lin yang berdiam dari tadi mula bersuara. "Hah..kita kena lakukan..walau apa pun kan"sungwoon tersenyum pahit. "kita dah sampai sini...mungkin selangkah lagi untuk kembalikan sword kingdom..tak akan nak mengalah"Ujar Seong wu bersemangat. "Dark Witch ada lah masalah utama dan White white adalah.. Kunci utama"ujar Kuan lin serius. "Apa maksud kau?"soal rakan nya serentak. "She know somethings that we don't know"jelas Kuan lin sambil mengulam senyuman misteri.

SKIP

2Minggu kemudian

Dewan tahta istana

8 orang jejaka itu mula menghadap permaisuri dan dua orang anak lelakinya.

"Saya sangat berbangga atas usaha kamu semua.."ucap permaisuri. Young min dan kwang min mengangguk. "Namun.." mendengarkan itu mereka mula mengangkat wajah "saya sangat bersimpati dengan awak semua yang tercedera .. Saya tak sangka sebegini sekali pengorbanan anda semua untuk selamatkan Sword kingdom.."luah permaisuri itu.

"Cuma nya..." permaisuri memandang kearah white witch meminta gadis itu untuk menjelas kan.

"Izin kan saya"pinta white witch sopan. "Silakan"ujar permaisuri.

"wilayah gelap.. Telah terbebas dari sihir kegelapan itu.. Cuma nya... Sword kingdom.. Masih belum pulih dari ketandusan flora.. Ia..akan masih suram dan sering berlaku bencana" mendengarkan itu mereka berpandangan antara satu sama lain.

"Masih belum berakhir ke?"soal Daniel "Aku dah agak tak semudah ini"ujar Jae hwan pula.

"sebenarnya ..terdapat sebuah air pancut magik yang berada di taman rahsia istana... Air pancut itu ada kaitan dengan kesuburan sword kingdom.. Pada suatu hari..dark witch telah mencuri 4 kristal yang ada pada air pancut itu.. Atau nama sebenarnya ialah FOUR CRYSTAl OF MAGIC FOUNTAIN.. Sejak ia hilang.. Air pancut itu tidak mengalih..dan disitu.. Sword kingdom..menjadi suram."jelas White witch panjng.

Mereka semua mengangguk memahami.

"Jadi..ada misi yang kamu semua perlu lakukan ... Iaitu.. Pengabungan the element sword yang serasi...
Kamu semua perlu di bahagikan kepada empat kumpulan yang terdiri daripada 2 orang yg mempunyai.. Element sword yang dapat digabungkan dan menghasilkan kuasa yang besar.. Untuk melawan rintangan semasa pencarian bebola kristal itu."terang White witch panjang.

"Maafkan saya.. Tapi dimana ..bebola itu terletak?"soal Seong wu "4 Arah" jelas white witch.

"Saya akan siap kan peta dalam masa seminggu... Jadi..tolong berlatih bersama...pasangan yang akan saya tetapkan..pada kelas esok"ujar White witch lagi.

Mereka semua berpandangan dan hanya menurut perintah.

Seusai sahaja persidangan itu..

Bilik Daniel dan Ong seong wu

Kelapan orang jejaka itu sedang berbincang.

"Wei.. Maksud nya.. Guru kita sekarang ini.. White witch?"soal Seong wu memecah kesunyian "Mungkin.. Mereka bertiga kan masih belum sedarkan diri" ujar Jihoon. "Agak ..agak.. Semua nya akan okey ke?"soal woo jin risau. "Kita kena percaya kan satu sama lain.. Betul tak?"balas Daniel sambil tersenyum "Itu betul..tapi...kalau boleh..aku tak mahu..ada ahli yang tercedera lagi"Gumam woo jin sambil menunduk. "Kita akan baik baik je kan?"soal Jihoon "Ya ..kita semua akan okey.."balas sungwoon. Rakan rakan yang lain mengangguk "Selagi..kita tak bersendirian..kita akan okey  untuk misi ini"sambung sungwoon lagi. "Semoga..ini yang terakhir"Dalam hati Jae hwan berdoa. "Dah lah.. Jom masuk tidur..dah malam ini..jangan risau kan apa apa"Jin young berkata seraya menepuk bahu woo jin. Jejaka itu mengangguk dan memberikan senyuman.

{✔️} SWORD (WANNA ONE)Onde histórias criam vida. Descubra agora