Episode 17

15.4K 495 11
                                    

GURUH yang semakin kuat berdentum menandakan hujan lebat bakal menuruni dan membasahi bumi. Sebagaimana lebatnya hujan saat ini, begitu juga lencunnya dia berpeluh-peluh kerana menyaksikan insiden seperti ini.

"Tolong... Tolong... Sakit.. Ibu.. Abang.... "

Dia terkaku di sebalik pintu almari, tempat dia menyorok ketika ini. Dia berada dalam almari kayu ini kemudian dengan jelas dia dapat menyaksikan insiden di sebalik lubang yang terdapat di pintu almari ini.

Dia melihat sepupu yang tua daripadanya itu semakin agresif. Budak perempuan yang mengongoi meminta tolong tadi semakin kuat esakannya. Dahinya berpeluh. Seolah-olah mendebarkan. Jantungnya berdegup kencang. Dia benar benar buntu. Dia tak tahu apa yang harus dia lakukan untuk menghentikan perbuatan lelaki terhadap kanak-kanak perempuan itu.

Gughhhguhhh!

Guruh terus berdentum. Wajah budak perempuan itu semakin pucat.

"Takut.... Taknak..... "

Budak perempuan itu cuba bersuara meskipun mulutnya penuh dengan alat sulit milik lelaki itu.

"Hei diamlah! Jilat lagi! "

Dia diserang rasa serba salah. Peluh yang mengalir dilapnya. Dia benar benar buntu! Dia menutup telinganya saat lelaki itu bertindak semakin agresif terhadap budak perempuan yang tidak bersalah itu.

Tiba-tiba budak perempuan itu mengalihkan mulutnya daripada terus menghisap. Lantas pipi gebunya ditampar oleh lelaki yang tidak berperikemanusiaan itu.

"Semalam cuti jadi mak kau tak hantar kau kat sini. Aku gian lah jadi harini aku nak kau puaskan aku. Cepatlah, "

Dia menekup mulutnya selepas mendengar kata-kata sepupunya itu. Kasihan budak perempuan itu. Hatinya berkata-kata. Tapi apalah kudratnya untuk melawan sepupu lelakinya itu. Dia tidak mampu. Dia hanya mampu menyaksikan insiden itu tanpa berbuat apa-apa. Namun tanpa dia sedari, insiden ini teru menghantui kanak-kanak perempuan yang tidak bersalah itu sehinggalah dia meningkat dewasa.

Dia bertambah kaget apabila melihat alat sulit milik sepupunya itu dimasukkan ke dalam mulut budak perempuan itu. Muka budak perempuan sangat terpaksa, berkali-kali dia meronta namun sepupu lelakinya itu semakin memaksa. Dia tidak cam budak perempuan itu kerana baru malam tadi dia sampai ke rumah Mak Langnya. Pagi tadi dia sempat melihat budak perempuan itu dihantar ke rumah Mak Lang oleh ibunya. Menangis teruk budak perempuan itu apabila melihat ibunya pergi.

Budak perempuan itu kelihatan tersedak. Berkali-kali dia terbatuk. Sepupu lelakinya itu kemudian menarik keluar alat sulitnya daripada mulut budak perempuan itu.

"Kau diam, jangan bagitahu sesiapa pasal ni."

Sepupunya itu memberi amaran kepada budak perempuan yang wajahnya basah dengan airmata. Tidak sedikit pun melawan. Mungkin kerana budak perempuan itu takut. Walaupun dia menyorok dalam almari dan mengintai di sebalik lubang-lubang kecil, jelas benar wajah budak perempuan itu yang kesedihan.

Sepupu lelakinya itu kemudian memakai seluar dan keluar daripada bilik manakala dia lihat budak perempuan itu terduduk sambil menangis tidak berlagu.

Dia hanya mampu menemani budak perempuan itu dengan bersembunyi dalam almari. Betapa lemahnya dia saat itu, tak mampu melindungi budak perempuan yang teraniaya itu. Dia memandang sayu ke arah budak malang itu.

Maafkan aku..

Selepas 10 minit dia menemani budak perempuan itu menangis, tiba-tiba kedengaran langkah seseorang menuju ke sini.

ASMARAWhere stories live. Discover now