DIA Encik Crush Sombong! ✅

By mrsmeandyou17

345K 27.1K 6.7K

(3rd book of 'DIA ENCIK ' series.) "Yes I'm the most sombong human being that you ever seen. But, don't you k... More

nota author
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
12
13
14
15
16
17
18
11
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
61
62
63
60
64/semifinal
final la kot
NOT ABOUT HADIF AND ANGGUN
ii(▪︎~▪︎)
iii (▪︎~▪︎)
more of singa and pendek

19

4.9K 405 42
By mrsmeandyou17


Hadif melangkah santai ke arah yang ditujui. Amannya bila bersendirian kejap tanpa kehambaran irham dan ammar.

Sedang dia sedang berjalan tiba tiba badannya dilanggar dari belakang. Dia mendengus. Eh tak boleh jalan baik baik ke? Jalan ni kecil sangat ke sampai badan aku kau langgar lari?

Dia terus memusingkan wajah ingin melihat si penjenayah. Kelihatan seorang gadis sedang menggosok bahagian bahu kananya dengan wajah berkerut. Mesti sakit sebab terlanggar anggota badan hadif yang keras. Langkah gadis itu terhenti.

Hadif serta merta turut menghentikan langkah dan mula neneliti wajah manusia kecil di sebelahnya.

Eh kejap. Macam kenal.
"Anggun...dellisya?"  gadis itu! Rasanya sudah beberapa hari tidak mendengar khabar anggun. Surat surat dan lolipop juga sudah tidak lagi di dalam lokernya. Gembira? Hadif tidak tahu. Gembira...kut.

gadis itu seakan terkejut apabila namanya di panggil.

Anggun yang merancang untuk meminta maaf kepada manusia yang dia terlanggar...ter eh bukan sengaja. Kemon plislah! Pikir aku nak sangat ke langgar orang tanpa sebab? Okeh sambung....terkelu mendengar suara yang memanggilnya. Suara yang sangat di kenali. Takkanlah aku terlanggar dia ni? Terus dia mendongak memandang sama ada betul atau tidak itu hadif rizki.

Alahai betul lah. Apa lah nasib aku ni. Masa dikejar hadif punyalah susah nak terserempak tapi lepas kejadian haritu asyik asyik muka dia je aku jumpa. Adakah ini takdir? 

Mata mereka bertentang. Entah kenapa hadif merasakan pandangan anggun berunsur sedih. Kelam sahaja sinar mata anggun. Tak bersinar riang.

Tak seperti...dulu.

Eh apa aku fikir ni? Argh blahlah buat apa aku nak kisah pasal dia. Berkerut kening hadif cuba menghalau pemikiran yang baginya negatif itu.  Dia menutup mata dan  memicit dahi.

Anggun yang juga bagai tersedar segera menundukkan kepala.
"Maaf senior. Tak sengaja langgar. " anggun memohon keampunan sang hadif  lalu pantas kakinya blah dari situ tanpa langsung memandang wajah hadif mahupun mengerling. Lantak sama dialah nak ampun kan ke tak. Tapi memang salah aku pun kan? Tak apa janji dah minta maaf. Pak singa ni pun bukan suka aku bercakap dengan dia. Baik aku diam.

Lalu hadif ditinggalkan keseorangan di situ. Terkontang kanting sendirian.
Dia seperti terkesan dengan perkataan senior dari mulut anggun. Bunyi perkataan senior di pendengarannya sangatlah tidak enak dan dia tak suka. Tapi kenapa pula dia seperti tidak suka dengan semua ni?

Hadif terus menampar angin di atas kepala cuba menghalau awan pemikirannya.
"Eee pergi mati lah semua ni. Apa hal aku nak kisah?" Hadif menggelengkan kepala.

Hadif hadif...makin pelik engkau ni.

.

*****************************************

.

Hadif meletakkan beg sandangnya di meja bersebelahan rak yang paling hujung. Bagus inilah tempat paling dia suka jika ingin ke library.  Boleh tidur berapa lama kau nak tanpa di tangkap. Sebab agak tersembunyi. Keh keh!

Tapi selalunya irham lah yang selalu tidur di sini. Hadif dan ammar sekali sekala sahaja. Nampak tak perbandingan kerajinan ammar dan hadif berbanding kemalasan irham? Em lupa irham masih belum matang.

Tapi ek eleh beza setahun je!

"Ish... apahal la aku pendek ni.." sayup sayup telinga hadif menangkap suara bisikkan seorang wanita semasa dirinya sedang bermain bersama iPhonenya. Matanya meliar melihat sekeliling dan terhenti pergerakan mata apabila melihat seorang gadis yang sedang cuba mendapatkan buku di rak yang lebih tinggi dari diri gadis itu.

Membesar sesaat mata hadif.
Anggun Dellisya????
La takdir ke? Mana mana mesti ada dia? Ke budak ni ikut aku? Tapi tak mungkinlah sebab tadi dia dah jalan dulu dari aku.

Hadif mengeluh dan mengalihkan mata ke arah skrin telefonnya kembali. Poning den!

"Ish.." kedengaran lagi suara halus anggun menahan diri dari mengeluarkan carutan gara gara diri tak tinggi ingin mendapatkan buku yang dikehendaki.

Tapi...apa kata kita lihat kesengsaraan anggun? Hadif tersenyum nakal tambah rencah jahat lalu memusingkan wajah melihat anggun yang seperti tidak perasan bahawa ada manusia sedang duduk di meja sebelah rak tersebut.

Terlompat lompat gadis itu ingin menggapai buku. Selepas membuat lompatan , anggun mencekak pinggang.
"Heish memang betul jahanam lah siapa yang buat rak ni . Konfirm memang rosak mental. Layak masuk tanjung rambutan aja. Apa masalah siot buat rak tinggi tinggi? Ini dah boleh disyaki yang rak ni dibina untuk ejek orang golongan macam aku. Halahai ya allah.." anggun memicit kepala. Dia menggaru kepala. Pening lah! Yang library ni pun satu. Buku pasal architecture semua di rak atas. Tapi pasal business lah...musical lah..semua di rak rendah. Tak adil!

Dia mula mengetap bibir.
"No anggun dellisya. You ken do this. This thing only 180cm. Tak banyak beza dari kau pun." Ayat penyedap hati mula terpancar dari bibirnya. Walau hakikatnya beza mereka adalah 20cm. Sedih.

Lantas dia mengucapkan bismillah dan cuba menggapai sekali lagi buku itu.

Malang! Masih tak mampu nak keluarkan buku itu dari rak. Akibat kegeraman anggun bertindak menendang rak itu. Tak adalah kuat sangat dan tidak mengeluarkan apa apa bunyi. Kalau roboh rak ni mampus aku.

"Biadap punya rak." Anggun memandang rak itu bagai ingin membunuh.

Hadif yang melihat segalanya hanya memandang pelik anggun. Pelik betul budak ni. Membebel lepastu positive thinking kejap. Lepastu marah balik sampai tendang rak. Split ke apa minah ni?

Tapi tidak pula dia mengalihkan mata. Pelik bin ajaib.

Tiba tiba kelihatan anggun ingin berpusing ke arahnya. Sepantas kilat hadif memutarkan mata ke arah skrin telefon. Dengan wajah serius. Berlakon jadi serius sebenarnya.

Matanya merasakan anggun sudah melihat ke arah nya. Heh anggun anggun mesti nak minta tolong aku lah tu ambilkan buku tu. Apa lah kau ni.

Dapat dia dengar tapak kaki Anggun mula berjalan ke arah mejanya. Hadif menahan senyuman sinis. Haih anggun mesti susah kan nak move on dari aku kan? Dan kau masih inginkan perhatian aku sampai kau nak minta tolong aku. Heh!

Dia mula bersedia apabila anggun sudah hampir sampai ke mejanya. Baru sahaja hadif ingin membicarakan ayat 'memang tak boleh move on ke?'  untuk anggun yang dia sudah sediakan tadi tetapi dirasakan angin menampar badannya apabila anggun sudah menuju ke meja sebelahnya. Dan bukan mejanya. Hadif  mengerlipkan mata keliru. Dia palau aku? Dia palau aku gais. 

"Em assalammuaalaikum. maaf ganggu." Ujar anggun sopan kepada pemuda yang sudah memgangkat wajah dari membaca buku. Mestilah sopan kalau ingin meminta pertolongan. Kalau biadap nanti tak pasal pasal kena belasah.

Pemuda itu membalas senyuman anggun.
"Ya kenapa?"

"Err boleh awak tolong saya ambilkan buku di rak tinggi tu. Tapi kalau tak boleh tak apa."anggun menghulur senyuman ramah. Tanda dia tidak kisah. Memang salahnya kerana menggangu orang. Dia minta tolong pemuda ini pun kerana ketinggian nya yang seperti 180cm. Galah kan?tapi rasanya hadif lebih galah.

Heh kata pasal hadif semasa dia berpusing melihat sesiapa yang boleh membantunya, tak sangka pula hadif rizki ada di meja berdekatan. Tak tahu kenapa selalu sangat terjumpa mamat hazel di. Uish cuba bayangkan kalau dia nampak aksi aku terlompat lompat nak ambil buku. 7 keturunan weh malu! Tapi nampak macam muka dia serius. So tak mungkinlah dia nak melihat diri anggun dellisya yang dibencinya kan.

Pemuda itu menggeleng dan senyum.
"Eh tak apa. Saya boleh bantu awak. "

Anggun sudah mengucapkan syukur. Nasib baik ada lelaki berbudi bahasa macam ni.
"Terima kasih ya. Buku saya nak tu ada di rak paling tinggi.  Geram betul saya. Tahu tahu sahaja saya ni spesies kerdil." Anggun merasakan dendam kesumat pada rak rak di library ini mula wujud. Dia dan pemuda itu sudah mula melangkah ke arah rak yang ditunjukkan anggun.

Pemuda itu tergelak kecil.
"Tak apa. Kesian awak. biar saya tolong."

Mereka melintasi tempat duduk hadif.

Hadif yang sudah terciduk dari mula anggun bertanya kepada pemuda di meja sebelah. Hadif meregangkan mulutnya.

Hek eleh dia nak tanya budak nerd sebelah aku ni rupanya! Baguslah memang tak payah kacau life aku. Bagus sangat . Aku suka sangat!

"Kesian awak.. biar saya tolong.." perlahan hadif mengajuk cara pemuda tadi bercakap dengan wajah menyampah.

"Puih! Geli aku. Nak tolong ambil buku ke nak usha?" Hadif menjeling dua manusia yang sedang membuat drama 'Ambilkan Buku Saya' di sebelahnya. Hadif mendengus lalu bangun dari duduk. Rimas pula duduk lama lama dalam library ni. Sesak nafas!

.

.

.

.

.

.

.

Ada orang mula merasa kesunyian ke tu!!!?

Good morning everything Hshshshss!

Sorry typo and not update semalam.

Tekan bintang kecil kalau suka hadif di buli. hahahahahahah!

Bye assalammualaikum lap u alss!

Continue Reading

You'll Also Like

1.3K 84 15
Tengku Farhan Mikhail- He ruthless but he's caring and arrogant but sweet. Merupakan seorang Ceo dan pewaris utama kepada syarikat terulung di seluru...
642K 24.5K 53
"Yang disangka racun rupanya hanya la sekadar penawar" "Selamat datang, adik tiriku." - Tuanku Daeen Mateen Nakal, bebal, miang. Itu yang dapat Bunga...
1.4M 53K 62
Status : Complete Noah Iskandar x Sufi Nur Humaira [Karya kedua dari snowdreamm] Impian Noah Iskandar untuk membina mahligai bersama tunang tersayan...
5.5M 302K 71
[Complete] 1st romance Known as I N A R A INARA - Satu-satunya anak perempuan Tan Sri Irshad. Shopping? Ratu Gossip? Mulut lepas? Ya, itulah...