Miss TroubleMakers

By laraauroraa

49K 3.2K 442

Amymas ! (Complete) Cerita ini mengisahkan tentang sebuah kumpulan yang bernama Amymas. Kumpulan tersebut ter... More

๐ŸŒบ - Cast
๐ŸŒบ - Bab 1
๐ŸŒบ - Bab 2
๐ŸŒบ - Bab 3
๐ŸŒบ - Bab 4
๐ŸŒบ - Bab 5
๐ŸŒบ - Bab 6
๐ŸŒบ - Bab 7
๐ŸŒบ - Bab 8
๐ŸŒบ - Bab 9
๐ŸŒบ - Bab 10
๐ŸŒบ - Bab 11
๐ŸŒบ - Bab 12
๐ŸŒบ - Bab 13
๐ŸŒบ - Bab 14
๐ŸŒบ - Bab 15
๐ŸŒบ - Bab 16
๐ŸŒบ - Bab 17
๐ŸŒบ - Bab 18
๐ŸŒบ - Bab 19
๐ŸŒบ - Bab 20
๐ŸŒบ - Bab 21
๐ŸŒบ - Bab 22
๐ŸŒบ - Bab 23
๐ŸŒบ - Bab 24
๐ŸŒบ - Bab 25
๐ŸŒบ - Bab 26
๐ŸŒบ - Bab 27
๐ŸŒบ - Bab 28
๐ŸŒบ - Bab 29
๐ŸŒบ - Bab 30
๐ŸŒบ - Bab 31
๐ŸŒบ - Bab 32
๐ŸŒบ - Bab 33
๐ŸŒบ - Bab 34
๐ŸŒบ - Bab 35
๐ŸŒบ - Bab 36
๐ŸŒบ - Bab 37
๐ŸŒบ - Bab 38
๐ŸŒบ - Bab 39
๐ŸŒบ - Bab 40
๐ŸŒบ - Bab 41
๐ŸŒบ - Bab 42
๐ŸŒบ - Bab 43
๐ŸŒบ - Bab 44
๐ŸŒบ - Bab 45
๐ŸŒบ - Bab 46
๐ŸŒบ - Bab 47
๐ŸŒบ - Bab 48
๐ŸŒบ - Bab 49
๐ŸŒบ - Bab 50
๐ŸŒบ - Bab 51
๐ŸŒบ - Bab 52
๐ŸŒบ - Bab 53
๐ŸŒบ - Bab 54
๐ŸŒบ - Bab 55
๐ŸŒบ - Bab 56
๐ŸŒบ - Bab 57
๐ŸŒบ - Bab 58
๐ŸŒบ - Bab 59
๐ŸŒบ - Bab 60
๐ŸŒบ - Bab 61
๐ŸŒบ - Bab 62
๐ŸŒบ - Bab 63
๐ŸŒบ - Bab 64
๐ŸŒบ - Bab 65
๐ŸŒบ - Bab 66
๐ŸŒบ - Bab 67
๐ŸŒบ - Bab 68
๐ŸŒบ - Bab 69
๐ŸŒบ - Bab 70
๐ŸŒบ - Bab 71
๐ŸŒบ - Bab 72
๐ŸŒบ - Bab 73
๐ŸŒบ - Bab 74
๐ŸŒบ - Bab 75
๐ŸŒบ - Bab 76
๐ŸŒบ - Bab 77
๐ŸŒบ - Bab 78
๐ŸŒบ - Bab 79
๐ŸŒบ - Bab 80
๐ŸŒบ - Bab 81
๐ŸŒบ - Bab 82
๐ŸŒบ - Bab 83
๐ŸŒบ - Bab 84
๐ŸŒบ - Bab 85
๐ŸŒบ - Bab 86
๐ŸŒบ - Bab 87
๐ŸŒบ - Bab 88
๐ŸŒบ - Bab 89
๐ŸŒบ - Bab 90
๐ŸŒบ - Bab 91
๐ŸŒบ - Bab 92
๐ŸŒบ - Bab 93
๐ŸŒบ - Bab 94
๐ŸŒบ - Bab 95
๐ŸŒบ - Bab 97
๐ŸŒบ - Bab 98
๐ŸŒบ - Bab 99
๐ŸŒบ - Bab 100
๐ŸŒบ - Bab 101
๐ŸŒบ - Bab 102
๐ŸŒบ - Bab 103
๐ŸŒบ - Bab 104
๐ŸŒบ - Bab 105
๐ŸŒบ - Bab 106
๐ŸŒบ - Bab 107
๐ŸŒบ - Bab 108
๐ŸŒบ - Bab 109
๐ŸŒบ - Bab 110
๐ŸŒบ - Bab 111
๐ŸŒบ - Bab 112
๐ŸŒบ - Bab 113
๐ŸŒบ - Bab 114
๐ŸŒบ - Bab 115
๐ŸŒบ - Bab 116
๐ŸŒบ - Bab 117
๐ŸŒบ - Bab 118
๐ŸŒบ - Bab 119
๐ŸŒบ - Bab 120
๐ŸŒบ- Bab 121
๐ŸŒบ - Bab 122
๐ŸŒบ - Bab 123
๐ŸŒบ - Bab 124
๐ŸŒบ - Bab 125
๐ŸŒบ - Bab 126
๐ŸŒบ - Bab 127
๐ŸŒบ - Bab 128
๐ŸŒบ - Bab 129
๐ŸŒบ - Bab 130
๐ŸŒบ - Bab 131
๐ŸŒบ - Bab 132
๐ŸŒบ - Bab 133
๐ŸŒบ - Bab 134
๐ŸŒบ - Bab 135
๐ŸŒบ - Bab 136
๐ŸŒบ - Bab 137
๐ŸŒบ - Bab 138 Tamat
๐ŸŒบ - T.Kasih

๐ŸŒบ - Bab 96

205 17 0
By laraauroraa

Amymas membuka pintu rumah banglo itu sesuka hati, mereka terus masuk ke dalam rumah tersebut. Kalau nak ikutkan dah empat kali mereka jejak kali dalam rumah jejaka dua tersebut. Amymas mencari Daniel dan Rayyan.

Di ruang tamu tiada, di dapur juga tiada, di bilik secret admire yang penuh dengan gambar mereka pun tiada. Amymas bertegas untuk naik ke tingkat atas, mungkin diorang masih tidur, yelah cuti mereka datang untuk minta maaf. Mereka cari Daniel dekat kolej tidak jumpa, so mereka pun datang rumah Daniel, alang-alang tu boleh minta maaf dekat Rayyan sekali.

Mereka masuk sahaja dalam rumah itu, mereka nampak banyak barang dan perabot yang telah berubah, ni mesti kes diorang hancurkan semua. Sofa baru, pinggang mangkuk baru, pasu baru dan lain-lain. Kaya juga kau ni, Daniel.

Di bahagian atas ada beberapa bilik dan mereka pergi ketuk satu satu bilik tetapi tiada sesiapa pun menjawab. Kini hanya tinggal lagi dua buah bilik yang belum diketuk, jadi Amymas dapat rasakan mesti itu bilik Rayyan dan Daniel. Bilik mereka hanya bersebelahan sahaja.

Amymas memandang satu sama lain sebelum mengetuk pintu bilik tersebut. Kalau bukan nanti dah jadi satu masalah, cukup lah dengan masuk rumah itu sesuka hati mereka. Kata nak berubah, Emysha dan Danisya ketuk dibahagian kanan dan Danisya ketuk dibahagian kiri.

Sekali ketuk tiada respon. Dua kali ketuk, tiada respon lagi. Tiga kali ketuk, masih lagi diam, empat kali ketuk terasa sakit hati. Lima kali ketuk pintu tersebut, rasa macam macam nak pecahkan pintu itu, enam kali ketuk, diam diam dan diam. Sampai lah yang kesepuluh. Kali kesepuluh mereka ketuk masih lagi sunyi, ini betul-betul buat perangai Trouble mereka datang semula.

"Diorang ni tidur mati ke?" Soal Danisya bengang.

"Kan.. ke tak ada orang dalam rumah ni?" - Emylia

"Kalau tak ada orang, kenapa kereta diorang ada? Kasut pun ada, kereta tu rasa macam panas lagi bahagian enjin dia. Macam baru balik dari rumah" balas Emysha pula.

"Dah tu kau nak ketuk guna apa?" Soal Danisya.

"Guna tangan lah. Kita ni dah berubah, berzikir, selawat setiap masa. So, kalau nak ketuk tu, ketuk guna tangan, kita tak boleh pecahkan pintu tu sebab..." Emylia memberi laluan untuk Danisya sambung.

"Kita dah berubah. MashaAllah.. ingat tuhan selalu"

Emysha rasa menyampah pula dengan drama Emylia dan Danisya. Dia memandang kedua-dua pintu tersebut dan memikirkan sesuatu, macam mana nak gerak diorang? Emysha memandang sekeliling, dia memandang pasu bunga yang kelihatan baru dan berkilat.

Kerana tidak mahu tangannya sakit, dia memanggil pasu tersebut dan menghentak-hentak dekat pintu bilik mereka saling berganti, ketuk elok-elok tak dengar. So, nak kena ketuk kuat-kuat agaknya.

"Hoiii! Encik Daniel binti bapak yoo! Sultan Rayyan diraja binti nenek youh! Hello! Buka lah, ingat kitorang ni bibik korang nak kena gerak korang?!" Jerit Emysha dan pasu itu dihentak lagi dipintu tersebut.

Mereka mengetuk banyak kali dan macam-macam mereka mengumpat Daniel dengan Rayyan. Tidur kalah anak dara betul lah diorang ni, Amymas betul-betul sakit hati.

Daniel yang berada di dalam tandas yang tengah membasuh buka itu sedikit terkejut. Bunyi apa tu? Dia membersihkan tapak tangannya dan keluar dari tandas. Suara itu agak kuat dan dia dah dapat agak siapa gelaran suara tersebut. Korang ceroboh rumah aku lagi, korang masuk ikut mana?

Rayyan yang tengah bermain geme bersama dengan headphone itu juga terdengar suara yang agak mengerikan. Dia memandang ke arah pintu biliknya, pintu diperhatikan, perlahan-lahan dia membuka headhphonenya itu. Suara itu kedengaran agak kuat dari tadi, memang datang dari pintu biliknya. Ada orang ceroboh masuk ke? Siapa?

Kaisara mengambil pasu itu dari Emysha, dia juga ingin mengetuk pintu itu kuat-kuat. Biar dengar sikit diorang ni, pekak sangat! Sah tidur mati ni, Danisya juga turut ketuk menggunakan tangannya tetapi tidak kuat.

"Pakcik pakcik sekalian! Apa korang buat dalam tu? Ahh?! Korang pekak ke?!" Jerit Emylia

"Keluarlah!" Kuat Danisya jerit.

Tiba-tiba sahaja kedua-dua belah pintu dibuka dengan serentak. Daniel terus membuka pintu itu dengan luas dan kasar tetapi Rayyan buka pintu dengan perlahan-lahan sambil mengintai sedikit. Daniel macam tahu tak tahu dan Rayyan sedikit takut.

Kerana pintu itu dibuka dengan luas, Kaisara yang memegang pasu tersebut terlepas kerana terkejut, pasu itu jatuh.. semua sekali terkejut. Amymas memandang Daniel dan Rayyan saling berganti.

"Ya allah! Kenapa awak bagi pecah pasu saya?!" Tanya Daniel panik sambil memandang pasu tersebut, sayang sangat dekat pasu itu.

"Saya tak sengaja lah pakcik! Pasu pun nak kecoh apahal? Pakcik tu lelaki, sayang sangat dekat pasu tu kenapa?" Soal Kaisara semba.

"Kenapa awak tanya?! Pasu ini mama saya yang bagi!"

"Ha? Aunty Diana bagi?" Soal Kaisara bendul.

Daniel memandang mereka tajam.

"Hai Kaisara. Awak apa khabar?" Tanya Rayyan dengan lembut dan dia tersengih di permukaan pintu tersebut sambil memandang Kaisara.

"Kau tak payah nak gatal sangat lah, Rayyan! Saya nak tanya awak ni, kenapa awak masuk dalam rumah saya dan apa awak nak?" Marah Daniel, tiada mood elok selepas pasunya pecah.

"Ermm.. kitorang datang.. nak minta maaf"

Daniel dan Rayyan pandang satu sama lain. Bagi Daniel, dia sangat pelik dan susah nak percaya kenapa Amymas minta maaf, bukan diorang tak suka perkataan maaf ke? Daniel memandang mereka semula.

"Awak gila ke?" Soal Daniel.

"MashaAllah! Tak baik pakcik cakap macam tu. Saya masih normal. Saya datang nak minta maaf je, kenapa pakcik cakap saya gila pula?" Soal Danisya sambil membuat suara ala-ala ustazah.

"Minta maaf? Memang susah saya nak percaya sebab awak kata awak tak suka perkataan maaf tiba tiba awak sendiri yang minta maaf" balas Daniel sambil menolak rambut yang menutupi matanya.

"Kitorang dah berubah seratus peratus wahai Encik Daniel. Dan untuk pengetahuan Encik Daniel, mama saya dah marah saya sebab semua pengakuan Encik Daniel dekat mama saya dulu" balas Danisya dengan penuh sopan.

"Kitorang tahu kitorang banyak buat salah, biadab, kurang ajar, jahat, kenakan Encik Daniel dan macam-macam lagi lah. Tolong maafkan kitorang!" Rayu Emylia pula dengan merapatkan telapak tangannya.

"Tendang Encik Daniel, ikat Encik Rayyan sampai sehari lebih. Melawan, cari masalah dekat kolej, rosakan semua perabut rumah Encik Daniel... saya minta maaf! Saya betul-betul dah berubah demi kebahagian mama saya!" Kata Danisya lagi.

"Lepas mama marah kitorang, kitorang janji dengan dia akan berubah dan dia paksa kitorang minta maaf dekat semua orang termasuk Encik Daniel. Maafkan lah sayerrr!" Rayu Emylia lagi sambil membuat muka sedih

Daniel memandang Rayyan. Panggilan dan percakapan mereka dengan sebelum ni dah berubah, betul ke diorang nak berubah? Bagi siapa yang kenal Amymas, mereka sangat-sangat susah nak percaya.

"Ikhlas ke tak?" Soal Daniel tegas.

"Ikhlassssss dari hatiii yang tercintahhhh, wahai Encik Daniel lalalalah!" Jawab Emylia pula dengan memanjangkan perkataannya.

"Okey.. kalau awak kata awak ikhlas saya boleh maafkan awak tapi saya taknak awak cari pasal dan buat masalah dah lepas ni" kata Daniel lagi. "Saya pun nak minta maaf sebab tertampar muka awak dulu, Danisya"

"Okey.. tapi saya akan saman Encik Daniel"

Daniel hanya menangguk kerana itu adalah satu ugutan yang langsung dia tidak takut kerana mereka bukan buat pun. Tak habis-habis saman.

"Tu je ke?"

"Ha'aah lah Encik Daniel. Nak apa lagi?" - Danisya

"Awak masuk rumah saya, ketuk pintu bilik saya sampai nak tercabut. Pasu saya dipecahkan, itu je yang awak nak katakan?" Daniel susah nak percaya.

"Yelah"

"Awak berambus sekarang!" Halau Daniel kasar.

Amymas membuat muka..

"Maafkan kitorang ke tak?!"

"Saya maafkan! Pergi balik rumah awak!"

Amymas menurun tangannya sambil berbisik-bisik satu sama lain. Dia maafkan kita ke tak, kenapa dia nampak marah? Bisik hati mereka. Takkan lah sebab pasu, ye ke sebab pasu?

"Bye, korang.. bye Kaisara" Rayyan dengan senyuman

"Tunggu" panggil Daniel menahan mereka tiba-tiba

Amymas menghentikan langkah dan menoleh belakang.

"Macam mana awak boleh masuk dalam rumah saya?"

"Saya masuk je lah guna pintu" jawab Kaisara jujur.

"Pintu? Saya rasa saya dah kunci dah pintu tu, macam mana pula awak boleh masuk guna pintu tu. Awak ada bagi pecah mana-mana tingkap ke masa awak rosakan barang dalam rumah saya?" Soal Daniel

"Encik Daniel yang tak kunci pintu belakang rumah ni. Jadi kitorang masuk guna pintu belakang lah selama ni. Apalah Encik Daniel ni, pandai sangat! Fikir!" Sindir Emylia selamba.

"Lain kali ingat! Kunci atau tak" - Emysha

Daniel memandang mereka dengan pelik, aku tak kunci pintu belakang? Daniel memandang Rayyan, ni mesti sebab Rayyan selalu sangat pakai pintu tu, lepastu tak kunci. Rayyan yang disebelahnya hanya sengih.

Tapi yang peliknya, cara panggil Amymas dah berubah tetapi kenpaa cara mereka bercakap tu ada sedikit kasar. Berubah betul ke atau menipu?, Daniel susah nak percaya lagi tapi diorang ada kata ikhlas dari hati. Berubah dah lah kut.









___________________________________
Jangan lupa vote dan comment ! 😉

Continue Reading

You'll Also Like

1.1M 36.5K 63
๐’๐“๐€๐‘๐†๐ˆ๐‘๐‹ โ”€โ”€โ”€โ”€ โi just wanna see you shine, 'cause i know you are a stargirl!โž ๐ˆ๐ ๐–๐‡๐ˆ๐‚๐‡ jude bellingham finally manages to shoot...
909K 20.9K 49
In wich a one night stand turns out to be a lot more than that.
384K 13.7K 60
๐—œ๐—ก ๐—ช๐—›๐—œ๐—–๐—› noura denoire is the first female f1 driver in ๐——๐—˜๐—–๐—”๐——๐—˜๐—ฆ OR ๐—œ๐—ก ๐—ช๐—›๐—œ๐—–๐—› noura denoire and charle...
1M 40.5K 93
๐—Ÿ๐—ผ๐˜ƒ๐—ถ๐—ป๐—ด ๐—ต๐—ฒ๐—ฟ ๐˜„๐—ฎ๐˜€ ๐—น๐—ถ๐—ธ๐—ฒ ๐—ฝ๐—น๐—ฎ๐˜†๐—ถ๐—ป๐—ด ๐˜„๐—ถ๐˜๐—ต ๐—ณ๐—ถ๐—ฟ๐—ฒ, ๐—น๐˜‚๐—ฐ๐—ธ๐—ถ๐—น๐˜† ๐—ณ๐—ผ๐—ฟ ๐—ต๐—ฒ๐—ฟ, ๐—”๐—ป๐˜๐—ฎ๐—ฟ๐—ฒ๐˜€ ๐—น๐—ผ๐˜ƒ๐—ฒ ๐—ฝ๐—น๐—ฎ๐˜†๐—ถ๐—ป๐—ด ๐˜„๐—ถ๐˜๐—ต ๏ฟฝ...