Bab 4

1.5K 94 406
                                    

Lagu Sepi Sekuntum Mawar Merah

Seperti yang dijanjikan petang itu Reyza datang ke Nadia Flowery untuk mengambil tempahannya. Jambangan mawar merah seratus kuntum terletak cantik di atas kaunter pembayaran. Beberapa kali Amel menilik jambangan bunga itu. Cantik! Siapa yang buat. Akulah tu?. Untuk siapalah bunga ini. Huhhh!

Ting! tong!...

Amel menoleh ke pintu utama Nadia Flowery.

"Ehemm... Kau jangan nak berkhayal lagi. Aku perhati aje dari sini," ujar Farid.

"Assalamualaikum," Lemah lembut Amel memberi salam.

Reyza menyahut salam tanpa memandang wajah Amel. Amel ingat Reyza akan bertanya padanya tetapi sebaliknya melintasi Amel lalu menuju ke arah Farid.

Amel terlopong melihat Reyza. Huhh! Dia tak pandang aku pun.

Farid melihat riak wajah Amel berubah. Kesian tapi hendak buat macam mana. Mamat handsome punya mata.

"Bunga saya dah siap ke?" tanya Reyza .

"Err, dah encik. Kita ke kaunter ya ?"

Reyza mengikut Farid ke kaunter. Amel yang ada di situ hanya memerhatikan Reyza tanpa berkelip. Farid yang melihat Amel seperti mengelamun itu menyiku tangan Amel. Terkejut Amel dari lamunannya.

"Encik , ini jambangan bunganya. Amel yang gubahkan bunga ini. Cantikkan encik," Farid cuba memprovok Reyza dengan nama Amel tapi Reyza masih beriak biasa.

"Okeylah ...," ujar Reyza tanpa banyak bicara.

"Encik, kalau boleh saya tahu, jambangan bunga ini untuk siapa ya encik? Mesti untuk orang yang special . Nenek encik ke?"

Reyza yang serius itu tergelak dengan kata-kata Farid. Boleh tahan juga mamat bunga ini. Loyar buruk.
Amel terpana. Ya Allah ketawa dia...

"Jambangan bunga ini untuk teman wanita saya," Tersenyum Reyza bila mengingati Camelia yang sedang merajuk itu.

Dummmm!!!

Terasa macam nak pecah dada Amel ketika ini. Nak menangis pun ada. Crush aku dah ada yang punya. Umi, walid ... jantung Amel nak pecah ni...Huhu.

Farid di sebelah sempat menoleh pada wajah Amel. Amel, aku tumpang sedih juga.

Reyza berlalu keluar dari Nadia Flowery. Harap jambangan bunga ini dapat memujuk hati kesayangannya yang sedang merajuk. Tak sabar nak ketemu cinta hatinya. Camelia.

"Itulah nak suka orang tak agak-agak. Lain kali carilah yang sepadan dengan kita. Ini nak yang handsome dan kaya. Sekarang kan dah frust," sampuk Jamie yang sedari tadi mendengar segala butir bicara Reyza dan Farid.

"Ehh minah ... kau boleh diam tak? Mulut kau bukan main lagi ya? Kalau aku cili mulut kau, baru kau tahu. Buat kerja taknak," marah Farid dengan mulut celupar Jamie.

Pantang dia kalau ada yang menyakiti hati Amel. Kalau dia yang sakiti Amel tak apa. 😂

💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛

Reyza memarkir keretanya di hadapan banglo dua tingkat milik keluarga Camelia. Kereta Camelia terparking elok di garaj . Maknanya Camelia ada di rumah. Harap Camelia terpujuk dari rajuknya hari ini. Rindu pada gadis kesayangannya itu.

Keluar dari keretanya dengan memegang jambangan bunga mawar merah yang cantik. Menuju ke pintu utama banglo itu dan memberi salam. Kebetulan Datin Yana menyambut salam Reyza . Tergamam Datin Yana melihat jambangan bunga yang cantik di tangan Reyza.

Cinta Gadis Bunga (Completed)जहाँ कहानियाँ रहती हैं। अभी खोजें