BAB 36

24.4K 943 26
                                    

"So, akhirnya kita sampai juga kat Luna Park Sydney ini kan, Sara? Hmm.. Sara suka tak pergi tempat-tempat yang macam ni?"soal Ryle dengan senyuman lebar.

Bunyi bising roller coaster yang membingitkan telinga itu sedikit sebanyak buat aku rasa kecut perut. Ditambah lagi dengan laungan orang-orang yang ketakutan itu, makin meremang bulu roma aku dibuatnya. Dalam senyum palsu ku, aku alihkan semula mata ku memandang ke arah Ryle yang sedang menanti bicaraku.

"Suka-suka. Tapi, Sara takut naik rollercoaster itu." haih,tak fasal-fasal aku terpaksa jadi budak gedik yang nakkan si Ryle itu.

Semuanya gara-gara si Syukri tegur cara aku yang bercakap macam tak rela keluar dengan Ryle. Dia kata semangat aku itu tak ada dan buat rancangan bercuti dengan Ryle itu sedikit hambar. Eh, wait?!! Memang aku tak rela pun nak keluar dengan mamat itu. Kalau tak disebabkan taknak kena saman, jadi nak tak nak aku terpaksa juga ikut diorang.

"Sara kalau ya pun tak suka dengan Ryle, jangan tunjuk sangat. Kalau rating program ni jatuh, awak pun kena juga tau." pujuk Syukri apabila sudah hampir empat kali scene di opera house itu asyik gagal memuaskan hati Syukri.

Jadi nak tak nak, aku terpaksalah berlakon jadi budak gedik yang desperate sangat nak keluar dengan Ryle. Kalau Syukri suruh lompat-lompat manja, aku pun ikut. Kalau Syukri suruh buat muka comel pun aku ikut. Huh, tak sangka jadi pelakon ni memenatkan diri sendiri. Haih, tersangatlah palsu dan aku langsung tak suka!

"Sara selalu ke naik roller coaster? Kalau selalu, apa kata Sara teman Ryle main rollercoaster. Nak tak?!"ajak Ryle sudah teruja. Yurp, teruja mengenakan aku yang sudah telan liur.

Sengihan kerang aku tayang. Sempat ekor mataku mengerling ke arah kamera yang masih asyik merekod setiap perbuatan aku yang bakal ditayangkan di kaca televisyen seluruh rakyat Malaysia nanti. Erk? Dia ni...!!! Saja aje!!

"Erm.. taknaklah, Ryle. Sara takut. Tak apa, biar Ryle yang naik.. Sara tengok dari bawah aje." balasku tidak mahu nampak hambar.

Aku nampak sengih perli Ryle melirik. Kan dah kata, dia memang sengaja nak kenakan aku?!! Dasar lelaki tak guna!!

"Tak bestlah kalau naik sorang. Kalau Sara duduk sebelah Ryle mesti seronok. Jom!!" sorak Ryle dan terus berlari masuk ke dalam theme park itu.

"Sara, ikut Ryle lari sekali."bisik Syukri dari jauh.

Aku mengeluh dalam hati. Tak fasal-fasal aku jadi budak Ribena minta penampar. Dengan akurnya, muka bahagia aku tayangkan sambil kakiku ini berlari-lari anak membuntuti Ryle dari belakang.

"AND CUT!!!" laung Syukri menamatkan scene tersebut.

Ryle sudah galak ketawakan aku di depan manakala aku pula sudah memuncung di belakang. Ih, tak gunanya mamat itu. Sengaja dia nak kenakan aku. Kalau tak disebabkan keimanan aku yang masih tebal ini, dah lama aku sekeh kepala dia itu. Biar padan!!!

"Nice job,Sara. Nampak tak hambar sangat."puji Syukri sambil bertepuk tangan.

Aku sekadar menarik senyum nipis. Sesekali ekor mataku melirik ke arah rollercoaster yang jelas buatkan aku kecut perut. Huh, jangan cakap aku kena naik benda itu dengan Ryle?!! Weiyh, aku masih nak nikmati hidup aku lagi!! Tak puas..

"Saya kena naik benda itu ke ?"soalku sudah memandang ke arah Syukri yang sedang melihat rakaman scene tadi.

Syukri terus memandang ke arah aku. "Of courselah Sara kena naik. Since, Ryle dah cakap mesti semua orang nak tahu apa yang jadi kat korang berdua atas itu."beritahu Syukri.

Ryle menghampiri ku. Jelas wajah puasnya kerana berjaya mengenakan aku. Ish!! "Alah, relakslah. Setakat roller coaster pun nak kecut. Belum try benda lain lagi." pintas Ryle sengaja mahu mencari fasal.

Bila Hati Bisik Cinta (✅ Completed)Where stories live. Discover now