The Eternal Love

By BaeJiyu

507K 12.2K 440

Don't Like Don't Read. Harith, lelaki yang ego, kejam, playboy akhirnya jatuh ke dalam pelukan Mia, seorang g... More

Cast
Bab 1
Bab 2 [EDITED]
Bab 3 [EDITED]
Bab 4 [EDITED]
Bab 5 [EDITED]
Bab 6 [EDITED]
Bab 7 [EDITED]
Bab 8 [EDITED]
Bab 9 [EDITED]
Bab 10 [EDITED]
Sembang #1
Bab 11 [EDITED]
Bab 12 [EDITED]
Bab 13 [EDITED]
Bab 14 [EDITED]
Bab 15 [EDITED]
Bab 16 [EDITED]
Bab 17 [EDITED]
Bab 18 [EDITED]
Bab 19 [EDITED]
Bab 20 [EDITED]
Bab 21 [EDITED]
Bab 22 [EDITED]
Bab 23 [EDITED]
Bab 24 [EDITED]
Bab 25 [EDITED]
Not An Update
Bab 26 [EDITED]
Im back!!
Bab 28 [EDITED]
I'm back
Bab 29 [EDITED]
Bab 30 [EDITED]
Bab 31 [EDITED]
Bab 32 [EDITED]
Bab 33 [EDITED]
Sembang #2
Bab 34 [EDITED]
Bab 35 [EDITED]
Bab 36 [EDITED]
Bab 37 [EDITED]
Bab 38 [EDITED]
Bab 39 [EDITED]
Bab 40 [EDITED]
Bab 41 [EDITED]
Bab 42 [EDITED]
Bab 43 [EDITED]
Bab 44 [EDITED]
Bab 45 [EDITED]
Bab 46 [EDITED]
Bab 47 [EDITED]
Bab 48 [EDITED]
Im back again zz
Bab 49 [EDITED]
Bab 50
Bab 51
NOT AN UPDATE

Bab 27 [EDITED]

7.9K 194 1
By BaeJiyu

Mia termenung sambil memandang ke arah luar tingkap kereta, melihat bangunan pencakar langit di setiap jalan yang mereka lalui. Harith yang sedar akan kebisuan isterinya segera menegur.

"Sayang? Are you alright?"

Mia tersentak apabila ditegur Harith. Dia menghadiahkan senyuman manis tetapi tetap nampak hambar di mata Harith. Harith terdiam seketika sebelum menarik nafas panjang.

"Sayang tak suka ke dengan apa yang kita dapat sekarang ni?"

Mia berasa bersalah mendengar suara tenang Harith. Dia menunduk memandang perutnya. Di dalam rahimnya kini terdapat nyawa yang baru ditiupkan rohnya.

"Abang... Mia minta maaf. Mia tak bermaksud nak tolak rezeki Allah, tapi Mia takut... Mia takut Mia tak mampu." Mia membalas perlahan.

Harith menarik tubuh Mia ke sisi lalu mengucup tepi kepala Mia yang dilitupi tudung.

"Abang faham sayang. Especially sayang ni masih remaja haruslah sayang risau dengan komitmen. Don't worry, baby. Abang kan ada?"

Mia mengangguk perlahan sebelum merebahkan kepalanya di bahu Harith yang sedang memandu. Harith menarik tangan Mia ke bibirnya lalu dikucup lembut. Betapa bahagianya dia apabila Mia disahkan mengandung 2 minggu oleh doktor yang memeriksa kesihatan isterinya.

Dia tidak terasa hati dengan Mia yang gusar akan kehadiran nyawa di rahimnya. Mia masih muda, masih mentah. Dia tidak seharusnya melatah. Sebetulnya dia yang harus membimbing Mia agar mampu menjadi ibu bapa yang terbaik buat bakal anak mereka.

Dalam diam Harith risau akan reaksi ibu bapanya berkenaan pernikahannya dengan Mia serta anak yang dikandungnya. Apa agaknya reaksi umi dan walidnya apabila mengetahui mereka telah mempunyai menantu dan bakal mendapat cucu sulung buat kali yang pertama.

***

Mia pula setelah disahkan mengandung tahap kesihatannya kerap naik dan kerap turun. Kadang-kala Mia terpaksa berjaga lewat malam semata-mata anak tekaknya yang meragam mahu memuntahkan isi perut. Harith pula begitu sabar menemani Mia setiap kali Mia terjaga pada larut malam.

"Sayang?" Soal Harith terpisat-pisat apabila terasa cahaya samar-samar dari bilik air terbuka. Harith segera turun dari katil apabila melihat Mia terbongkok-bongkok di hadapan mangkuk tandas.

"Sayang! Baby okay tak ni? Kenapa tak kejut abang?" Soal Harith gusar sambil menepuk-nepuk lembut belakang tubuh kecil Mia. Mia hanya diam sebelum menapak menghampiri sinki untuk mencuci mulutnya yang payau dengan muntah.

"Mia tak nak susahkan abang. Lagipun abang selalu balik lewat, Mia kasihankan abang, mesti abang penat. Takpe abang jangan risau, muntah-muntah ni bukannya teruk sangat pun. Trimester pertama sahaja kan?" Balas Mia sambil menepuk lembut belakang tubuh Harith, memujuk Harith yang sudah menunjukkan riak bersalah.

"But abang tak nak Mia lalui semua ni alone. You have me right? Apa guna abang if Mia sakit sorang-sorang. Baby kita ni bukan ke dari abang juga kan?" Tanya Harith sambil menekup wajah cantik Mia dengan kedua-dua telapak tangannya. Dia memandang sayang wajah Mia yang licin tanpa sebarang cela. Pilu hatinya melihat wajah isterinya sudah merah-merah akibat muntah sebentar tadi.

Mia tergelak kecil lalu menarik hidung mancung Harith. "Ye, abang. Abang always ada untuk Mia and thats why Mia tak nak susahkan abang lagi. Lagipun ini kan bukti pengorbanan Mia pada abang?"

Harith tersenyum mendengar kata-kata Mia. Dia segera merangkul erat tubuh genit isterinya. "I love you, baby. I love you so much. I really do."

Mia tersenyum di dada bidang Harith. "I love you too. More maybe." Guraunya di akhir ayat.

Harith tergelak. "No. I'm most."

"Ok-ok lah. Mia bagi chance. Abang most."

Harith ketawa sekali lagi diikuti oleh Mia. Dia mengucup bibir Mia sekilas sebelum mengangkat Mia kembali ke katil.

"Let's sleep. My hottest baby and my little baby need enough sleep. Penting untuk kesihatan Mia and baby kita." Ujar Harith setelah meletakkan Mia ke atas katil. Dia menyelimuti tubuh Mia sehingga ke paras dada sebelum mula memanjat katil.

Setelah itu, tubuh Mia segera ditarik ke dalam pelukan dan dirangkul erat. Dia mengucup dahi Mia dengan lembut sebelum memejamkan mata.

Nox bona tibi sit, angele mi.

***

"Sir, I'm sorry but there's a young lady who wants to meet you. She said she is your old friend." Jane, setiausaha kepada Harith berkata melalui corong interkom.

"Who? I want a name." Balas Harith acuh tak acuh. Kerjanya yang menimbum lebih memerlukan perhatiannya.

"Gina Delia, Sir.

Harith segera berhenti menaip. Bibirnya diketap erat sebelum terdiam buat beberapa saat.

"Sir, are you still on the line?"

Harith berdehem setelah mendengar teguran daripada Jane. "Yes, yes I'm still here. Ok, ask her to come in."

"Ok, sir."

Tidak lama kemudian, ketukan di pintu berbunyi.

"Yes, masuk." Sahut Harith sedikit kuat. Pintu kayu jatinya itu terbuka dan seorang wanita memakai sepersalinan sut mewah yang seksi melangkah masuk dengan penuh menggoda dan segera duduk di kerusi khas yang berada di hadapan meja kerja Harith.

Harith dan wanita itu bertentang mata buat seketika.

"Well, how are you?" Soal Harith setelah keadaan dirasakan agak canggung.

"I'm fine. Not better as past years but I'm ok. You?" Balas Gina sambil tidak lepas dari memandang wajah tampan Harith yang tidak berubah dari dulu. Wajah yang pernah mengisi mimpi-mimpinya dahulu dan sekarang.

"I'm really fine. And happy." Balas Harith dengan suara datar. Dia memandang kosong wajah cantik yang bersolek tebal itu.

Gina tersenyum hambar mendengar kata-kata Harith. "I'm glad you're happy. Harith, I miss you so much."

Harith hanya diam walaupun sedikit tersentak mendengar kata-kata rindu daripada bekas kekasihnya itu. "Well, no comment for that. But thanks, I'm appreciate a lot."

"You don't miss me?" Soal Gina dengan wajah yang mendung. Dia tidak faham. Harith seolah-olah tidak lagi tertarik dengannya. Adakah Harith sudah mencari penggantinya di hati lelaki itu?

"No, I'm not." Balas Harith dengan suara dan wajah yang serius. Dia tidak sangka setelah 3 tahun wanita itu meninggalkannya untuk ke UK demi impiannya, wanita itu masih ada hati untuk soal tentang rindu kepadanya.

"Harith, you dah tak sayang I ke?" Soal Gina dengan suara sedih. Tangannya segera mencapai tangan Harith yang berada di meja kaca itu. Harith segera menepis.

"Don't touch me. And untuk soalan you, yes! Kita dah lama selesai." Balas Harith dengan wajah tegang. Dia bukanlah lelaki bodoh yang masih terhegeh-hegeh dengan wanita yang mengkhianatinya, hanya untuk mengejar impiannya.

"But why? I dah banyak kali cuba explain dengan you, tapi you reject I. You taknak dengar penjelasan I." Balas Gina dengan wajah terluka.

"You dengar sini. The moment you pijak kaki you di bumi UK, you berkerja di bawah Kamal, musuh I sejak zaman belajar, we're over." Harith segera bangun dari kerusinya lalu menapak ke arah pintu.

"Now, dipersilakan, get lost from my sight." Harith membuka pintu dan meminta Gina keluar dari biliknya.

"Harith, please. You tau kan I masih sayang you. You lupa ke janji kita? I cinta pertama you. I tau you masih sayangkan I." Gina bangun lalu cuba memeluk tubuh sasa yang dirinduinya itu.

"I said don't touch!" Harith segera menolak tubuh Gina menjauhinya menyebabkan wanita itu hampir terjatuh. Mujur dia sempat berpaut pada sofa berdekatan pintu.

Wajah Gina memerah kerana malu dan rasa maruahnya dipijak-pijak. Dia segera mengambil beg tangannya lalu membetulkan baju dan rambutnya.

"Baiklah, kali ni I give up. But you jangan fikir I akan stop cari you." Kata Gina tegas sebelum melangkah keluar dari bilik Harith.

Harith meraup wajahnya sebelum menghempas pintunya kuat. Silap besar dia mengizinkan wanita itu berjumpanya.

To be continued..

Continue Reading

You'll Also Like

29.6K 2.5K 29
Orang kata, perempuan yang masuk bidang ketenteraan adalah manusia paling gila dan berani mati. Dianggap bersifat lemah dan semestinya tingkah laku f...
669K 25.4K 53
"Yang disangka racun rupanya hanya la sekadar penawar" "Selamat datang, adik tiriku." - Tuanku Daeen Mateen Nakal, bebal, miang. Itu yang dapat Bunga...
68.6K 3.8K 61
"You drive me crazy, Yara Alyssa. Most people say that the cure for falling in love is marriage. And now I'm in love. Do you want to be the cure for...
2.4M 2.3K 1
#1 ENCIK'S SERIES π“π‡π€ππˆπ… 𝐉𝐀𝐁𝐀𝐑 𝐗 πŠπ€π”π’π€π‘ π”πŒπ€πˆπ˜π€π‡ "Assalamualaikum, cinta." Thaqif Jabar - seorang duda yang kacak, bekerjaya...