SUAMIKU SI PEMUJUK ✔️

Par nunaleee_

520K 14.1K 703

{COMPLETE STORY} ✔️ Bukan dipaksa kahwin tetapi atas kerelaan sendiri. Mampukah Syed Imran menawan semula hat... Plus

ONE
TWO
NOTED
THREE
FOUR
FIVE
SIX
SEVEN
NOTED
EIGHT
NINE
TEN
ELEVEN
TWELVE
THIRTEEN
NOTED
FOURTEEN
FIFTEEN
SIXTEEN
SEVENTEEN
EIGHTEEN
NINETEEN
TWENTY
NOTED
TWENTY ONE
HAPPY
TWENTY TWO
TWENTY THREE
TWENTY FOUR
TWENTY FIVE
TWENTY SIX
TWENTY SEVEN
TWENTY EIGHT
TWENTY NINE
THIRTY
THIRTY ONE
HAIIII
THIRTY TWO
HAIII
HAIIIII
TITLE BARU
THIRTY THREE
THIRTY FOUR
THIRTY FIVE
SORRY
THIRTY SIX
THIRTY SEVEN
THIRTY EIGHT
THIRTY NINE
FOURTY
FOURTY ONE
FOURTY THREE
FOURTY FOUR
FOURTY FIVE
TEASER
FOURTY SIX
FOURTY SEVEN
FOURTY EIGHT
FOURTY NINE
FIFTY
FIFTY ONE
FIFTY TWO
FIFTY THREE
FIFTY FOUR
FIFTY FIVE
FIFTY SIX
Epilog
SC |
SC / QA ?
SC ||
SC||| ending
#nakcakap

FOURTY TWO

5.5K 181 15
Par nunaleee_

Mana readers kak nurul ni dah lama tak muncul dekat komen 😭

Merajuk ke jangan aaaaaaa

BSMB dah nak ending ni hm 👉🏻👈🏻

************
Amni pov

"Ibuuuuuu Amni minta maaf ibu. Amni janji Amni takbuat lagi ibu. Ibu maafkan Amni. Ibu jangan tinggalkan Amni ibuu.." rayu Amni dengan penuh kekesalan. Airmata sejak dari tadi tidak pernah berhenti mengalir dari tubir mata Amni. Ruang rumah itu pada harini penuh dengan kehadiran orang ramai dan sanak saudara Amni.

"Sudahlah Amni. Biar ibu tenang dekat sana," pujuk Makngah sambil mengusap bahu aku. Aku tak kuat ya Allah!

"Tak makngah! Amni dah banyak buat salah dekat ibu. Amni takda sapa lagi dekat dunia ni makngah," aku menghemburkan tangisanku disisi jenazah ibu. Ya aku anak yang takguna! Masa ibu sakit aku taknak balik. Aku tipu ibu. Aku selalu paksa ibu masukkan duit walhal aku pergi berjoli dengan rakan kuliahku.

"Dah Amni. Jom baca yasin. Dari Amni menangis ni roh ibu tak tenang sayang,"

Aku pandang wajah makngah yang dari tadi tak henti memujukku. Aku seperti terkena renjatan elektrik terus bangun dan menuju ke arah bilik air untuk mengambil wuduk.

Setelah selesai, aku duduk disisi makngah. Surah yasin kuambil. Satu persatu ayat yasin itu kuamati. Lidahku seperti kelu untuk membaca walhal masa dulu aku lah yang takpernah lekang membaca surah yasin selepas maghrib dengan ibu. Semua perkara yang aku lakukan aku akan teringat ibu.

Mungkin ini balasan Allah. Dulu aku abaikan ibu dan kini apabila ibu pergi mengadap ilahi barulah aku sedar bahawa ibu itulah anugerah Allah yang tak ternilai. Allah sedang uji aku.

----------

"Amni ada kawan datang," aku yang baru sahaja memakai tudung di dalam bilik tersentak apabila sepupuku memanggil namaku.

Alhamdulillah segalanya berjalan dengan lancar pagi tadi. Arwah ibu telah selamat dikebumikan selepas zuhur di tanah perkuburan yang berdekatan.

Sebentar nanti tahlil arwah akan dibuat oleh orang surau. Segala persiapan tahlil semuanya saudara mara aku yang lakukan. Mereka semua menyuruh aku duduk berehat di dalam bilik.

Kini aku hanya tinggal sebatang kara. Aku sebenarnya cuma anak tunggal yang dibesarkan oleh ibu dan ayah tetapi ayah telah menghilangkan diri 3 tahun yang lalu. Maka ibulah yang membesarkan aku tanpa ayah selama ini.

Aku tarik nafas panjang panjang dan keluar dari bilik untuk melihat siapa yang datang. Siapa pula yang bagitahu kawan kawan aku? Aku rasa aku dah takda kawan rapat lagi semua dah taknak kawan dengan aku disebabkan perangai aku. Ya Allah semua orang dah tinggalkan aku.

"Tu panggil kawan dekat luar tu Amni," ujar Maklang.

Aku menapak perlahan keluar rumah untuk melihat gerangan orang yang datang kerumahku ini. Apabila sampai didepan pintu rumah aku terpaku.

Dua figura itu memandang tepat ke arahku. Airmataku mengalir dengan deras.

"Wawa, Mai!" Terus aku berlari menerpa ke arah mereka berdua. Teresak esak aku menangis di dalam dakapan dua sahabatku ini. Mereka juga tidak dapat menahan kesedihan dan mengalirkan airmata.

Aku melepaskan pelukan mereka dan memandang muka mereka silih berganti.

"Betulkan ni Wawa dengan Mai?" Aku masih lagi tak dapat terima kenyataan yang mereka datang ziarah aku dengan apa yang dah aku buat selama ni dekat dorang. Cuma aku rasa pelik. Ada yang tak cukup je.

"Betul Amni ni kami. Maaflah takdapat datang semalam. Semalam kami ada class jadi kami ziarah harini. Takziah Amni," ujar Mai sambil mengusap lembut belakang badanku. Aku hanya mengangguk. Tiada kata yang mampu aku ucapkan selain bersyukur. Allah dah kembalikan sahabatku!

"Takpa aku faham asalkan korang ada depan mata aku sekarang," ujarku sambil menguntum senyuman yang lebar.

"Tapii mana Syaf?" Soalku. Wawa dan Mai terkejut lalu berpandangan sesama sendiri.

"Diaa dekat johor dengan suami dia," ujar Wawa pula.

"Aku teringin nak jumpa dia. Aku banyak buat salah dekat dia Mai, Wawa. A-aa-kuuu..," aku hilang kata kata. Sumpah aku nak sangat jumpa Syaf. Apa yang jadi dekat aku sepanjang hari membuatkan aku rasa bersalah yang amat. Masa Syakir tinggalkan aku dulu aku masih lagi tak sedar. Kali ni ibu pula tinggalkan aku. Makin sesak dada aku memikirkan masalah yang aku dah buat dekat semua orang.

"Dah dah Amni. Semua dah jadi kan. Syaf kirim salam dekat kau lepastu dia ucapkan takziah. Ni dia pass kan duit dekat aku suruh bagi kau," aku terkelu. Huluran sampul yang Mau bagi tidak kusambut malahn hatiku dipagut sayu. Walaupun teruk benda yang aku buat dekat Syaf dulu dia masih lagi ingat dekat aku. Ya Allah!

"Amiklah Amni," Wawa menolak sambung duit itu ke arahku. Takut takut untuk aku ambil. Tapi akhirnya aku mengalah jua. Aku membelek isi sampul itu.

"Ya Allah!" Airmataku mengalir sekali lagi. Taktahu nak ucap apa lagi sebab wang yang Syafra bagi cukup banyak bagi aku.

"Syafra ikhlas Amni. Itu pun suami dia yang sumbang sekali untuk kau. Harap kau terima lah. Eh dah lah tu makcik kau panggil tu,"

Lantas kami beriringan masuk ke dalam rumah.

'Ya Allah aku memohon kepadamu ya Allah murahkan rezeki Syafra dan keluarganya ya Allah. Jauhilah dia dari sebarang musibah'

"Maafkan aku Syaf,"

----------
Syafra pov

"Aminnn ya rabbal alamin," terus aku tutup surah yassin dan aku letakkan di atas meja kerja Azran.

Aku bergerak ke arah penyidai untuk melipat telekung.

"Sayang?" Azran menegurku. Punggungnya masih lagi melekat di atas sejadah selepas kami berdua membaca yasin.

"Hm?" Aku mengangkat kening lantas memberi isyarat 'apa' kepada Azran.

"Rindu," ujarnya lantas mengenyitkan kami ke arahku.

"Gatal eaaaa.. nak kena cubit ke apa?"

"Nak! Sayang sini laaaaaa...." Azran memancing reaksiku dengan membuat gaya mengada ngada. Eeeii geram je tau!

Terus aku datang mengahampirinya dan duduk di atas pahanya. Padan muka biar sakit.

Azran melingkarkan tangan kepinggangku. Rambutku dihidu dengan asyik sekali.

"By ni mengada kenapa hm?" Aku angkat wajahnya dan tenung sedalam dalam anak matanya yang boleh menggoda hati wanita sejagat itu. Nasib baik ianya hanya tatapan untuk aku bukan untuk orang lain.

"Sajalah. By kan rindu sayang,"

"Eeiii tengok mengada lagi.  Byyy sayang nak tanya ni.." soalku lalu mengucup dahinya yang terdedah akibat rambutnya ditutupi kerana memakai songkok. Handsome!

Aku tahu Azran rindu. Bayangkanlah sekarang ni  seminggu sekali Azran akan ambil aku dekat U dan duduk menetap dengannya disini. Iaitu rumah 'kami'. Maknanya setiap jumaat, sabtu dan ahad aku terpaksa meninggalkan Amza sendirian disana. Nasib Amza faham. Aku Kesian sebenarnya dekat Amza tapi nak buat macam mana kena dengar cakap suami. Syurga aku tu.

"Ye sayang tanya apa?" Soalnya sambil menongkat dahu di atas bahu kiriku. Leherku dikucup sekilas.

"Kalau sayang pergi dari hidup by, by macam mana eh? By sedih tak?" Soalku. Entahlah aku taktahu kenapa ayat ni boleh terpacul dari mulutku seolah olah lepasni akan jadi sesuatu yang tak kena antara aku dengan Azran.

"Astaghfirullah sayang! Kenapa cakap macamni by taksuka tau. Ke sayang memang nak tinggalkan aby?" Secara tak sengaja Azran menengking Syafra. Terhinjut bahu Syafra apabila Azran memarahinya.

Ya aku tahu aku dah tersilap cakap.

"Tak by bukan tu maksud sayang. Tapi tah lately ni sayang rasa lain," aku menundukkan wajahku ke lantai. Airmataku setitis jatuh ke lantai.

"Sayang dah berniat ke? Sayang i cant describe my feeling kalau sayang pergi dari hidup by tahu tak! Sayang dah gila ke tanya soalan macamtu?"

Dan aku taktahu kenapa Azran naik angin walhal ianya hanya soalan.

"Tak by sayang takda niat. But please i just ask and sayang takkan tinggalkan by. Please jangan marah sayang...." aku merayu. Tangannya kuraih tetapi direntap oleh Azran. Aku yang sudah lencun dengan airmata ini tidak dihiraukannya.

"Enough sayang! Whatever happen i dont want u leave me! I need you sayang! Stop talking about this," Azran sudah menolak ku ketepi dan bangun dari duduknya. Dadanya kulihat sudah berombak seperti menahan marah.

Aku menutup mata seketika untuk memberi kekuatan kepada diriku.

"Byyy... by nak pergi mana?" Soalku dan aku mengesot sedikit ke arah Azran yang sudah berdiri dihadapanku.

"Tepilah! Saya nak keluar!" Azran mencapai baju di closet dan tanpa berlengah terus kakinya dihayunkan keluar dari bilik tanpa menghiraukan aku yang sedang menangis teresak esak itu.

"Salah ke aku bertanya? Allahu bantulah aku ya Allah,"

Aku memegang kepalaku yang dari tadi berdenyut tak berhenti.

Dan duniaku menjadi gelap.








Jeng jeng jeng 👀

Gaduh besar nampak

& whyy syafra pengsan? 😥

Agak agak Azran tahu tak Syafra pengsan?😢

Wait & see next chapter ! 😽

Continuer la Lecture

Vous Aimerez Aussi

4.1M 247K 71
[ 2021 ] LOVE : THE DEVIL'S SWEETHEART. Bijak! Kaya! Dingin! Itulah antara kata sifat yang sesuai diberikan kepada NASH ADRIAN.Keberhasilan jejaka i...
796K 32.2K 90
Pertemuan yang tidak disengajakan antara Damian dan Kaisara telah merubah hidup mereka berdua. "Do i look like a murderer to you?" Soal Damian. "To...
90K 3.1K 70
1𝓼𝓽 𝓼𝓽𝓸𝓻𝔂 𝓫𝔂 𝓯𝓵𝓸𝓵𝓮𝓼𝔂𝓪 𝐀𝐋𝐄𝐄𝐒𝐀 𝐙𝐔𝐋𝐀𝐈𝐊𝐇𝐀 Mempunyai masa silam yang teruk. Dia seumpama iblis bertopengkan malaikat. Namu...
1.2M 60.6K 72
Kisah seorang gadis berumur 28 tahun yang ingin berkahwin. "Korang aku nak kahwin! Tapi takde calon lagi. Macam mana ni?" -Adara Sumayyah "Wow! Amazi...