THIRTY

6.1K 171 13
                                    

Ok sis update 😂

But for the first time sis promote story adik manis ni jemput baca hakey 💞

Suami Arrogant by nrfatinnasuha_

***********************

"Assalamualaikum,"

"Waalaikumussalam, ya Allah Adam lamanya tak jenguk mummy. Rindunya mummy dekat kamu," Ujar Puan Aishah lalu mendapatkn anak terunanya itu.

Adam tersenyum panjang lalu menghulurkan tangan untuk bersalam dengan mummynya. Tak lupa juga satu ciuman singgah di kedua pipi orang tua itu. Makin lebar senyuman Puan Aishah.

"Daddy mana my?" Soal Adam sambil mencari kelibat daddynya.

"Daddy biasalah petang petang ni golf tu yang mummy ditinggalkan," sayu je suara Puan Aishah. Lagipun umur dah menginjak dia sendiri juga yang malas nak join mana mana persatuan dah.

"Alolo kesian mummy Adam ni. Oh ya Adam tidur sini tau?" Puan Aishah tersenyum lantas menganggukkan kepalanya.

"Eh mana Dania? Dia pun dah taknak jumpa mummy ke?" Ujar Puan Aishah dengan suara seakan akan mahu merajuk.

"No lah mummy. Dia balik Johor. Kan esok cuti. Siapa lagi nak tengok Tyha tu,"

"Iyelah. Mummy nak siapkan minum petang,"

"Alright mummy,"

Adam melangkah ke bilik tidurnya yang sudah lama tidak berpenghuni. Sejak bujang memang bilik Adam sentiasa kemas macam bilik perempuan. Nak katakan bibik kemas? Adam sendiri taksuka bibik masuk bilik dia. So prinsip tu dia sendiri yang letak.

"Huarghhh i miss my room!" Adam menjerit kecil lantas merebahkan badannya diatas tilam empuk biliknya itu.

Selepas beberapa minit melepaskan rindu di 'sarang' sendiri, Adam bangkit dari pembaringannya dan terus mencapai tuala yang sedia ada di penyidai baju untuk membersihkan badan dan solat asar.

"Adam bila lagi nak jenguk mummy? Lusa Adam dah balik KL balik kan?" Soal Puan Aishah ketika mereka duduk santai di hadapan ruang rehat rumah itu.

"My in sha Allah lepasni Adam akan selalu balik. But Adam tak promise but Adam cuba okay? Kesian mummy ditinggalkan keseorangan dirumah," perli Adam sambil menjeling ke arah daddy nya. Saja mahu mengusik.

"Em emmm," Dato' Ahmad berdehem seakan memberi isyarat.

Adam mengangkat keningnya menandakan "apa?"

"Perli daddy lah tu kan?"

"Ish mana ada lah. Kita gosip dua je kan ma kan?" Sengaja Adam mahu melarikan topik. Yelah dari tadi daddynya itu asyik fokus dengan phone je. Takda tanda pun nak berborak.

"Adam adam. Dah jangan kacau daddy. Mummy dah mengantuk ni. Mummy naik tidur dulu ya?" Terus kaki Puan Aishah melangkah kebilik beradunya yang berada di tingkat 2.

"Daddy nak Adam teman ke?" Soal Adam kepada Encik Ahmad yang dari tadi asyik tak memandang ke arah lain.

"Takpa Adam, sikit je lagi. Kalau nak naik tidur pergilah. Takkan Adam tak call kesayangan kot malam ni," terus terhembur ketawa Adam apabila mendengar bait bait perkataan yang keluar dari mulut daddynya itu. Tahulah daddy dengan mummy sweet ngat!

"Okaylah daddy, Adam naik dulu,"

"Goodnight,"

Setibanya dibilik.

SUAMIKU SI PEMUJUK ✔️Where stories live. Discover now