Special Chapter.♥

3.6K 120 81
                                    


5 Tahun Kemudian.

- 6.30 petang -

"Awak! Saya cuma tanya macam itu buat apa marah? Abang?! Adam?! Muhammad Adam Miqael" panggil Ika tapi suaminya tidak berpaling langsung ke arahnya.

Terduduk Ika di atas sofa bila dia tanya pada Adam dengan siapa yang Adam keluar makan tengah hari tadi.

Adam berlalu keluar tanpa pandang Ika. Naira yang baru balik itu pegang erat tangan milik Aiden. Aiden tarik baju milik Naira.

"Papa nak pergi mana, kakak?" soal Aiden sambil tunjuk kereta milik Adam berlalu pergi. Naira pandang Aiden lalu senyum.

"Kerja kot. Jom kita masuk. Nanti kakak mandikan Aiden ya" pinta Naira terus masuk ke dalam rumahnya.

Kedengaran esakan dari ruang tamu terus membuatkan tubuh gadis itu masuk untuk mencari. Langkah dia terhenti bila nampak Ibunya yang sedang menangis.

Naira menghampiri Ika. Tangan milik Ika dipegang erat olehnya. Ika terus lap air matanya bila dia nampak anak perempuan yang duduk depannya.

"Kenapa dengan Ibu? Kenapa Ibu nangis? Papa buat Ibu ka?" soal Naira membuatkan Ika menggeleng.

"Mana adalah sayang. Ibu cuma letih. Eh dah pukul 6.45 pergi mandi lepas itu kita solat ya" pinta Ika pada anaknya.

......

Naira menghampiri Ika dan tangan Ibunya dicium. Ika pandang Naira sama Aiden lalu dia senyum.

"Sayang. Baca dulu apa yang Ibu ajar semalam ya. Ibu nak sediakan makanan dulu, takut Papa balik nak makan" pinta Ika pada Naira.

Naira yang peluk al-quran itu senyum pada Ika. Tangan milik Aiden dipegang erat. "Jom Aiden kita baca dulu ya" pinta Naira terus ajak adiknya duduk.

Ika berlalu keluar dari bilik solatnya itu. Rumah banglow 3 tingkat itu adalah pemberian Adam kepada Ika.

Masa mereka tidak bersama dulu, Adam pernah beli rumah. Dia harap dia dapat duduk rumah itu bersama orang tersayang tak sangka rupanya Ika yang jadi isterinya.

Ika menghampiri lif dalam rumahnya itu. Terus dia tekan butang 2. Dia terus keluar dari lif dan terus masuk ke dapurnya.

Ika terus sambil iPhone miliknya dan cuba call Adam tapi tiada jawapan. Ika mengeluh panjang.

____________

Kampung Gunung Hulu.

- 9.00 malam -

Khairina terus pegang erat tangan milik Uwais. "Asal abang saya ada kat sini?" soal Khairina yang baru perasan yang Adam ada dekat rumah mereka.

"Gaduh sama awak punya kakak ipar. Serius ini first time mereka gaduh" ujur Khairina yang tidak percaya dengan Adam dan Ika.

Uwais pandang Khairina. "Sayang. Apa kata awak pergi buat teh tarik dengan cucuq udang awak tuh! Nak makan!" ujur Uwais terus cium pipi milik Khairina.

Khairina tumbuk dada Uwais dengan manja. "Abang pergi dulu. Nanti Khairina datang i nasihatkan dia" pinta Khairina terus masuk dapur.
Uwais hanya senyum dan terus menghampiri Adam yang berada di luar rumah. Adam yang sedang termenung jauh itu dipandang oleh Uwais.
"Kalau dah teringatkan Ika, pergilah balik. Jangan nak termenung jauh sangat!" perli Uwais pada Adam.

Adam mengeluh. "Aku bukan apa. Serius aku selama ini tahan jer tapi kali ini kenapa dia tak percaya aku sejak aku pergi thailand dengan janda Ariana tu?" soal Adam masih tidak puas hati.

[𝙲] 𝚂𝙴𝚃𝚄𝙻𝚄𝚂 𝙷𝙰𝚃𝙸 𝙼𝙴𝙽𝙲𝙸𝙽𝚃𝙰𝙸𝙼𝚄 - 𝙺𝙹𝙸 🌹Where stories live. Discover now