❤ 18 ❤

1.9K 92 35
                                    

- 2002 -

- 5.45 petang -

Kelihatan budak-budak perempuan yang sedang bermain di kawasan sawah padi. Mereka nampak gembira sangat.

"Kita nak buat apa ini? Nak tangkap ikan keli ka?" soal Ika yang juga ada kat situ

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Kita nak buat apa ini? Nak tangkap ikan keli ka?" soal Ika yang juga ada kat situ. Anis yang mengetuai rombongan itu hanya mendiamkan dirinya.

"Anis! Kau nak bawa kami pi mana? Jangan duk buat hal main dalam sawah. Nanti Ibu kami bebel kalau tengok kami main lumpur" ujur Lya yang sambil pegang ranting kayu.

"Hampa sabaqjap! Nanti kita sampai" kata Anis. Kedengaran suara budak-budak lelaki sedang bermain membuatkan Lya angkat kepalanya.

"Weiii depa main lumpur weii.. Habis baju. Kak Ika! Abang ada juga! Mampus cheq habaq kat Ibu" pinta Lya yang sudah membebel.

Anis terus tarik Lya yang mahu balik itu. "Hang jangan nak buat hal" pinta Anis pada Lya. Khairina terus menghampiri Ika dan tubuh kawannya dipeluk.

"Wahhh comelnya Uwais main lumpur. Terjatuh cinta dibuatnya" kata Khairina. Ika terus pandang Khairina dengan muka menyampahnya.

Khairina terus cubit lengan Ika. "Jangan nak buat muka macam itu okay! Hang pun apa kurangnya sama gatai dengan aku" ujur Khairina pada Ika.

Masa mereka kyushu tengok budak-budak lelaki main lumpur itu salah seorang mereka menjerit.

"Weiiii! PACAT KAT KAKI AKU! TOLONG! IKA BUANGKAN PACAT TUH! GILW PUNYA PACAT! TOLONG AKU!!" meraung Khairina bila nampak pacat dekat kaki dia.

Budak-budak lelaki itu terkejut dengan suara Khairina terus menghampiri Khairina. Uwais yang berada di depan itu terus berlari ke arah Khairina.

Dia menghampiri Khairina dan dia terus tarik pacat yang ada pada kaki Khairina. Uwais senyum pada Khairina yang masih menangis itu.

"Uwais dah buang dah. Jangan nangis ya" pinta Uwais lalu usap kepala Khairina. Khairina terus rasa sesuatu bila disentuh macam itu tadi.

Uwais terus tarik tangan Anis jauu dari mereka yang lain. "Kenapa adik datang sini? Kan abang kata jangan datang sini" soal Uwais pada Anis.

Adam terus tarik tangan Khairina. "Buat malu jer, hang. Jerit macam orang utan! Sejak bila hang takut pacat? Saja nak try Uwais ka?" soal Adam dengan nada kasar pada Khairina.

Khairina terus mencebik. Dia terus tolak Adam membuatkan lelaki itu terjatuh. Adam mendengus marah.

"Duduk sana okay. Jangan gatal nak datang sini" pinta Adam pada Khairina. Ika terus tarik tangan milik Khairina.

Adam terus berhenti bila nampak seseorang yang dia suka. Adam terus senyum kepada Ika. Ika terus membalasnya semula.

Adam berlari ke arah kawan-kawannya dengan gembira. "Amboi dia senyum. Bahagia nampak?" soal Ikhmal menyakat Adam

[𝙲] 𝚂𝙴𝚃𝚄𝙻𝚄𝚂 𝙷𝙰𝚃𝙸 𝙼𝙴𝙽𝙲𝙸𝙽𝚃𝙰𝙸𝙼𝚄 - 𝙺𝙹𝙸 🌹Where stories live. Discover now