❤ 37 ❤

2.1K 88 19
                                    

- Sunway Lagoon, Subang Jaya -

- 4.30 petang -

Selepas 5 jam dalam kereta dengan sangkut dengan jem yang sesak akhirnya mereka sampai jugak ke destinasi yang dituju mereka.

Uwais terus lepaskan Usyair yang sudah melompat-lompat kegembiraan dengan Dani.

Ika pandang akan Naira yang sedang tidur nyenyak. Ika mahu kejutkan Naira tapi dihalang oleh Adam.

"Jangan kejut dia. Biar Adam dukung dia" kata Adam terus menghampiri Naira. "Tapi dia berat la Adam" kata Ika. Adam hanya senyum.

Uwais yang sedang dukung Umairah itu datang kd arah kami. "Okay we got kunci but! Kita tak boleh tidur sebagai suami isteri untuk tempoh 3 hari kita kat sini" kata Uwais.

Ada muka yang tak puas hati. Ada yang sudah peluk tubuh isteri masing-masing. Ika hanya senyum.

"Okay! Bilik 114 kita bertiga tidur satu bilik dan bilik 115 untuk pasangan pengantin kita dan last for geng ibu-ibu hampa bilik 116 ya" kata Uwais lalu berikan kunci kepada mereka.

Anis mencebik. "Kenapa bilik kami tengah?" soal Anis tak puas hati. Uwais terus buat roller eyes dab tangan milik Khairina ditarik.

"Orang yang dia buat bengap jer! Nasib baik abang aku!" bebel Anis. Nazim terus genggam erat tangan milik isterinya.

"Nanti kita beli aiskrim ya. Jangan marah ya" kata Nazim cuba pujuk si isteri yang sedang emo itu. Anis terus peluk lengan milik Nazim dengan erat.

___________

- Sunway Lagoon -

- 5.00 petang -

Walaupun selama 5 jam dalam kereta tapi semua itu menjadi penghalang untuk mereka bersuka-ria pada hari pertama.

Ika yang hanya duduk tepi tebing kolam sambil perhati Naira dari jauh. Naira yang sedang bermain dengan Adam itu kelihatan dia sangat gembira.

Ika senyum tengok mereka berdua.

"Suka ka? Terima jelah. Dah Naira suka dia" kata Khairina yang datang duduk sebelah Ika. Si kecil Umairah yang diberi pakai baju bikini kanak-kanak sangatlah comel.

"Sampai bila nak macam nie ja? Kahwinlah cepat geram pulak aku tengok mak aku nak jodohkan abang aku dengan orang lain" kata Khairina tidak puas hati.

Ika tergelak. "Apa salahnya. Kalau jodoh dia, kahwin jelah" pinta Ika sambil pegang tangan si kecil Umairah.

Khairina memberi jelingan maut pada Ika. "Aku dah cakap! Abang aku tu nak kat hang ja! Dia punya meroyan dekat hang dari kecil! Sedar diri okay!" kata Khairina dengan nada kasarnya.

Nampaknya gunung berapi dah meletup. Ika cuba untuk tidak ketawa dan tubuh Khairina di peluknya erat.

Khairina pandang Ika. "Jaga Umairah boleh tak? Aku dengan Uwais ada rancangan nak kacau pasangan pengantin" ujur Khairina tersengih.

Ika terus ambil Umairah dari Khairina. Khairina terus berlari masuk ke dalam kolam untuk menghampiri Uwais dan Usyair.

Naira menghampiri Ika lalu dia duduk sebelah Ibunya. Ika betulkan rambut basah milik Naira. "Kenapa sayang? Kenapa berhenti?" soal Ika pada anaknya.

"Saja. Naira suka dengan Ustaz Adam. Ustaz Adam baik sama Naira macam Ayah. Tapi Naira tahu yang Ayah suka makcik Husna" kata Naira dia terus berlari kr arah Ara.

[𝙲] 𝚂𝙴𝚃𝚄𝙻𝚄𝚂 𝙷𝙰𝚃𝙸 𝙼𝙴𝙽𝙲𝙸𝙽𝚃𝙰𝙸𝙼𝚄 - 𝙺𝙹𝙸 🌹Where stories live. Discover now