♥ 41 - Ending Part 2 ♥

4K 106 75
                                    


- Kampung Gunung Hulu, Alor Setar -

- 10.30 malam -

Adam tutupkan al-quran mini miliknya dan letak tepi sisi katil. Adam terus baringkan kepalanya yang penat seharian tolong Nazim usahakan kedainya.

Gambar khawin dia dan Ika dipandang. "Abang tak sangka sayang. Allah bagi kita berdua ujian yang berat sebegini tapi abang redha sayang" ngomel Adam sambil pegang selimut.

"Assalamualaikum"

Adam tersenyum bila dia nampak wajah seseorang yang dia rindu. Bagi dia rasa terlalu lama tidak menatap wajah suci itu

"Sembang apa?" soal Ika terus menghampiri tubuh si suami dah sudah berada di atas katil.

"Saja teringat masa kita nak bersama memang susah. Sampai la sekarang kita dah ada anak" pinta Adam sambil main dengan tangan Ika.

"Anak-anak dah tidur ka?" soal Adam sambil betulkan bantal milik Ika. Ika mengangguk sambil betulkan rambutnya.

"Ika tak sangka abang ya Ika akan jumpa dengan abang kembali. Ika dah kecewa dengan diri sendiri sampai Ika rasa sanggup mati untuk jumpa dengan abang" pinta Ika dan dia mula menangis.

"Jangan macam itu sayang. Berdosa tau. Abang sudah ada kat sisi sayang. Jangan risau. Hanya Allah dapat memisahkan kita berdua" pinta Adam pada Ika yang masih menangis itu.

Adam terus tarik tubuh Ika dekat dengannya. Pipi Ika dicium dengan lembut. Makin lama Adam dibuai mimpi bersama Ika.

Adam terus peluk erat tubuh Ika. Rasa cinta dia pada Ika makin lama makin kuat.

___________

- Pantai Chenang, Langkawi -

-  9.00 pagi -

Adam menghampiri Uwais, Afif dan Nazim yang sedang lepak di bawah pokok kelapa.

"Aku rasa bahagia sekarang. Yelah masa kecil aku ingat aku akan dapat Ika tak sangka Lya yang jadi milik aku" pinta Afif sambil senyum.

"Yelah, dari dulu hang suka Ika tapi kesian Ika tak layan. Tapi kalau dengan Adam alahai dia punya manja tak leh bawa bincang" ujur Nazim sambil bergurau dengan Adam.

"Hang jangan nak kata isteri aku macam tuh! Tuh orang kata jodoh itu rahsia Allah" ujur Adam sambil senyum kacaknya.

"Apa-apa thanks Adam sebab kembali kepada kami. Aku senang tengok Ika dah makin sihat" pinta Uwais sambil peluk leher milik Adam.

"Dari kecil kita berkawan sampai kita berkahwin terus ada anak" pinta Afif gembira. Adam dengan Nazim tergelakkan Afif.

"Perahu hang kayuh laju sangat sampai tinggal jauh aku dengan Nazim" ujur Adam mengekek gelakkan Afif.

"Nak buat macam mana! Dah terlebih kuat aku kayuh perahu aku! Si Uwais duk kejar kat belakang aku dah!" kata Afif ketawa sambil peluk leher Uwais.

Nazim dan Adam serentak pandang Uwais. "Betul ka, Uwais? Wahhh hang laju sangat dah!" kata Adam tergelak berdekah-dekah dengan yang lain.

"Tak sangka ya suami kita selama nie budak-budak yang kita tak suka sangat dulu. Masa Anis umur 12 tahun mak jual karipap depan rumah si Nazim suka mai datang beli" pinta Anis sambil senyum.

Khairina senyum. "Kak tak sangka yang abang hang tuh jadi suami Kak. Yang kak harapkan Syed Saddiq weii!" kata Khairina sambil termenung lepas sebut nama crush dia.

[𝙲] 𝚂𝙴𝚃𝚄𝙻𝚄𝚂 𝙷𝙰𝚃𝙸 𝙼𝙴𝙽𝙲𝙸𝙽𝚃𝙰𝙸𝙼𝚄 - 𝙺𝙹𝙸 🌹Where stories live. Discover now