MTB | 50 [Final]

2K 159 20
                                    

SETAHUN KEMUDIAN

"Ya tuhan…Rara!" Jieun terkejut melihat Yoora mendukung anak nya yang baru berusia 5 bulan. Jung Jieun mengambil Park Sungmin dari dukungan Yoora. Bukan niat nak marah tapi takut terjatuh aje.

"Rara dah mandi?" soal Jieun.

"Belum." Yoora bermain dengan tangan adik nya yang berketul - ketul itu. Sungmin tembam sangat. Macam papa dia dulu masa kecil.

"Pergi mandi. Lepas tuey, boleh lah nak bermain dengan adik." rambut Yoora disikat pakai tangan Jieun. Berserabut sekali rambut anak nya itu.

"Papa mana?"

"Ke rumah uncle Hoseok."

"Buat apa?"

"Ntah laa, mama. Papa tak cakap pun. Pergi lah mandi. Dah berbau busuk niey." Yoora mengekek ketawa. Kemudian, dia berlari masuk ke dalam bilik. Jieun menggagah anak bongsu dia.

×××

Park Jimin pulang ke rumah dengan membimbit beberapa plastik di tangan nya. Dia terus masuk ke dalam dapur dan letak di atas meja. Rumah nya sunyi sepi. Mana lah semua orang pergi.

"Sayang…" Jimin memanggil isteri nya seraya dia menapak naik ke bilik. Pintu dikuak. Dia ketawa kecil melihat mereka tiga beranak sedang tidur sekali atas katil. Jimin mendekati Jieun.

"Bangun, sayang."

"Umph…"

"Seronok nya dia tidur. Saya dah balik niey, sayang. Bangun lah. Kat dapur tuey, saya dah beli banyak nak suruh awak masak."

Jung Jieun mengangguk dalam tidur nya. Lepas itu, dia menarik suami nya dan lantas mencium bibir Park Jimin sekilas. Park Jimin terpana seketika. Jung Jieun membuka mata nya seraya dia tersenyum.

"Pandai eah usik saya!"

"Ofc! Dah lama balik?" Jung Jieun bangun dan bersandar pada dada suami nya. Dipeluk erat lelaki itu sambil melihat kedua anak nya yang sedang tidur.

"Baru je. Saya nak cakap something kat awak niey. Harap nya awak tak marah lah eah." Jung Jieun mengangkat kepala dan melihat suami dia.

"Apa dia?"

"Today, ada family gathering!"

"What?! Kat mana?"

"Kat Rose Garden. Ada abang Hoseok, abang Min, mummy and daddy. Also, my best friend ever, Kim Namjoon ada jugak. Pastu, saya ada tempah jurukamera for tangkap gambar kita sekeluarga."

"Dah berapa lama plan?"

"Seminggu lepas." Park Jimin tersengih. Tiba - tiba aje idea untuk family gathering muncul. Terus dia plan semua ini dengan Jung Hoseok. Nasib baik abang ipar dia tiada masalah langsung.

"Awak niey…hari niey baru nak cakap! Dah lah saya tak de baju nak dipakai."

"Hey, sayang. Baju yang berlambak kat dalam almari tuey apa? Bukan baju ke? Ke kain buruk? Pakai aje lah yang itu pun. Ini lah masalah perempuan! Baju ada dalam 100, masih lagi kata tak de baju."

[C] Meant To Be | pjmWhere stories live. Discover now