MTB | 28

1.4K 164 43
                                    

"Who's that girl?!" jerit Jung Jieun pada muka Jimin. Dia sangat merasa menjengkelkan pada perempuan itu sejak dia melihat suami nya dicium oleh perempuan itu sendiri.

Mereka masa itu sedang berada di dalam kereta dan dalam perjalanan balik ke rumah. Dan Jung Jieun tidak boleh menahan diri dia dari bertanya siapa perempuan itu kepada Jimin. Cukup lah dia melihat bagaimana suami nya dilayan oleh Raisha.

"Cakap lah!" desak Jung Jieun sambil suara yang masih lagi ditinggikan.

"Can you shut your mouth for a while?! Saya tengah memandu niey dan saya tak boleh nak fokus disebabkan awak!" jerkah Park Jimin. Dia pun rasa sedikit tertekan dengan apa yang jadi dan sekarang ini isteri dia bertanya macam - macam dari tadi.

Jung Jieun terkedu. Kali pertama suami nya meninggikan suara kepada dia. Jieun mendengus perlahan sambil pusingkan sikit badan dia dari Jimin. Mata nya dipejamkan dan saat itu lah air mata nya jatuh.

×××

Kim Raisha memeluk lengan Jimin seperti tidak mahu dilepaskan. Dari tadi lagi dia berada di sisi lelaki itu dan melentok manja. Sangat menyakitkan mata Jieun melihat mereka. Dia tidak tahu siapa perempuan itu. Tiba - tiba sahaja muncul di depan dia.

"Sayang…I love you." kata Kim Raisha sambil mulut nya menjuih seperti mahu mencium Jimin. Dia ucap ayat seperti itu di hadapan mummy dan daddy Jimin. Tidak malukah dia? Fikir Jieun.

Park Jimin menolak perlahan badan Raisha namun Raisha tidak mahu lepaskan dia. Jimin disuap pula oleh Raisha dan dengan tidak rela nya dia makan suapan itu sambil mata nya melihat pada isteri dia.

"Such a good boy!" Raisha mengusap pipi Jimin dan tersenyum gembira. Puan Rina apa lagi, dia memang gembira sangat melihat semua itu. Kini, dia sudah berjaya buat menantu nya rasa cemburu.

"Rai, makan lah lagi."

"Okey, aunty."

"Daddy dah siap makan." celah Tuan Gunha dan bangun pergi ke sinki untuk membasuh tangan. Dia terus masuk ke dalam bilik. Tidak mahu melihat drama yang tak seberapa itu.

"Jim, Rai dah balik niey, Jim layan lah dia dengan elok ya. Dulu Jim juga cari dia sampai masuk hospital bagai sebab rindu." beritahu Puan Rina, membuka kisah lama anak nya itu. Dia tidak peduli pasal menantu dia lagi dah.

"Mum--"

"Really, sayang? I'm so sorry. Okey, sekarang I dah balik. Apa kata kita spend time berdua. Kita bercuti dekat mana - mana. Cuz I really miss you, sayang." Kim Raisha menggeselkan kepala nya pada bahu Jimin. Jimin menolak perlahan kepala Raisha.

"Haa exactly! Betul jugak apa yang Rai cakap. Mummy benarkan korang berdua bercuti. Semua nya mummy tanggung."

"Haaa dengar tuey apa yang mummy you cakap. She agree with me. So, we can have our little privacy, babe. No one can disturb us. Right, aunty?"

"Yes of course!"

Jung Jieun bangun memandangkan dia sudah siap makan. Puan Rina, Raisha dan Jimin memandang kepada dia seperti dia ada buat kesalahan besar. Dalam diam, Raisha tersenyum sinis.

"Nak pergi mana tuey, Eun?" Jieun dapat mendengar suara Jimin menyoal kepada dia.

"Saya dah siap makan. Jadi, saya nak basuh tangan."

"Ini, basuh pinggan aku sekali. Dan selepas itu, ambilkan aku semangkuk air sebab nya aku nak basuh tangan kat sini." selamba Raisha menghulurkan pinggan kosong dia pada Jieun. Park Jimin agak terkejut dengan tindakan Raisha. Raisha fikir isteri dia itu orang gajikah?

"Rai, she's not a maid!"

"Like I care?"

"Biar lah, Jim. Mummy tak kisah pun. Mesti Rai penat sebab itu dia suruh isteri Jim. Bukan nya selalu pun dia datang kan." celah Puan Rina pula.

"Tak pe. Eun okey aje. Mehh sini pinggan awak. Saya basuhkan. Pinggan mummy sekali ya." kata Jung Jieun seraya mengambil pinggan Raisha dan Puan Rina. Dengan senang hati, mereka berdua memberikan pinggan tersebut. Park Jimin mendengus marah dengan perlakuan Jieun.

--

Kim Raisha mencium bibir Jimin sekilas sebelum dia balik. Terpempan Jieun melihat nya. Tak sangka sampai ke tahap itu mereka berdua. Park Jimin tampak suka sahaja dengan ciuman itu. Tidak marah pula dengan Kim Raisha.

"Bye, sayang!!" laung Raisha dari dalam kereta dan memecut pergi dari situ. Jimin berpusing menghadap Jieun dan terus tarik tangan isteri dia dan bawa masuk ke dalam kereta.

"Where we going?"

"Balik."

"Without telling mummy?"

Park Jimin tidak menjawab. Malahan dia terus memandu keluar daripada perkarangan rumah tersebut.

×××

"She's my girlfriend." kata Park Jimin dengan sekali nafas. Jung Jieun sudah dapat agak daripada melihat perlakuan mereka berdua tadi. Hati nya terus hancur apabila suami nya berkata begitu.

Park Jimin mendekati Jieun. Makin dia dekat, makin Jieun berundur ke belakang sampai lah belakang nya bertemu dengan dinding. Air mata nya dikesat kasar. Dia tiada pilihan selain dari terus berada di situ tanpa melihat Jimin.

"Sayang, listen." tangan Jung Jieun dicapai nya dan cium lembut. Jieun tidak menolak. Park Jimin memandang wajah isteri dia dan mengusap perlahan pipi Jieun sebelum dia mencium dahi Jieun sekilas.

"She's my girlfriend but itu dulu sebelum awak muncul di depan saya. She leaves me alone here just for her career. I was totally mad and dissappointed over her but then. After a years, I give up on her and you come to my life after that. Remember that Kamong Cafe? We met there for first time and I fall really hard for you."

Kata Jimin sambil melihat ke dalam mata Jieun. Sikitpun dia tidak lepaskan pandangan mata nya pada Jung Jieun. Jung Jieun masih menangis. Dia tidak pasti sama ada mahu percaya atau tidak. Dia keliru.

"Trust me, sayang. Saya dah tak cintakan dia. Saya hanya cintakan awak seorang aje."

"Then, why did she kissed you?! And you seems like that kiss, don't you?! Awak tahu tak, betapa sakit nya hati saya tengok awak dan dia macam tuey?! Huh?!"

Jung Jieun menolak badan Jimin sehingga terdorong ke belakang. Jieun memukul dada suami nya dengan kuat. Lepas itu, Jimin menarik tangan isteri dia dan memeluk nya dengan erat. Pukulan tadi semakin perlahan. Jieun menangis teresak di dada Jimin.

"I don't like her kiss. I only like your kisses, sayang. Menangis lah kalau itu yang buat awak rasa tenang." pelukan dieratkan lagi. Hujung baju Jimin yang diganggam nya dilepaskan perlahan sebelum dia jatuhkan tangan dia. Tidak membalas pelukan itu.

"I love you, sayang."

×××

to be continued.

vote.
comment.

10 June 2017.

[C] Meant To Be | pjmWhere stories live. Discover now