MTB | 23

1.6K 163 11
                                    

Jung Jieun mengatur langkah masuk ke dalam Kamong Cafe. Sudah lama dia tidak singgah ke cafe tersebut sejak dia bekerja dengan suami. Banyak muka - muka baru yang dapat dia lihat. Cafe ini juga sudah semakin maju dari yang sebelum ini.

Jung Jieun tersenyum melihat Kim Minsuk yang sedang mencatat pesanan pelanggan di buku. Minsuk lah pekerja yang lama bekerja di cafe itu. Jieun mencari tempat duduk disebelah tingkap. Dia menanti kedatangan Minsuk untuk mengambil pesanan.

Jung Jieun melihat jam. Sudah setengah jam suami nya keluar dari pejabat tadi sampai lah sudah masuk ke waktu makan tengah hari. Telefon pun tidak berjawab. Apatah lagi mesej. Entah baca ke tidak.

"Nak order apa?"

Tiba - tiba ada satu suara lembut menyapa telinga Jung Jieun. Jieun berpaling dan mendongak. Dia tersenyum melihat Minsuk. Kim Minsuk melihat dia dan tampak sangat terkejut sampai menekup mulut dia. Jieun ketawa kecil.

"Jung Jieun?"

"Ya. Saya lah niey."

"Lama nya tak nampak awak! Mentang - mentang sudah bekerja dengan suami, nak datang sini punya lah susah sekarang."

Kata Kim Minsuk seakan merajuk dengan Jieun. Jung Jieun ketawa sekali lagi. Memang dah lama pun dia tidak datang. Ianya disebabkan kesibukkan kerja juga. Suami nya selalu sibuk sana sini. Dia sebagai PA, turut sama sibuk.

"Sorry. Sibuk lately niey."

"Ok! Faham. So, nak makan atau nak minum apa niey? Hari niey awak makan free! Saya belanja awak hari niey."

"Really?!"

"Ye lah. Cakap lah."

"Kalau macam itu, saya nak kek coklat cheese, kek blueberry and air cappuccino. Boleh? Tak banyak sangat kan?"

"Kejap lagi sampai!"

Kata Kim Minsuk seraya berlalu pergi dari situ. Jung Jieun tersenyum suka. Dia kembali melihat dekat luar sana. Mana lah suami nya sudah pergi? Sudah lah sepatah haram pun tak cakap dekat dia. Sakit nya hati dia rasa.

Sedang melayani perasaan, telefon nya berbunyi nyaring. Terus dia ambil telefon dalam tas tangan. Baru nak telefon dia balik. Dah berpuluh kali Jieun telefon dia tadi. Panggilan suami nya itu diangkat.

"Awak pergi mana, shuben?"

"Hospital."

"Huh?! Awak sakit ke? Accident?"

Tanya Jung Jieun. Dia terkejut sebenarnya. Dia sudah berasa gundah dan gelisah. Dari duduk tadi, kini dia bangun sambil mengigit bibir dia. Betapa risau nya dia kepada suami nya tika itu. Kedengaran di hujung talian, Jimin sedang ketawa kecil.

"Bukan lah, sayang. Saya pergi melawat adik Joon. Dia masuk hospital sebab appendix."

"Saya ingatkan awak yang sakit. Lain kali, jangan bagi saya heart attack macam niey. Tak suka lah!"

"My wife care about me."

"Of course lah! Awak suami saya. Suami yang saya sayang dan cinta sepenuh hati saya. Haa, tengok! Saya dah confess kat awak."

"I know you love me. Awak kat mana sekarang niey? Saya tengah memandu niey. Dah di jalan Yongsan."

"Bagus lah. Awak datang ke Kamong Cafe terus. Saya ada dekat sini. Saya akan tunggu awak, sayang."

"Ok! Beres."

[C] Meant To Be | pjmWhere stories live. Discover now