MTB | 32

1.6K 170 54
                                    

Bagai dihempap batu yang besar menimpa ke atas diri dia apabila menerima satu berita yang amat menyakitkan bagi dia. Dia jatuh ke lantai sambil menangis. Sukar untuk dia percayai apa yang dia dengar disebalik pintu tadi.

"Mummy! Are you crazy?!" kedengaran suara Park Jimin di luar, memarahi Puan Rina sebab dah buat keputusan yang paling gila sekali dia pernah dengar.

"Mummy tak gila! Walau apapun terjadi, mummy nak jugak kamu nikah dengan Rai. Rai aje yang mampu bagi Jim anak!"

"Eun pun boleh lah nak bagi Jim anak. Takkan sebab hal ini, mummy nak Jim kahwin dengan Rai. Tak logik lah!"

"What? Jim, dah lama tau korang dua kahwin tapi masih lagi tak de anak. Apa makna nya tuey? Isteri kamu tuey yang mandul. Sebab itu mummy nak Jim kahwin dengan Rai."

"Mummy dah gila. Sanggup nak rosakkan rumahtangga Jim. Mummy niey sebenarnya dah buta dengan kebaikkan Rai. Apa Rai cakap, mummy ikut aje."

"Eh, no! Ini memang kehendak mummy sendiri. Awal bulan depan, kahwin dengan Rai. Kau jangan nak lari dari mummy. Tahu lah apa mummy nak buat!"

Jung Jieun menekup telinga nya dengan kedua tangan. Dia tidak mahu mendengar lagi perbualan mereka. Cukup lah sudah buat dia kecewa, sedih, berantakkan, dan sakit hati. Dia menangis dengan kuat, untuk menghilangkan rasa di hati.

Jung Jieun teringatkan abang dia serta merta. Macam mana lah kalau abang dia tahu perkara ini? Pasti suami dia akan dimarahi dengan teruk. Jieun memukul - mukul betis dia dengan kuat. Dia tak kuat nak hadapi semua ini. Dia tak sanggup nak hidup bermadu dengan perempuan itu.

"Eun sayang…" Jimin memanggil isteri dia seraya menapak ke dalam bilik. Suara Jimin kedengaran lemah dan sedih. Tapi kenapa? Bukan ke ini yang dia mahukan? Berkahwin dengan Raisha. Jimin terpandangkan Jieun yang berada di sudut katil.

"Buat apa kat situ?"

"Jangan dekat!"

"Sayang…saya just tan--"

"Jangan panggil aku sayang lagi, faham tak?! Aku benci kau, Park Jimin! Aku benci kau! Apa salah aku sampai kau nak berkahwin dengan perempuan jalang tuey?!"

Jung Jieun menghamburkan rasa amarah dia. Dia melihat Jimin dengan satu kebencian. Park Jimin terdiam. Jadi, isteri dia sudah tahu semua nya. Tangan Jieun cuba dicapai nya namun ditepis dengan kuat.

"Awak tak salah apa. Mereka yang salah sebab nak rosakkan rumahtangga kita. Jangan risau, sayang. Saya takkan berkahwin demgan Raisha."

"Jangan! K-kau kahwin lah dengan Raisha. Mungkin betul apa yang mummy cakap. Aku tak boleh mengandung. Aku mandul. Aku izinkan kau kahwin dengan Raisha."

Kata Jung Jieun setelah berfikir lama. Ingat lagi dimana dia izinkan suami nya kahwin dengan perempuan lain jikalau dia tidak boleh mengandung. Park Jimin terkejut mendengar isteri dia berkata begitu.

"No, sayang. Saya takkan kahwin dengan Rai. Saya tak cintakan dia langsung! Awak tak boleh nak paksa saya macam niey."

"No! You actually still love her. Dia kan first love awak. Tak mustahil awak masih lagi cintakan dia. So, awak kahwin lah dengan Raisha ya. Saya okey sebab saya dah izinkan awak kahwin dengan dia."

Jung Jieun cuba untuk tersenyum walaupun tahu senyuman itu tidak ikhlas dan fake sahaja. Hati nya sudah menangis. Entah bagaimana harus dia berdepan dengan madu dia nanti. Madu? Sangat kelakar bunyi nya tapi itu lah yang harus dia tempuhi.

"Jangan paksa saya dengan apa yang saya tak suka. I don't love her, Eun! So, saya takkan kahwin dengan dia."

"Please, Jim. Marry her."

[C] Meant To Be | pjmWhere stories live. Discover now