MTB | 18

1.7K 179 10
                                    

Oleh kerana aku tak buat apa - apa kat cafe niey, baik aku buat tomyam kesukaan Jimin tuey. Lagipun, aku tak buat lagi kat dia lepas balik dari rumah mummy. Itupun sekali itu sahaja lah aku buat untuk dia. Aku sengih apabila tomyam itu sudah hampir siap. Pasti suami aku suka kalau bagi dia makan nanti.

Api tutup. Aku letak sikit nasi dalam bekas dan tomyam tadi. Apron, aku buang dan letak tepi. Aku dah sedia nak pergi pejabat Jimin. Pertama kali aku pergi pejabat dia niey. Aku harap dia tak halau aku lah.

"Nak pergi mana?"

"Ah! Office suami saya."

"Oh. Okey. Pergi lah."

Kata Minsuk. Jung Jieun tersenyum seraya mengangguk. Lepas itu, di terus keluar dari cafe sambil memegang beg kertas di tangan yang di dalam nya ada bekas nasi untuk Jimin. Jieun menahan sebuah teksi lalu masuk ke dalam.

×××

Park Jimin menandatangi beberapa dokumen penting. Banyak yang harus dia tandatangan sebab dia baru sahaja menerima projek terbaru. Di depan nya pula ada pembantu dia, Kang Seulgi, membantu dia membuka dokumen tersebut.

"Shuben!"

Jung Jieun membuka pintu lalu memanggil suami nya dengan girang sekali. Park Jimin tersentak dan melihat isteri nya. Kang Seulgi juga melihat pada Jung Jieun. Jieun melihat suami dan Seulgi bersilih ganti.

Kemudian, Park Jimin bangun dan mendekati isteri nya. Dia menarik lengan Jieun masuk ke dalam bilik pejabat nya. Seulgi terpinga - pinga melihat kelakuan mereka. Jieun didudukkan ke atas sofa yang ada dalam bilik tersebut.

"Seul, niey isteri saya, Jung Jieun."

"Oh! Isteri tuan. Maaf, saya tak tahu pula ini isteri tuan. Hai, Puan Jieun. Saya pembantu tuan Jimin. Kang Seulgi."

Kata Kang Seulgi seraya menundukkan badan nya pada Jung Jieun. Jieun segera bangun dan turut menundukkan badan nya. Mereka berbalas senyuman. Lepas itu, Jimin arahkan agar Seulgi keluar dari bilik pejabat dia. Kang Seulgi mengikut arahan bos nya.

"Hey, wife. Ada apa datang sini?"

Soal Park Jimin sebaik sahaja dia pergi mengunci pintu dan dia duduk pula disebelah isteri nya sambil tali leher dilonggarkan. Lengan kemeja digulung sampai ke siku. Jung Jieun tersenyum lalu mengambil bekas nasi tadi dalam beg kertas.

"Saya buat tomyam untuk awak. Hope yang ini kena dengan tekak awak. Tak macam yang hari tuey. Tak sedap!"

"Ada je dia niey. Ada saya cakap tak sedap masa tuey? Hurm tapi ada kureng lah sikit masa tuey. Tapi saya tetap makan lah."

"Kan! Tak sedap. So, saya nak awak rasa pula yang ini. Saya tak de buat apa dekat cafe. Pelanggan pun kurang."

Jung Jieun menghulurkan bekas nasi itu kepada Park Jimin. Dengan senang hati, Jimin ambil dan makan dan kunyah perlahan. Jung Jieun disebelah hanya perhatikan dia makan. Tertunggu - tunggu apa kata suami nya. Berdebar pula dia rasakan.

"Wae? Tak sedap ke?"

"Aniya. Sedap!"

"Jinjja! Waaaa hoyeah!"

Oleh kerana terlampau gembira, Jung Jieun memeluk suami nya. Park Jimin terkedu. Lepas itu, dia tersenyum lalu menepuk perlahan belakang isteri nya. Jung Jieun serta merta leraikan pelukan. Seperti biasa, muka nya akan merah.

[C] Meant To Be | pjmWhere stories live. Discover now